Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

F.eks: Du sitter å ser på TV. Plutselig finner en kompis ut at han vil spille Battlefield med deg, og vips så hopper invitasjonen opp på skjermen, "over" TV-sendingen. Så kan du svare eller chatte med han, samtidig som TVbildet vises på deler av skjermen. Det samme gjelder for en rekke andre tjenester, som f.eks vær, TV-guide, enkelte programmer har kanskje mer informasjon som kan vises via Xboxen, som avstemming i det aktuelle programmet eller.. Tja, sky's the limit!

 

Kan godt forstå at noen synes dette er bra, men håper for guds skyld man kan slå av dette. Det siste jeg ønsker når jeg ser på tv eller koser meg med en film er pop ups av ymse slag.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, jeg må tydeligvis ta det på et langt mindre teknisk nivå for at det skal gå inn...

 

Nvidias GPU-teknologi er langt mer avansert og derfor er det relevant, men det er en dyp teknisk diskusjon.

 

For å si ting veldig enkelt; hver gang CPUen trenger å sende et Direct3D/OpenGL kall til GPUen så må den stoppe tegningen og ta imot instruksen. Til flere slike kall du trenger for å tegne et objekt i spillet, til mindre av regnekraften i GPUen får du utnyttet. Hvor mye av CPU-kraften du bruker er irrelevant så lenge CPUen ikke forsinker GPUen. For å utnytte GPU-kraften best mulig bør derfor grafikken implementeres med mest mulig med shader-programmer som kjøres på GPUen. Er du med på den?

Nei, spørsmålet handler mer om hvorfor du snakker om disse tingene når det ikke inngikk i diskusjonen overhodet. Nvidia har null og nix med denne tråden å gjøre så jeg skjønner bare ikke hvorfor du trekker det inn kun for å kjøre et runke-race med ord og uttrykk du vet et fåtall skjønner noe av.

 

For å ta det igjen, dette som du snakker om her er da ikke relevant for denne diskusjonen som omhandler nestegenerasjons konsoller. Det er helt greit en flaskehals når det gjelder "samtalen" mellom en CPU og en GPU på en PC, men i en APU så blir det litt andre boller. Dog jeg skal ikke synse noe mer på hvor lett/vanskelig det er å ta den informasjonen man vet er sann på en PC og utviklingen der for så å prøve å utvikle noe til en Xone eller en PS4 med en ny og fremmed APU prosesserings chip. Det jeg sier er bare at spill og kodingen til spillene idag har alltid likt single CPU'er ettersom det er mye mer tidskrevende å kunne utnytte flere CPU'er og "samtalen" mellom GPU'en som du har vært innom. Og det er HER jeg nevner at denne generasjonen vil dytte denne utviklingen fremover ettersom man er tvunget til å gjøre det med den hardwaren som er her i disse nye konsollene.

 

Det er jo nettopp av den grunn jeg mener de første spillene har vist noen dårlige første inntrykk. De er kodet for å tilpasse dagens "workflow" med den flaskehalsen som følger med der.

Lenke til kommentar

stuff

Takk for den oppklaringen for meg ;-) Dette med hdmi fra f.eks kabel til xboxen samt ir sender vil i mitt tilfelle passe ganske bra. Da kan jeg jo, hvis softwaren til ir senderen ikke suger, legge bort så å si alle fjernkontroller jeg nå bruker. At alt medie bruk kan gå gjennom konsollen er viktigere for meg enn å sutre om at CoD ikke er i 1080p. Dette var ting jeg så for meg at en nextgen konsoll kunne gjøre da begge ble lansert.

 

Det er vel tydelig at xb1 og ps4 har noen nyanser som tilpasser seg litt forskjellige brukergrupper. Attenåringen i meg elsket at ps4 har litt bedre hardware specs og at lanseringen av den var fokusert på gaming. Samtidig som at jeg lo meg skakk av lanseringen til xb1 som var helt motsatt.

