Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Jeg sa akkurat det samme noen sider tilbake i tråden hvor jeg fikk påfølgende beskjed om at Xbox One ikke er utsolgt i USA f.eks.

http://www.nowinstock.net/videogaming/consoles/xboxone/

Kom inn noen nye idag, men har vært utsolgt i mange dager nå.

Ser ut som mesteparten er forhåndsbestillinger og

Shipping: Available for delivery by December 24.

 

VIrker som det er utsolgt i england og resten av europa også.

 

Som sagt mange ganger før, både Sony og Microsoft selger alt de klarer å produsere for tiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle spill kjører ikke i Full HD på noen av konsollene. Skal du ha 1920x1080 pixler (eller mer!) i alle spill er det bare ett valg: PC.

Det fins vel unntak på PS4 også ja som ikke kjører i 1080p, men det er veldig få spill som ikke gjør det kontra de som gjør det, Men på Xbox One er det fifty fifty mellom hvilke spill som faktisk går i 1080p og hva som er helt nede i 720p

 

http://www.ign.com/wikis/xbox-one/PS4_vs._Xbox_One_Native_Resolutions_and_Framerates

Lenke til kommentar

Er vel også mange av spillene som kommer på xbone og ps4, som også lanseres til 360 og PS3.

 

Vil heller vente å se når spill kommer kun til next gen utover neste år og i 2015. Tror vi vil se mer 1080p og 60fps da :)

 

 

På begge maskinene!!!

Ja jeg er veldig spent på å se hva både Naughty Dog og....ja ikke for å være frekk men etter Bungie gikk fra MS så vet jeg rett og slett ikke hva jeg skal gi som MS sitt eksempel på den typen selskap....men ihvertfall hva som kommer av disse typene selskap fra begge sider....Naughty Dog har alltid vert kjent for å pushe grafikk på konsoll videre, og Bungie gjorde også dette på Xbox 360 tiden. Men akkurat nå vet jeg desverre ikke hva som er Microsoft sitt nye selskap som skal pushe grensene

Lenke til kommentar

Fikk tilbud om en uavhentet Ps4 kilzone bundle for 3000 fra gamestop .. var nesten frista men har mere glede av 6 xone spill

 

6 X1 spill ja det var lite du. Har 11 PS4 spill og 4 X1 spill. Totalt allerede 15 spill på dem nye konsollene. Teller jeg med Wii U da er jeg oppi 26 spill i denne nye generasjonen allerede!

Jeg hadde hentet den PS4 hadde jeg ikke likt Sony's produkter, selge den videre til en sulten gamer som faktisk vil få glede av en PS4.

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar

Lite vits å kjøpe en konsoll bare for å eie en konsoll om en har en ifra før av og heller vil bruke penger på spill. Som er jo hovedgrunnen til folk flest kjøper disse konsollene i utgangspunktet vel...

 

Er dessuten ingen eksklusive spill på PS4 idag som er verdt å kjøpe en PS4 for uansett...etter min mening.

Lenke til kommentar

Lite vits å kjøpe en konsoll bare for å eie en konsoll om en har en ifra før av og heller vil bruke penger på spill. Som er jo hovedgrunnen til folk flest kjøper disse konsollene i utgangspunktet vel...

 

Er dessuten ingen eksklusive spill på PS4 idag som er verdt å kjøpe en PS4 for uansett...etter min mening.

Xbox One har dessverre heller ingen knalltitler. Konsollinnkjøpet er mer for å tilfredsstille min egen nysjerrighet.

Lenke til kommentar

Xbox One har dessverre heller ingen knalltitler. Konsollinnkjøpet er mer for å tilfredsstille min egen nysjerrighet.

 

Hverken PS4 eller XBO har noen spill som bare skriker "kjøp meg" for folk flest idag. (Forza 5 er det eneste spillet som var det for meg og det er faktisk det spillet jeg er mest fornøyd med så langt av dem eksklusive spillene jeg har prøvd). Største grunnen idag til å kjøpe en ny konsoll er for å få en oppgradering i grafikken på spill en kan spille på X antall andre maskiner....

 

Men det alene er nok verdt det for veldig mange. Synes det var jævla gøy å spille Call of Duty Ghosts på PS4 med høyere oppløsning. Og kunne aldri tenkt meg å fyra det eller andre multiplattform spill opp på en X360 eller PS3 idag. Aldri i verden....

 

Men har en en grei spill PC så er det ikke mange grunner til å kjøpe hverken XBO eller PS4 idag altså....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

XBOX ONE vs PS4 - mine førsteinntrykk:

 

Fikk Xbox One på release, 22. november. Fikk PS4 fredag 13. desember med Killzone Bundle.

