Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er forsatt et fenomen hvorfor folk tar seg nær av hva andre mener i en Xbox One-PS4 diskusjon. Er man fornøyd med det man har selv kan man drite langt i hva andre mener. Hvis eg skal ha noe å le av på en fredagskveld går man bare på YT å søker opp en video om temaet. Er rene komedien på kommentarfeltet, folk kriger mot hverandre...

Lenke til kommentar

Er forsatt et fenomen hvorfor folk tar seg nær av hva andre mener i en Xbox One-PS4 diskusjon. Er man fornøyd med det man har selv kan man drite langt i hva andre mener. Hvis eg skal ha noe å le av på en fredagskveld går man bare på YT å søker opp en video om temaet. Er rene komedien på kommentarfeltet, folk kriger mot hverandre...

Mitt inntrykk er at fotball er en del verre på kriging om hvem som er best og ikke. For mange av oss er det viktig å sjekke anmeldelser, tilbakemeldinger, tester osv på produkter før vi kjøper. Vi må overbevise oss selv om at vi har tatt rett valg ;)

Lenke til kommentar

Mitt inntrykk er at fotball er en del verre på kriging om hvem som er best og ikke. For mange av oss er det viktig å sjekke anmeldelser, tilbakemeldinger, tester osv på produkter før vi kjøper. Vi må overbevise oss selv om at vi har tatt rett valg ;)

 

Ja, er greit å være litt oppdatert på tester. Men som for eksempel YT der voksne personer sitter å kaller hverandre navn fordi dem mener den ene er bedre enn den andre er for meg patetisk. Eg selv var aldri i tvil hva eg kom til å velge, er noen punkter eg ikke er så veldig imponert over. Det gjelder for det meste UI der er ikke sony et spor bedre. Begge maskinen har en dårlig UI som burde fikses med oppdateringer. Eg kunne også kjøpt en PS4 hvis eg absolutt måte det.

Lenke til kommentar

det der kan umulig være en "ærlig" avstemming.

nå har ikke jeg prøvd PS4 enda.

men at PS4 vinner i alle kategorier hvor det er ganske åpenbart at xbox one ville ha vunnet blir det latterlig.

 

PS4 har bedre hardware, thats it, på alle andre punkter av det jeg har sett så er Xbox One overlegen

Og rundt 30% er enig med deg i det, mens rundt 70% er uenig. Det er kun det avstemmingen sier, intet mer, intet mindre.

 

Klart at popularitet spiller inn, det er jo en "people's choice" avstemming. Forige generasjon gikk det i favør Xbox 360, denne generasjonen er det PS4 som starter som den populære.

 

Ting som er åpenbart for deg er kanskje ikke like åpenbart for alle andre, det ugyldiggjør ikke deres mening av den grunn. Folkets valg er folkets valg uavhengig av om begrunnelsen er god eller dårlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mye lite klokt ute å går nå. Fleste parten som kommer med en mening her inne har sikkert ikke prøvd begge konsollene engang. Av det jeg fikk prøvd av XOne kontrollen så var den bedre, men jeg synes DS4 satt bedre. PSN er faktisk gått langt forbi Xbox Live. 2 måneder siden release, og jeg har ikke opplevd å falle ut eller noe slikt med PSN. I tillegg har jeg fått 4 gratis spill gjennom PSN. Neste måned får jeg Outlast. Så hvordan Xbox Live klarer å kapre så mye stemmer er egentlig litt merkelig.

 

Spill er veldig subjektivt, og det finnes ikke noe svar der.

 

Uansett, jeg finner det rart at det i det hele tatt Xbox One får over 10 % når det kommer til hardware. (Her drar vi fanboy-stemplet ordentlig i gang fordi som mente PS4 hadde mange fanboys). Fordi PS4 er kraftigere på papiret og hvordan folk kan si "Xbox One har bedre hardware" er bare helt bak mål..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Xbox live er dårligere på Xbox One i forhold til 360. Eg skal ikke snakke om Ps4, men Ps3 var forferdelig dårlig. Xbox 360 sine nett tjeneste er klart den beste for min enda. UI er klart det som er svakest på både Xbox One og Ps4. Flere hakk dårligere på Xbox one fra 360. Og utifra det eg har sett er ikke Ps4 noe bedre akkurat der.

Lenke til kommentar

Xbox live er dårligere på Xbox One i forhold til 360. Eg skal ikke snakke om Ps4, men Ps3 var forferdelig dårlig. Xbox 360 sine nett tjeneste er klart den beste for min enda. UI er klart det som er svakest på både Xbox One og Ps4. Flere hakk dårligere på Xbox one fra 360. Og utifra det eg har sett er ikke Ps4 noe bedre akkurat der.

 

UI er en forbedring på PS4 fra PS3.

UI er en forverring på Xbox One fra Xbox 360.

