Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Regner med det vi såg her var det kleineste VR-greiene, men ikke det eneste som ble vist vel?  Det der var jo helt krise i hvertfall.

De viste frem Ni No Kuni 2 til PS4, det alene hadde solgt meg minst 1 PS4 om jeg ikke allerede hadde en. :p

 

Om noe slags VR i det hele tatt klarer å bli noe mer enn en gimmick,  så kommer det i alle fall til å ta litt tid å bygge seg opp. Det vil for det meste ikke være spill som ikke kunne vært like bra uten VR, men at man kan oppleve dem på en annerledes måte med VR.

 

Er det ett VR-spill jeg faktisk har tro på kan bli noe stort, om det lever opp til hva det lover, så er det Rigs. Det ser gruelig morsomt ut. :)

Lenke til kommentar

Skulle gjerne likt å hatt en såkalt gamer PC. Men det er ikke veldig aktuelt å bruke så mye penger på det spesielt ikke når man får så mye for pengene i en konsoll. Men om noen vet om en PC som leverer bedre enn Xbox one til 2400kr så vil jeg bli overrasket.

Det er jo det som er så flott med gaming PC'er, det er jo opp til deg selv hvor mye du vil investere i en. Blar du opp en 5-6k kanskje til og med så lite som 4k får du en PC som lett outperformer alle konsoller der ute.

 

Du sparer også penger i lengden da PC spill koster mindre enn konsollspill, mer og bedre salg (Steam) og du slipper å betale for å spille online.

Lenke til kommentar

 

 

Det er jo det som er så flott med gaming PC'er, det er jo opp til deg selv hvor mye du vil investere i en. Blar du opp en 5-6k kanskje til og med så lite som 4k får du en PC som lett outperformer alle konsoller der ute.

Det har vel blitt testet ganske ofte, og såvidt jeg husker så får du ikke en PC inkludert mus/tastatur (evt kontroller) som presterer bedre til under 6k (om jeg husker riktig). Det er i alle fall flere ganger mer enn en Xbox koster (som man får til under 3k). Steam-salg er fint, men ellers koster ikke spill så veldig mye mindre til PC. Litt større forskjell nå som kronen er så dårlig, men før fikk du kjøpt alle spill til 400kr isj.

Lenke til kommentar

Når du får et lowrange skjermkort til rett over tusenlappen som performer bedre enn Xbone http://www.gamespot.com/articles/149-nvidia-gtx-750-ti-unveiled-plays-titanfall-better-than-xbox-one/1100-6417813/ så er det ikke vanskelig å bygge en PC rundt det skjermkortet til en 4-5k som har både bedre grafikk, høyere oppløsning og FPS enn Xbox.

 

En gaming PC trenger ikke å koste skjorta. Det er bare å gjøre litt research. Dette f.eks er bare en av flere videoer/guider der ute om forklarer hvordan du kan bygge en billig gamer PC. 

https://www.youtube.com/watch?v=cGrvRItaCDY

 

Kan jo også nevnes at de mest populære PC spillene holder seg i live mye lenger enn de gjennomsnittlige konsollspillene. CS Go kommer til å vare i mange år fremover, mens et typisk konsollspill som CoD blir fornyet hvert år. Og dermed bruker man mer penger på spill. Konsoll-gaming er ikke akkurat billig det heller http://i.imgur.com/8sLpRS9.png

Endret av Roger Roger
Lenke til kommentar

Er du ikke interessert i CS:GO så er du like langt. Spillerbasen på CoD o.l. er større på XB1/PS4 enn PC. Og det er mer styr å holde på med PC. Har du en konsoll så bruker du 2500 og så har du den i minst 5 år. En PC må gjerne oppgraderes i løpet av den tid for å henge med. Du får ikke den brukervennligheten, stabiliteten og alt som konsoller tilbyr til den prisen. Kjøper man spill på tilbud så er det billigere også. 

Ikke noe galt med PC, men det blir for spesielt interesserte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

CS GO var jo bare et eksempel av mange spill som "varer lenge" på PC, det finnes plenty av andre spill også. Det kommer jo helt an på hva slags spill du spiller, en som spiller primært MOBAS og RTS vil ikke ha noe behov for hverken dyr PC eller å oppgradere den i det hele tatt omtrent da disse spillene krever lite. "Henge med" ja.

 

Om dagens konsoller fortsatt ikke er oppgradert innen 5 år så er det vel de om ikke henger med, da disse konsollene har stått stille i all den tid mens hardwareteknologien til PC har rast oppover. Dessuten ville en PC fortsatt kunne outperforme en konsoll i en 5 års periode uten å oppgradere.

 

Som allerede nevnt vil du i den perioden også måtte betale mer i form av subscription og dyrere spill, så PC er faktisk billigere i lengden. Ser heller ingen grunn til hvorfor muligheten til å oppgradere skal være noe negativt. Det er jo tvert i mot en stor frihet som vi nyter av.

 

Om det å game på den plattformen som gir aller best ytelse i spill er for spesielt interesserte, er det ok for meg.

Lenke til kommentar

Litt rart om det skulle stemme da...

 

"Problems quickly arose in testing, however, when Microsoft found that even the best console gamers simply couldn't compete with the accuracy a mouse and keyboard afforded a PC player. "The console players got destroyed every time", Sood says. "So much so that it would be embarrassing to the XBOX team in general had Microsoft launched this initiative"

 

http://kotaku.com/5593259/rumor-microsoft-killed-plans-for-pc-vs-xbox-360-online-play

Lenke til kommentar

Er du ikke interessert i CS:GO så er du like langt. Spillerbasen på CoD o.l. er større på XB1/PS4 enn PC. Og det er mer styr å holde på med PC. Har du en konsoll så bruker du 2500 og så har du den i minst 5 år. En PC må gjerne oppgraderes i løpet av den tid for å henge med. Du får ikke den brukervennligheten, stabiliteten og alt som konsoller tilbyr til den prisen. Kjøper man spill på tilbud så er det billigere også. 

 

Ikke noe galt med PC, men det blir for spesielt interesserte.

 

PC er mer populært som spillplattform enn begge de største konsollene, så så spesielt interessert må man vel ikke være? VIdere er spill generelt billigere over hele linja, det er ikke begrenset til steam-salg, bare til info.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

PC er mer populært som spillplattform enn begge de største konsollene, så så spesielt interessert må man vel ikke være? VIdere er spill generelt billigere over hele linja, det er ikke begrenset til steam-salg, bare til info.

 

AtW

 

 

Med spesielt interesserte mener jeg de som ikke er super-casual. De fleste som har en spill-pc (som kjører noe kraftigere enn Civ 5 feks) er spesielt interesserte. 

 

Konsoll har alt fra barn til gamle fedre.

Lenke til kommentar

 

 

 

PC er mer populært som spillplattform enn begge de største konsollene, så så spesielt interessert må man vel ikke være? VIdere er spill generelt billigere over hele linja, det er ikke begrenset til steam-salg, bare til info.

 

AtW

 

Med spesielt interesserte mener jeg de som ikke er super-casual. De fleste som har en spill-pc (som kjører noe kraftigere enn Civ 5 feks) er spesielt interesserte. 

 

Konsoll har alt fra barn til gamle fedre.

 

 

Er de? Basert på hva? Skulle gjerne hatt noen tall som underbygger det (at det feks bare er en aldersgruppe som bruker det), dine tidligere uttalelser om PC-plattformen tyder på at du kanskje ikke kjenner den så godt (ikke noe galt i det, vi kan ikke alle vite alt om alt mulig, men det gjør at jeg er mer usikker på dine vurderinger om akkurat det temaet)

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...