Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Overaskende lesing fra deg. Endelig kan vi game litt sammen igjen da håper jeg! Skal nok ha Xbox One uansett men som deg så blir det nok å spille multiplatform på PS4.

Kommer jo mye bra spill som kun blir lansert tll Xbox One så må nok ha de begge :)

 

Sees online kompis

Hehe! Dette er ikke overraskende lesing fra meg hvis man kjenner min forkjærlighet for tekniske dimpedutter som gjør det jeg vil de skal gjøre :) Jeg går for de tingene som funket best for meg uten å nøle pga merkenavn osv... F.eks projektorbyttet fra Mitsu til Sony, kamerabyttet fra Canon til Fujifilm osv...

 

PS3 sugde med sin kontroller og onlinetjeneste + ofte dårligere multiplattformspill. Så da ble det til at jeg spilte 360 - også fordi kompisene mine spilte online med 360. Xbox Live er fortsatt en fantastisk tjeneste. Og jeg har ikke brukt PSN så mye ennå så jeg tør si jeg er fullt fornøyd med den tjenesten, Men Xbox One er det bare jeg som har av kompisene, mens flere av de har rukket skaffe seg PS4. Og det kan bli en stund før Xbox One kommer hit til Norge.

 

Når man har en hobby gjelder det å ta det beste til sitt bruk uten å tenke på merket man tidligere har hatt. Jeg beholder Xbox One som sagt. Kommer masse eksklusiver i årene framover. Når det gjelder multiplattform så vil jeg vurdere fra tittel til tittel, bl.a hvis det er online så tar jeg den versjonen kompisene spiller.

 

Det som gleder meg er at kontrolleren til PS4 er såpass bra at jeg med glede plukker den opp, og at multiplattformspill trygt kan kjøpes hvis kompisene velger PS4 versjonen.

 

Personlig tror jeg mange multiplattformspill blir nokså like i framtiden. Men uansett, nå er det mindre viktig i og med at jeg kan leve og spille med begge konsoller - i motsetning til forrige generasjon der PS3 sugde. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+513

De fleste vil jo ha PS4 kun fordi den har litt kraftigere GPU. Noe som er en merkelig holdning om de kanskje selv har en kraftig PC.

 

Det er jo flere bedre tjenester på Xbox One. Hvis du allerede har en kraftig PC. Så ser jeg ikke fordelen med PS4 over One.

 

Det får være opp til den enkelte hva som er viktigst. Men man skal være født i bakvendtland om man tror feks at Halo noen gang blir portet til PS4.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

De fleste vil jo ha PS4 kun fordi den har litt kraftigere GPU. Noe som er en merkelig holdning om de kanskje selv har en kraftig PC.

 

Det er jo flere bedre tjenester på Xbox One. Hvis du allerede har en kraftig PC. Så ser jeg ikke fordelen med PS4 over One.

Flere bedre tjenester? Xbox One finnes ikke i Norge en gang enda. Når den en gang kommer og vi faktisk vet hva slags tjenester som blir tilgjengelig i Norge kan vi heller diskutere det. Jeg vil si det er en merkelig holdning å kjøpe en dyrere konsoll som attpåtil er svakere?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjenner jeg er litt irritert og skuffa over XBO og PS4 for tiden. Ikke missforstå, dem er begge bra på hver sine måter.

 

Jeg vil ha en XBO med alt det innebærer men med kraften til PS4. Men det får en jo ikke...så da må jeg velge å spille på en PS4 med en håndkontroller jeg ikke liker for å få grafikken jeg vil ha. Og for å kunne enkelt streame spill.

 

Jeg sitter å tenker litt på at jeg rett og slett skal gå mer tilbake til PC. Koble opp en XBO kontroller til den når dem åpner opp for det og spille alt som er mulig på PC. For så å spille dem eksklusive på PS4 og XBO.

 

Når hverken XBO eller PS4 klarer å lage noe som er optimalt så virker det eneste logiske å vende snuten mott PC.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

De fleste vil jo ha PS4 kun fordi den har litt kraftigere GPU. Noe som er en merkelig holdning om de kanskje selv har en kraftig PC.