Lenke til kommentar

Xbox live er dårligere på Xbox One i forhold til 360. Eg skal ikke snakke om Ps4, men Ps3 var forferdelig dårlig. Xbox 360 sine nett tjeneste er klart den beste for min enda. UI er klart det som er svakest på både Xbox One og Ps4. Flere hakk dårligere på Xbox one fra 360. Og utifra det eg har sett er ikke Ps4 noe bedre akkurat der.

Det som sies rundt forbi er at både UI og Xbox Live har blitt dårligere fra 360 til One, mens det på PS4 har blitt bedre enn PS3 på UI og PSN. Hvilken av de to som nå er best er vanskelig å si, men det ser nå ut som om det er flere som liker PS4 kontra Xbox One

Lenke til kommentar

Det som sies rundt forbi er at både UI og Xbox Live har blitt dårligere fra 360 til One, mens det på PS4 har blitt bedre enn PS3 på UI og PSN. Hvilken av de to som nå er best er vanskelig å si, men det ser nå ut som om det er flere som liker PS4 kontra Xbox One

Har ingen problemer med at flere liker PS4. Men man må ikke gjøre seg blind, er nok av dem tror eg. Der alt er perfekt med den konsollen man eier selv.

Lenke til kommentar

Er egentlig litt skuffet over både XBO og PS4 jeg. Synes Microsoft og Sony kunne gjort en mye bedre jobb med å lage et helhets produkt som hadde en "next-gen" følelse over seg. Begge har sine fordeler og ulemper og det eneste som stikker seg frem positivt for meg er at PS4 er litt kraftigere.

 

STORT rom for forbedringspotensiale på begge systemer. Jeg forventer mye oppdateringer av OS i tiden fremover for å si det slik.

Lenke til kommentar

Er egentlig litt skuffet over både XBO og PS4 jeg. Synes Microsoft og Sony kunne gjort en mye bedre jobb med å lage et helhets produkt som hadde en "next-gen" følelse over seg. Begge har sine fordeler og ulemper og det eneste som stikker seg frem positivt for meg er at PS4 er litt kraftigere.

 

STORT rom for forbedringspotensiale på begge systemer. Jeg forventer mye oppdateringer av OS i tiden fremover for å si det slik.

 

Hva er du skuffet over? Hvilken next-gen følelse vil du ha? Hologrammer?

Lenke til kommentar

 

Hva er du skuffet over? Hvilken next-gen følelse vil du ha? Hologrammer?

 

 

Er ting på begge sider som er skuffende. Det å remse opp i detaljer hva jeg ikke liker og hva jeg liker på begge er nok av veldig liten interesse for dem fleste.

 

Men kort fortalt så har en av konsollene fått til biter som den andre ikke har fått til og omvendt. Og slik er det med veldig mange punkter synes jeg. Hver for seg så virker systemene uferdige og ikke noe en hadde forventet eller håpet at skulle lede vei i årene fremover. Mye har skjedd med teknologi og bruker opplevelser siden X360 og PS3 kom i salg.

 

Om en hadde slått samens konsollene og kjørt dem i en blender så hadde resultatet blitt noe jeg ville vært litt mer fascinert og interisert av. Så for min del så er det eneste virkelig positive at en får noe bedre grafikk på en PS4 maskin en alternativet.

 

Men jeg går utifra og jeg forventer store ting i form av OS oppdateringer og i funksjonalitet og utseende i tiden fremover.

Lenke til kommentar

det der kan umulig være en "ærlig" avstemming.

nå har ikke jeg prøvd PS4 enda.

men at PS4 vinner i alle kategorier hvor det er ganske åpenbart at xbox one ville ha vunnet blir det latterlig.

 

PS4 har bedre hardware, thats it, på alle andre punkter av det jeg har sett så er Xbox One overlegen

Så Xbox One er overlegen? Dette sier du basert på du har begge?

Da sier jeg PS4, da jeg har begge. Funksjoner å tjenester overlegen pga PS+ er bedre en Live, kontrolleren er best på PS4, maskinen i det tekniske vinner.

 

Bare launchspillene til X1 er hakket bedre på utvalg en PS4. Men er ikke launchspillene som gir en garantert seier til X1, vent å se i det lange løpet.

 

PS3 slet i begynnelsen mens X360 koste seg.

Mellom 2010 og 2013 så har PS3 banka 360 i antall eksklusiver for eksempel.

 

Spesielt år 2013 der X360 døde med 1 eksklusiv på disk mens PS3 fikk over 7 stk, deriblant roste tittelen The Last Of Us, Beyond Two Souls, Ni No Kuni, GT6 m.m.

Det var også samme året dem lanserte PS4. Er nok derfor PS4 ikke hadde mange launchspill når men ser objektivt på det PS3 leverte i 2013 kontra MS leverte på X360 i 2013.

Endret av iL Sephiroth
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

hva er det som gjør PSN bedre enn XBLive?

har PSN dedikerte servere til alle spill?, har de en bra matchmaking system, har de en bra party chat, chat funksjon, har vanskelig for å tro at de har gått fra PSN på ps3 til å bli bedre enn Xbox live

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...