Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Heh..sitter med Trials Fusion demoen nå på PS4, spillet ser jo ikke ut i måneskinn. Hvordan utviklerene IKKE har fått spillet oppe å gå til sine fulle 5 til Xbox One forstår jeg ikke.

 

Finnes demoen på One? Tror jeg må laste ned der og bytte frem og tilbake og faktisk SE med egne øyne på eget oppsett, de forskjellene som faktisk er til stede.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det grafikken som er helt på bærtur ? Lav Fps ?

Det jeg har sett av bilder og filmer så ser det simpelt ut rent grafisk, så det burde jo kjøre greit.

Spillet er svært smooth, perfekt til denne typen spill. Men det er simpelt, kjipe teksturer osv. Ser mer ut som en Vita tittel egentlig. Men det viktigste ---> potensialet for underholdning er absolutt til stede! og ikke minst virker det svært vanedannende.

 

Spillet kommer vel til forrige generasjon også? Er vel bare latskap fra utviklerene sine side når det kommer til PS4 og One.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Er Blu Ray spilleren til PS4 jævlig mye raskere enn den på Xbox One? Hvorfor tar det meg 30 sekunder å installere det samme spillet på PS4, som tar opp i mot 10 minutter på Xbox One? (uten nedlastbare oppdateringer).

Vet ikke om det er så mye raskere på one, men den er mer stillegående, spill som ryse tar jo ca 45 min å installere på xbox fra disk som bare er latterlig treigt :rofl:

 

Er nok fordi PS4 installerer i bakgrunnen mens man spiller, Xbox One tar alt på en gang. Drevene er nok ganske like.

Tomb Raider var innstallert innen 15-20sekunder max på ps4 da var hele spillet innstallert, vet dog ikke hvor lenge dette tar på xboxone

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

 

 

Er Blu Ray spilleren til PS4 jævlig mye raskere enn den på Xbox One? Hvorfor tar det meg 30 sekunder å installere det samme spillet på PS4, som tar opp i mot 10 minutter på Xbox One? (uten nedlastbare oppdateringer).

Vet ikke om det er så mye raskere på one, men den er mer stillegående, spill som ryse tar jo ca 45 min å installere på xbox fra disk som bare er latterlig treigt :rofl:

Er nok fordi PS4 installerer i bakgrunnen mens man spiller, Xbox One tar alt på en gang. Drevene er nok ganske like.

Tomb Raider var innstallert innen 15-20sekunder max på ps4 da var hele spillet innstallert, vet dog ikke hvor lenge dette tar på xboxone

Mener det tok nesten ti minutter.

Lenke til kommentar

Greia er vel at på PS4 så installeres ikke nødvendigvis hele spillet, men den mengden som behøves. På Xbox installeres absolutt hele spillet. (teorien min er forsåvidt akkurat det..min teori)

Men at det tar tid ja, det er det ingen tvil om.

 

De fleste PS3 spill krevde også en viss installasjon, mens man på xbox kunne velge å kopiere over hele spillet for litt raskere loadingtider.

Lenke til kommentar

Greia er vel at på PS4 så installeres ikke nødvendigvis hele spillet, men den mengden som behøves. På Xbox installeres absolutt hele spillet. (teorien min er forsåvidt akkurat det..min teori)

Men at det tar tid ja, det er det ingen tvil om.

 

De fleste PS3 spill krevde også en viss installasjon, mens man på xbox kunne velge å kopiere over hele spillet for litt raskere loadingtider.

ps4 installerer og hele spilla, du trenger bare plata for å starte spillet akkuratt som xboxone :wee: har begge konsollene så tror jeg har litt peiling

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

 

Greia er vel at på PS4 så installeres ikke nødvendigvis hele spillet, men den mengden som behøves. På Xbox installeres absolutt hele spillet. (teorien min er forsåvidt akkurat det..min teori)

Men at det tar tid ja, det er det ingen tvil om.

 

De fleste PS3 spill krevde også en viss installasjon, mens man på xbox kunne velge å kopiere over hele spillet for litt raskere loadingtider.

 

ps4 installerer og hele spilla, du trenger bare plata for å starte spillet akkuratt som xboxone :wee: har begge konsollene så tror jeg har litt peiling
Har og begge :) og har tydeligvis ikke peiling.
Lenke til kommentar

 

 

Greia er vel at på PS4 så installeres ikke nødvendigvis hele spillet, men den mengden som behøves. På Xbox installeres absolutt hele spillet. (teorien min er forsåvidt akkurat det..min teori)

Men at det tar tid ja, det er det ingen tvil om.

 

De fleste PS3 spill krevde også en viss installasjon, mens man på xbox kunne velge å kopiere over hele spillet for litt raskere loadingtider.

ps4 installerer og hele spilla, du trenger bare plata for å starte spillet akkuratt som xboxone :wee: har begge konsollene så tror jeg har litt peiling
Har og begge :) og har tydeligvis ikke peiling.

 

er ikke så mye å bekymre seg over att du ikke visste det da, det virker jo merkelig når ps4 innstallerer spill på sekunder og xbox bruker x antall ganger lengre så ikke så rart du trodde ps4 bare innstallerte deler av spilla :) men må si meg enig med Mala... det er jo så å si samme innmaten i de to konsollene utenom att ps4 er litt bedre hardwaremessig, så noe har ms gjort galt når det kommer til installasjon

Lenke til kommentar

Det er fult mulig at den gjør, men den gjør det vertfall ikke på en spesielt effektiv måte til sammenligning med PS4. Tall fra release rundt installasjonstid før du fikk spille. Hvordan dette har blitt påvirket av oppdateringer i nyeretid vet jeg dog ikke.

 

Assassin's Creed IV:
Xbox One (offline, no update): 5 minutes 50 seconds
Xbox One (with update, fastest connection): 7 minutes 2 seconds
Xbox One (with update, 10Mbps connection): 10 minutes 32 seconds
PS4: 42 seconds

Need For Speed Rivals:
XBO: 09:25 (including update)
PS4: 00:32

Just Dance 2014:
XBO: 08:48 (including update)
PS4: 00:45

NBA Live 14:
XBO: 16:26 (including update)
PS4: 00:35

FIFA 14:
XBO: 16:06 (including update)
PS4: 00:34

Madden 25:
XBO: 9:38 (including update)
PS4: 00:38

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...