Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Xbox 360 var min foretrukne konsoll sist generasjon. Men Xbox One virker ganske uinteressant nå. Microsoft har basically bare Halo, Gears, Dead Rising og Forza igjen av ordentlige eksklusive serier. Halo har jeg aldri likt noe særlig, Gears er oppbrukt, Dead Rising har aldri fenget meg og Forza er nok en knakende god bilspillserie, men bilspill er ikke min kopp te. Derfor har jeg kjøpt meg en PS4.

 

Sony har en rekke forskjellige eksklusive serier, i en rekke forskjellige sjangre. Kvaliteten på spillene går opp og ned, og det er langt i fra alle spillene som viser seg å bli fantastiske. Men Sony er flinkere å ta sjanser på nye ideer enn Microsoft, og jeg liker at de utvikler langt flere spill "in house", sammenlignet med Microsoft som tilsynelatende finner prosjekter som allerede er påbegynt og betaler utvikleren/utgiveren for å bare tilby spillet på deres plattform.

 

Med andre ord, Sony og Nintendo bruker penger på å lage spill, Microsoft bruker penger for å holde spill som uansett vil kommet ut vekke fra konkurrentene. Selv om jeg vet innerst inne at jeg nok kommer til å kjøpe en Xbox One hvis det kommer eksklusiver som virkelig interesserer meg vet jeg hvilken filosofi jeg foretrekker.

 

For å oppsummere, man bør velge den konsollen som har de eksklusivene som interesserer mest. Sony har etter min mening en sterkere lineup her enn Microsoft. (Selv om jeg foretrekker Nintendo når det gjelder eksklusiver, derfor har jeg både 3DS og Wii U.)

Endret av Jakoozie
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Xbox 360 var min foretrukne konsoll sist generasjon. Men Xbox One virker ganske uinteressant nå. Microsoft har basically bare Halo, Gears, Dead Rising og Forza igjen av ordentlige eksklusive serier. Halo har jeg aldri likt noe særlig, Gears er oppbrukt, Dead Rising har aldri fenget meg og Forza er nok en knakende god bilspillserie, men bilspill er ikke min kopp te. Derfor har jeg kjøpt meg en PS4.

+ Fable (Fable Legends har blitt annonsert til Xbox One).

 

...men trenger en nødvendigvis ikke å gå for de største seriene heller:

 

-Killer Instinct

-Sunset Overdrive

-Quantum Break

-D4 (fra fyren bak Deadly Premonition)

-De neste spillene fra utviklerne bak State of Decay

-De neste spillene fra Press Play og Twisted Pixel

 

Med andre ord, Sony og Nintendo bruker penger på å lage spill, Microsoft bruker penger for å holde spill som uansett vil kommet ut vekke fra konkurrentene.

Jeg har sett denne påstanden ganske ofte, men folk kommer sjeldent med flere legitime eksempler enn Titanfall. MS satset ganske hardt på eksklusiv og tidseksklusiv DLC forrige generasjon, men de var ikke alene om denne praksisen.

 

Hvilke spill er det du tenker på egentlig?

 

MS fokuserer faktisk ganske mye på intern utvikling og samarbeid med eksterne utviklere for tiden. Selv synes jeg at Microsoft Studios har vist de sterkeste kortene så langt (..men det er delvis fordi SCE WWS har vært så hemmelighetsfulle angående PS4-spillene deres).

 

 

Tenk om folk hadde brukt den tiden dem bruker på å diskutere hvilke konsoll som er best på å jobbe litt ekstra om en hadde mulighet for det. Og heller kjøpt begge...

 

Plutselig er det ikke mer å diskutere men mer å spille :)

Eller alle tre. :p

 

 

 

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

 

Tenk om folk hadde brukt den tiden dem bruker på å diskutere hvilke konsoll som er best på å jobbe litt ekstra om en hadde mulighet for det. Og heller kjøpt begge...

 

Plutselig er det ikke mer å diskutere men mer å spille :)

Eller alle tre. :p

 

Ja da er det enda mer å spille :D

Lenke til kommentar

Med andre ord, Sony og Nintendo bruker penger på å lage spill, Microsoft bruker penger for å holde spill som uansett vil kommet ut vekke fra konkurrentene. Selv om jeg vet innerst inne at jeg nok kommer til å kjøpe en Xbox One hvis det kommer eksklusiver som virkelig interesserer meg vet jeg hvilken filosofi jeg foretrekker.