Men en og tredve åringen i meg ser nok likevel ganske mye av verdien i xb1 hvis den leverer jevnt over med både spill og resten.

Lenke til kommentar

 

Kan godt forstå at noen synes dette er bra, men håper for guds skyld man kan slå av dette. Det siste jeg ønsker når jeg ser på tv eller koser meg med en film er pop ups av ymse slag.

La være å koble noe som helst i HDMI-input på Xboxen? Det er helt frivillig.

 

Takk for den oppklaringen for meg ;-) Dette med hdmi fra f.eks kabel til xboxen samt ir sender vil i mitt tilfelle passe ganske bra. Da kan jeg jo, hvis softwaren til ir senderen ikke suger, legge bort så å si alle fjernkontroller jeg nå bruker. At alt medie bruk kan gå gjennom konsollen er viktigere for meg enn å sutre om at CoD ikke er i 1080p. Dette var ting jeg så for meg at en nextgen konsoll kunne gjøre da begge ble lansert.

 

Det er vel tydelig at xb1 og ps4 har noen nyanser som tilpasser seg litt forskjellige brukergrupper. Attenåringen i meg elsket at ps4 har litt bedre hardware specs og at lanseringen av den var fokusert på gaming. Samtidig som at jeg lo meg skakk av lanseringen til xb1 som var helt motsatt.

Men en og tredve åringen i meg ser nok likevel ganske mye av verdien i xb1 hvis den leverer jevnt over med både spill og resten.

33 åringen i meg spiller sjelden og hadde ikke planer om å kjøpe noen neste-gen konsoll, men så kom MS på scena på E3 og viste masse spill som jeg fikk lyst til å sjekke ut. Så kan godt hende jeg kjøper en XbOne faktisk...

Lenke til kommentar

https://twitter.com/MarkRein/status/398283483434745856

 

Kansje Gears Of War serien dukker opp på PS4?? Eller kansje dem viser Gears både til Xbox One og PS4?

"

  1. Looking forward to reunite with @yosp next week in New York. What shenanigans will we get up to?

@amboyes @yosp you guys should play some Gears of War!"

Ta det som et rykte, det gjør ihvertfall jeg. Men skal ikke utelukke noenting da Epic Games eier IPen, ikke Microsoft

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar

Er kun et fåtall skytespill jeg har likt oppover åra.

Unreal Tournament er en av disse. Har Killzone der også samt et par andre.

Liker FPSer som prøver å skille seg ut med med annerledes våpenfølelse m.m.

Der har ihvertfall Killzone serien endret mitt syn på skytespill.

 

Derfor håper jeg Unreal Tournament 4 kunne kommet til Xbox One og PS4 en eller annen gang i 2015-2016 fordi jeg synes Unreal spillene har vært bra underholdning av alle jeg har spilt.

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar

 

Kan godt forstå at noen synes dette er bra, men håper for guds skyld man kan slå av dette. Det siste jeg ønsker når jeg ser på tv eller koser meg med en film er pop ups av ymse slag.

Tenkte akkurat det samme. Det er skrekkelig irriterende. >_<

 

 

Launch-Games-With-Digital.jpg

 

Litt morsomt at PS4 har flere spill tilgjengelig digitalt enn Xbox One ved release.

Siden lista er fra IGN så regner jeg med den er til å stole på. Da kan man i alle fall ikke hevde at XbOne har flest spill. Håper vi, før året er omme, får høre om flere spill fra begge parter som de har holdt hemmelig. :D

 

 

Synes ærlig talt Resogun og Crimson Dragon virker mest lovende på den lista der, men ingen av dem er vel grunn nok til å vurdere en konsoll. :p Er mer spent på Metal Gear, Rime, Everybody's Gone to the Rapture, og kanskje Destiny, men alle de der er vel et stykke unna.

Hvis du bytter ut Destiny med The Order så er jeg enig, men er flere der som ser kult nok ut til at jeg vil prøve det. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...