 

Har følgende spill på Xbox One:

- Ryse

- Forza 5

- Dead Rising 3

- NBA2k14

- Assassins Creed 4

 

På PS4:

- Killzone Shadowfall

 

Og jeg har Call of Duty Ghosts og Battlefield 4 både på Xbox One og PS4 :D

 

Forrige generasjon var jeg Xbox 360 mann fullt ut. Hadde en PS3 også, men spilte så godt som aldri på den pga av mange multiplattform titler så enten værre ut eller det samme som 360 - OG kontrolleren til PS3 var latterlig dårlig i mine hender. Andre liker den, det er jo greit. Men jeg ble aldri fortrolig med den.

 

Så hva nå, nå har jeg begge next-gen konsoller her....Jeg har ikke gjort noen side om side sammenligning, og det finnes sikkert videoer der ute som man kan se dette på. Men, har nå altså spilt disse to spillene, CoD Ghost og BF4 på begge konsoller, på 55 tommer Samsung LED så slår det meg at PS4 drar fram merkbart bedre grafikk enn Xbox One. Faktisk så mye at for meg har det betydning når jeg spiller.

 

Battlefield 4 på 55 tommers skjerm og Xbox One ser litt muddy ut, ser ikke helt bra ut i multiplayer. Har ikke dette problemet med PS4. I tillegg synes jeg Xbox One hakker mer. Så - etter litt tid med PS4 kontrolleren fredag og lørdag så har jeg fått vendt meg til den. Og nå blir PS4 min primære konsoll å spille BF4 på. :D BF4 var det spillet jeg ved release gledet meg mest til på Xbox One... men sånn kan det gå.

 

Vet ikke akkurat om kontrolleren til PS4 er bedre enn Xbox One, men den er i hvert fall ikke dårlig slik som med PS3.

 

Interfacet på PS4 er rent og pent, litt mer rotete på Xbox One. Men jeg er vant til windows 8.1 så for meg er Xbox One sitt greit nok. Kinnect gir Xbox One mer "next gen" følelse i daglig bruk, men så lenge man er inne i spillene teller det lite synes jeg. Med mindre man liker Kinnectspill da... Xbox One virker foreløpig som det mest uferdige systemet. Det er ikke bare negativt for i dette ligger det et stort potensiale for Xbox One hvis systemet tilpasses norske forhold (Kinnect, TV osv..).

 

Personlig er jeg glad jeg har råd til begge, men skulle jeg valgt EN av de i dag, så ville det nok blitt PS4. Litt overraskende. Men det har mye med BF4 å gjøre som jeg er glad i å spille. Forza 5 er det eneste på Xbox One som virkelig er fengende - bortsett fra Assassins Creed da som jeg også liker godt. Men det kunne jeg jo kjøpt til PS4 også... og da i høyere oppløsing ;)

 

Når det er sagt, jeg beholder begge. Alt for mye bra eksklusive greier på gang til Xbox One også. Og får de kinnect og TV systemet på plass tilpasset Norge så blir det artig synes jeg da.

 

Min anbefaling nå til andre er egentlig å vente med å importere Xbox One fra utlandet - med mindre du MÅ ha Forza 5 - med sine begrensinger i antall baner.. Ryse ser riktignok forbanna bra ut, men blir ensformig. Og multiplattformtitlene kjører bedre på PS4. OG - er du svoren fan av Xbox kontrollerne - ikke bekymre deg - du kommer raskt til å venne deg og like svært, svært godt PS4 kontrolleren også (i motsetning til PS3 kontrolleren).

 

:D

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg føler jeg er stort sett enig med deg på alle punkter, selv om jeg kun har Forza 5 og DR3 på One, PS4 har KZ og BF4. Så ingen spill å sammenligner direkte, men altså jeg er ikke blind. Og har sett uttallige sammenligninger på internett og konklusjonen er jo i PS4 sitt favør, enkelt og greit. BF4 hakker og kødder på PS4 også, samt grafikken skuffet meg litt i forhold til PC`en min, så om det da ser verre ut og flyter dårligere på One, er jeg sjeleglad for at min logiske fornuft var i behold ved innkjøp. Men altså...fy faen så morro jeg har det med dette spillet her og IRL-kompiser i party :D Og kudos til Sony som endelig har fått til online biten, selv om det medfølgende ørepluggene kan minne om en potet (jeg har PX4 , så de klager ikke på lyden fra min side). De potetene der plukkker jo opp hver minste lyd, noe som er forstyrrende for min del. Men ok!