Merkelig påstand med tanke på at Microsoft Studios alene består av 26 studioer rundt om på planeten, hvor 22 av dem driver eksklusivt med spillutvikling. Eksempelvis 343 Industries (Halo), Turn 10 (Forza), Twisted Pixel (LocoCyle, 'Splosian Man, mfl), Lionhead (Fable, Black & White mm), Rare, Black Tusk (Gears), osv, osv.

 

I 2011 var gjennomsnittlig Metacritic-score for Microsoft Studios på 77,2 som var høyere enn noen andre. I 2012 falt de til 73, bare slått av Electronic Arts.

 

Også har de en lang rekke partnere som lager MS-eksklusivt innhold som Double Helix (Killer Instinct), Epic (Gears, Shadow Complex), Harmonix (Dance Central), Insomniac (Sunset Overdrive), Remedy (Quantum Break, Alan Wake), Capcom (Dead Rising 3), Playground (Forza Horizon), Ruffian (Crackdown 2), iNiS (Lips), osv, osv.

 

Man kan whine mye om TV-TV og Kinect, men det er endel folk involvert i spill også, for å si det forsiktig ;)

Lenke til kommentar

 

Tenk om folk hadde brukt den tiden dem bruker på å diskutere hvilke konsoll som er best på å jobbe litt ekstra om en hadde mulighet for det. Og heller kjøpt begge...

 

Plutselig er det ikke mer å diskutere men mer å spille :)

Jeg vil ikke ha noen av de enda.

 

Ikke jeg heller. Forza og Dead Rising var på en måte nok til å få meg til å dra kort på en Xbox One, men jeg har så lite tid til spilling så det får heller vente til det evt. kommer noe jeg bare MÅ oppleve, omtrent som Last of Us nesten fikk meg til å kjøpe en PS3.

Lenke til kommentar

 

 

Tenk om folk hadde brukt den tiden dem bruker på å diskutere hvilke konsoll som er best på å jobbe litt ekstra om en hadde mulighet for det. Og heller kjøpt begge...

 

Plutselig er det ikke mer å diskutere men mer å spille :)

Jeg vil ikke ha noen av de enda.

 

Ikke jeg heller. Forza og Dead Rising var på en måte nok til å få meg til å dra kort på en Xbox One, men jeg har så lite tid til spilling så det får heller vente til det evt. kommer noe jeg bare MÅ oppleve, omtrent som Last of Us nesten fikk meg til å kjøpe en PS3.

 

 

Hehe, jeg kjøpte PS3 for ikke lenge siden - nettopp for å spille The Last of Us, fantastisk spill - selv om dårlig våpenfølelse og erfaring med ny kontroller ble litt slitsomt. Helt klart, et av de beste spillene i forrige generasjon - for min del.

Lenke til kommentar

 

Tenk om folk hadde brukt den tiden dem bruker på å diskutere hvilke konsoll som er best på å jobbe litt ekstra om en hadde mulighet for det. Og heller kjøpt begge...

 

Plutselig er det ikke mer å diskutere men mer å spille :)

Jeg vil ikke ha noen av de enda.

 

 

Nei det er jo opp til enhver det om en synes det er nok av spill til dem som gjør at en synes det er på tide å kjøpe. Selv synes jeg at om en er kun en konsoll spiller så er det nok spill til hver å en av disse konsollene til å rettferdiggjøre et kjøp. Er heller ikke akkurat snakk om mye penger for en av disse konsollene...et bra skjermkort til en PC koster mer liksom...bare for å sette ting i litt perspektiv når det kommer til spill hardware og denne hobbyen vi holder på med.

 

Men om en ikke vil ha eller ser noen grunn til å kjøpe en av disse så er det vel også lite vits å diskutere hvorfor X er bedre en X osv osv. Ikke nødvendigvis rettet mot deg men sånn generelt.

 

Jeg ser bare lite poeng å drive å diskutere mer rundt disse plast boksene. Det er fine konsoller alle sammen. Og om en kjøper dem for systemet og hva det innebærer eller utelukkende for spill utvalget sin skyld er opp til enhver. Hvorfor en skal argumentere og diskutere noe som en aldri blir ferdig med siden alle har egne meninger og preferanser er snodig synes jeg.

 

Tenk å mer gøy det hadde vært å lagt like mye tid å ressurser på å diskutere spillene isteden for hvilke hardware en kjører det på.... :)

Lenke til kommentar

 

 

Tenk om folk hadde brukt den tiden dem bruker på å diskutere hvilke konsoll som er best på å jobbe litt ekstra om en hadde mulighet for det. Og heller kjøpt begge...

 

Plutselig er det ikke mer å diskutere men mer å spille :)

 

Jeg vil ikke ha noen av de enda.