 

Det er jo flere bedre tjenester på Xbox One. Hvis du allerede har en kraftig PC. Så ser jeg ikke fordelen med PS4 over One.

 

Det får være opp til den enkelte hva som er viktigst. Men man skal være født i bakvendtland om man tror feks at Halo noen gang blir portet til PS4.

Selv er det enkelte typer spill som jeg liker bedre på konsoll og jeg liker enkelheten med konsoller. Da velger jeg jo den konsollene som vil kjøre disse spillene best.
Lenke til kommentar

Flere bedre tjenester? Xbox One finnes ikke i Norge en gang enda. Når den en gang kommer og vi faktisk vet hva slags tjenester som blir tilgjengelig i Norge kan vi heller diskutere det. Jeg vil si det er en merkelig holdning å kjøpe en dyrere konsoll som attpåtil er svakere?

Man kjøper den fordi den kan ting som ikke PS4 kan og man ønsker disse tingene. Er så enkelt som det så lenge man har penger til det. :) Har null med holdning å gjøre tenker jeg.

Lenke til kommentar

Kjenner jeg er litt irritert og skuffa over XBO og PS4 for tiden. Ikke missforstå, dem er begge bra på hver sine måter.

 

Jeg vil ha en XBO med alt det innebærer men med kraften til PS4. Men det får en jo ikke...så da må jeg velge å spille på en PS4 med en håndkontroller jeg ikke liker for å få grafikken jeg vil ha. Og for å kunne enkelt streame spill.

 

Jeg sitter å tenker litt på at jeg rett og slett skal gå mer tilbake til PC. Koble opp en XBO kontroller til den når dem åpner opp for det og spille alt som er mulig på PC. For så å spille dem eksklusive på PS4 og XBO.

 

Når hverken XBO eller PS4 klarer å lage noe som er optimalt så virker det eneste logiske å vende snuten mott PC.

 

Liker enkeltheten med konsoll, at kompisene mine spiller de med headset, at forutsetningene er like i online spill (bortsett fra netttilkoblingen)...

Lenke til kommentar

Liker enkeltheten med konsoll, at kompisene mine spiller de med headset, at forutsetningene er like i online spill (bortsett fra netttilkoblingen)...

 

Ja det er hva som appellerer mye til meg også. Men samtidig så er komfort og det visuelle viktig. Så da må jeg prøve å legge en kabal som går opp for meg... Er et luksus problem egentlig... :)

Lenke til kommentar

De fleste vil jo ha PS4 kun fordi den har litt kraftigere GPU. Noe som er en merkelig holdning om de kanskje selv har en kraftig PC.

 

Det er jo flere bedre tjenester på Xbox One. Hvis du allerede har en kraftig PC. Så ser jeg ikke fordelen med PS4 over One.

 

Det får være opp til den enkelte hva som er viktigst. Men man skal være født i bakvendtland om man tror feks at Halo noen gang blir portet til PS4.

Du snakker jo rundt deg selv.. Hvilke tjenester er det Xbox har som iikke PC har?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

_alt_ er vel ikke så enkelt, hva med når du får et nytt Trophy og skal sjekke ut hva det var for noe f.eks? ;)

Playstation knappen og notifications. Hvordan er det når man skal se om venner er online på Xbox one? Achivements.. Aner ikke selv, men mener jeg har sett surking fra Xbox One eiere over hvor mye enklere det var på Xbox 360.
Lenke til kommentar

Artig hvordan endel idoliserer sine valg, synes både PS4 og XBO har mange svakheter og problemer til å bli "all fuzzy inside" som endel blir...

 

Bedre å bli "all fuzzy inside" enn å gå å irritere seg over småting ;)

 

Har kun PS4 og kan ikke si jeg har opplevd noe som ødelegger gleden av å ha en ny konsoll. Både PS4 og Xbone vill bli oppdatert, utbedret og sikkert forandre seg mye gjennom levetiden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...