 

Bordet er helt snudd nå i forhold til forrige generasjon, der 360 var den eneste dugende konsollen til nettspilling og det naturlige valget for flest av mine venner. Multiplatform spillene var som regel bedre, og kontrollen var mer etter min smak enn nille-utstyret til Sony. PS3 var stort sett forbeholdt eksklusivene, med noen unntak her og der selvfølgelig ettersom multi-platform titlene jevnet seg ut. PS4 blir min primærkonsoll, også online! One får takke med sine eksklusiver med mindre mirakler blir å finne sted de neste årene.

 

Foreløpig har jeg konkludert med at DS4 er en mere behagelig kontroll enn One sin, og det er faktisk en gedigen bragd Sony har lagt forran mine hender altså. Fantastisk! Ikke perfekt og uten irritasjonsmomenter, men en fantastisk forbedring likevel :D

Endret av Mala
  • Liker 2
Lenke til kommentar

XBOX ONE vs PS4 - mine førsteinntrykk:

 

Fikk Xbox One på release, 22. november. Fikk PS4 fredag 13. desember med Killzone Bundle.

 

Har følgende spill på Xbox One:

- Ryse

- Forza 5

- Dead Rising 3

- NBA2k14

- Assassins Creed 4

 

På PS4:

- Killzone Shadowfall

 

Og jeg har Call of Duty Ghosts og Battlefield 4 både på Xbox One og PS4 :D

 

Forrige generasjon var jeg Xbox 360 mann fullt ut. Hadde en PS3 også, men spilte så godt som aldri på den pga av mange multiplattform titler så enten værre ut eller det samme som 360 - OG kontrolleren til PS3 var latterlig dårlig i mine hender. Andre liker den, det er jo greit. Men jeg ble aldri fortrolig med den.

 

Så hva nå, nå har jeg begge next-gen konsoller her....Jeg har ikke gjort noen side om side sammenligning, og det finnes sikkert videoer der ute som man kan se dette på. Men, har nå altså spilt disse to spillene, CoD Ghost og BF4 på begge konsoller, på 55 tommer Samsung LED så slår det meg at PS4 drar fram merkbart bedre grafikk enn Xbox One. Faktisk så mye at for meg har det betydning når jeg spiller.

 

Battlefield 4 på 55 tommers skjerm og Xbox One ser litt muddy ut, ser ikke helt bra ut i multiplayer. Har ikke dette problemet med PS4. I tillegg synes jeg Xbox One hakker mer. Så - etter litt tid med PS4 kontrolleren fredag og lørdag så har jeg fått vendt meg til den. Og nå blir PS4 min primære konsoll å spille BF4 på. :D BF4 var det spillet jeg ved release gledet meg mest til på Xbox One... men sånn kan det gå.

 

Vet ikke akkurat om kontrolleren til PS4 er bedre enn Xbox One, men den er i hvert fall ikke dårlig slik som med PS3.

 

Interfacet på PS4 er rent og pent, litt mer rotete på Xbox One. Men jeg er vant til windows 8.1 så for meg er Xbox One sitt greit nok. Kinnect gir Xbox One mer "next gen" følelse i daglig bruk, men så lenge man er inne i spillene teller det lite synes jeg. Med mindre man liker Kinnectspill da... Xbox One virker foreløpig som det mest uferdige systemet. Det er ikke bare negativt for i dette ligger det et stort potensiale for Xbox One hvis systemet tilpasses norske forhold (Kinnect, TV osv..).

 

Personlig er jeg glad jeg har råd til begge, men skulle jeg valgt EN av de i dag, så ville det nok blitt PS4. Litt overraskende. Men det har mye med BF4 å gjøre som jeg er glad i å spille. Forza 5 er det eneste på Xbox One som virkelig er fengende - bortsett fra Assassins Creed da som jeg også liker godt. Men det kunne jeg jo kjøpt til PS4 også... og da i høyere oppløsing ;)

 

Når det er sagt, jeg beholder begge. Alt for mye bra eksklusive greier på gang til Xbox One også. Og får de kinnect og TV systemet på plass tilpasset Norge så blir det artig synes jeg da.

 

Min anbefaling nå til andre er egentlig å vente med å importere Xbox One fra utlandet - med mindre du MÅ ha Forza 5 - med sine begrensinger i antall baner.. Ryse ser riktignok forbanna bra ut, men blir ensformig. Og multiplattformtitlene kjører bedre på PS4. OG - er du svoren fan av Xbox kontrollerne - ikke bekymre deg - du kommer raskt til å venne deg og like svært, svært godt PS4 kontrolleren også (i motsetning til PS3 kontrolleren).

 

:D

 

Overaskende lesing fra deg. Endelig kan vi game litt sammen igjen da håper jeg! Skal nok ha Xbox One uansett men som deg så blir det nok å spille multiplatform på PS4.

Kommer jo mye bra spill som kun blir lansert tll Xbox One så må nok ha de begge :)

 

Sees online kompis

Endret av Straffa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...