Tenk å mer gøy det hadde vært å lagt like mye tid å ressurser på å diskutere spillene isteden for hvilke hardware en kjører det på.... :)

Problemet er her inne sier mange at PS4 ikke har spill. Dermed blir mye lagt vekt på hardwaren når man snakker om multiplattformspill. Jeg synes det er masse spill til PS4 og Xbox One om man ser nøytralt på det, selvom jeg har spilt meg lei på X1 sine titler. Endret av iL ImMorTaL
Lenke til kommentar

 

Hehe, jeg kjøpte PS3 for ikke lenge siden - nettopp for å spille The Last of Us, fantastisk spill - selv om dårlig våpenfølelse og erfaring med ny kontroller ble litt slitsomt. Helt klart, et av de beste spillene i forrige generasjon - for min del.

Litt OT, men dårlig våpenfølelse i TLOU? Har du spillt Uncharted serien :p ? Følelsen i førstnevnte er milevis bedre enn Uncharted, viser at de har lært. For den er virkelig fatalt elendig i sistnevnte. Endret av Mala
Lenke til kommentar

 

 

 

Tenk om folk hadde brukt den tiden dem bruker på å diskutere hvilke konsoll som er best på å jobbe litt ekstra om en hadde mulighet for det. Og heller kjøpt begge...

 

Plutselig er det ikke mer å diskutere men mer å spille :)

Jeg vil ikke ha noen av de enda.

Tenk å mer gøy det hadde vært å lagt like mye tid å ressurser på å diskutere spillene isteden for hvilke hardware en kjører det på.... :)

Problemet er her inne sier mange at PS4 ikke har spill. Dermed blir mye lagt vekt på hardwaren når man snakker om multiplattformspill. Jeg synes det er masse spill til PS4 om man ser nøytralt på det.

 

 

Om en kun tenker eksklusive spill. Så er det jo ikke voldsomt mye ute enda. Det er et forventet utvalg spill til både XBO og PS4.

 

Om en som PC bruker argumentere med at PS4 (siden du nevnte den) har for få spill så kan jeg til en viss grad forstå det. Siden dem kan da spille multiplatform spillene på sin PC og da gjerne med bedre grafikk og ytelse om dem har bra nok maskin til det.

 

Selv synes jeg dem ekslusive PS4 spillene ute så langt er nok til å kjøpe en PS4. Men skjønner også dem som venter litt til det dukker opp litt mer å kaste seg over.

 

Det jeg ikke helt forstår er dem som ikke har en PC og som kun har en X360 eller PS3. Eller begge for den saks skyld. Og som argumenterer for at det er for få spill. Multiplatform spill på XBO/PS4 ser allerede idag markant bedre ut. Og hele spill opplevelsen er løftet opp betraktelig.

 

Jeg er såpass sikker på at alle liker bra grafikk. Dem som sier noe motsatt sier det på basis av grunner jeg ikke engang skal starte å spekulere rundt.

 

Det er mer en nok spill ute til XBO og PS4. Jeg vil faktisk gå så langt å si at lanseringen til XBO og PS4 har et av det beste spill utvalget på lang tid.

 

:D

Lenke til kommentar

 

 

Hehe, jeg kjøpte PS3 for ikke lenge siden - nettopp for å spille The Last of Us, fantastisk spill - selv om dårlig våpenfølelse og erfaring med ny kontroller ble litt slitsomt. Helt klart, et av de beste spillene i forrige generasjon - for min del.

Litt OT, men dårlig våpenfølelse i TLOU? Har du spillt Uncharted serien :p ? Følelsen i førstnevnte er milevis bedre enn Uncharted, viser at de har lært. For den er virkelig fatalt elendig i sistnevnte.

 

Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det - men veldig raske fiender og veldig sein spillfigur? Kanskje det er en bedre beskrivelse? Spiller faktisk Uncharted Drakes Fortune nå - liker mye bedre våpenbruken i dette. Artig spill forresten.

Lenke til kommentar

Aha, så du reagerer på selve kontrollen av karakteren da? Går ut i fra at du har stilt inn sensiviteten på stikkene.
Jeg tenkte mere rundt følelsen av kraft mellom hendene, ikke jalla og kosteskaft som i Uncharted. Det blir dog bedre for hvert spill, men aldri bra eller fengende. Ett lite problem ettersom Uncharted stort sett handler om slakting av generiske og kjedelige fiender. Legg til en hit-box og skademodel av tvilsomt kvalitet. Så har du det :)

Det til tross, storkoste meg med alle spillene i serien.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...