Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fatter ikke at Xbox One ikke har plass til intern PSU når den har mye mer volum enn PS4. Altså konsollen er større på alle måter.

 

Apple var/er sykelig opptatt at alt skal være rent og pent på innsiden. Selvom kundene som regel ikke så på innsiden. Men når jeg ser bilde under. Så føler jeg at ps4 er noe mer. Mens xboxen ser ut som en bachelor prosjekt på en eller annen ingeniør linje. Og igjen med all den plassen. Hvor er psuen.

 

sAXaY7I.jpg

Lenke til kommentar

Argh, hvorfor setter du punktum mellom alle leddsetningene? :p

 

Det kan jo være at Xbox One er noen hakk kaldere og eller stillere enn konkurrenten, siden den både er luftigere og har større vifte. Den virker også langt lettere å reparere.

om du ser på videoen der ps4 ble demontert så så den veldig enkel ut å reparere. Kjøleløsningen å måten luften ser ut til å flyttes på ser meget effektiv å bra ut. Xbox one er bare et Htpc kabinett, smurt på en stor vifte og laget lufteriller all over...
Lenke til kommentar

om du ser på videoen der ps4 ble demontert så så den veldig enkel ut å reparere. Kjøleløsningen å måten luften ser ut til å flyttes på ser meget effektiv å bra ut. Xbox one er bare et Htpc kabinett, smurt på en stor vifte og laget lufteriller all over...

Er det 2,5" harddisk på PS4?

Lenke til kommentar

Fatter ikke at Xbox One ikke har plass til intern PSU når den har mye mer volum enn PS4. Altså konsollen er større på alle måter.

 

Apple var/er sykelig opptatt at alt skal være rent og pent på innsiden. Selvom kundene som regel ikke så på innsiden. Men når jeg ser bilde under. Så føler jeg at ps4 er noe mer. Mens xboxen ser ut som en bachelor prosjekt på en eller annen ingeniør linje. Og igjen med all den plassen. Hvor er psuen.

 

sAXaY7I.jpg

For noe fjas!

Det er grønne kretskort, et blekk-farget Blu-Ray-drev, en blank disk med klistremerke på og kjølefinner på PS4 også om vedkommende som tok bildet hadde gidda å ta av plastdekslene. Erre mulig...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For noe fjas!

Det er grønne kretskort, et blekk-farget Blu-Ray-drev, en blank disk med klistremerke på og kjølefinner på PS4 også om vedkommende som tok bildet hadde gidda å ta av plastdekslene. Erre mulig...

Men så har plasdekslene en funksjon, luftstrømmen blir ledet slik det er ment slik at man får tilstrekkelig kjøling, samt lavt støynivå. Det er lov å tenke Thkline, selv om du har tatt rollen som den som skal balansere den negative kritikken mot xbox one. En dag blir du å våkne.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fatter ikke at Xbox One ikke har plass til intern PSU når den har mye mer volum enn PS4. Altså konsollen er større på alle måter.

 

Apple var/er sykelig opptatt at alt skal være rent og pent på innsiden. Selvom kundene som regel ikke så på innsiden. Men når jeg ser bilde under. Så føler jeg at ps4 er noe mer. Mens xboxen ser ut som en bachelor prosjekt på en eller annen ingeniør linje. Og igjen med all den plassen. Hvor er psuen.

 

sAXaY7I.jpg

 

Ps4 ser ut som en ny bil mens xbox-one ser ut som noe fra 80tallet, sony har alltid hatt litt mer design over seg i forhold til Ms som ikke ser ut som de har brydd seg så mye om hverken utseeende eller design siden de starta.

Men regner med begger er bra på sitt område, kjøper selv ps4 fra dag 1, så får jeg se om det kommer noe som frister om 1-2års tid på xbox-one, føreløpigt så er de bare dead rising som frister fra ms og dette er ikke nokk til å få meg til å kjøpe en konsoll.

Men håper de som kjøper en av de nye konsollene gjør dette for de liker de eksklusive spilla som kommer til den konsollen de velger, og ikke går for hva alle andre gjør..

Jeg har mange flere venner på xbl enn psn men kjøper ikke en konsoll basert på dette, går heller for den jeg liker best de kommende spilla til, og kanskje begge etter en stund viss det viser seg xbox-one har mye å by på som ps4 ikke har...

Endret av Leffi78
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Men håper de som kjøper en av de nye konsollene gjør dette for de liker de eksklusive spilla som kommer til den konsollen de velger, og ikke går for hva alle andre gjør..

Jeg har mange flere venner på xbl enn psn men kjøper ikke en konsoll basert på dette, går heller for den jeg liker best de kommende spilla til, og kanskje begge etter en stund viss det viser seg xbox-one har mye å by på som ps4 ikke har...

Jeg ser ikke hva som er galt i å kjøpe det "alle andre" har. Spilling er jo ofte en sosial ting og hvis vennene dine har PS4 blir det jo naturlig for deg å velge det samme.
Lenke til kommentar

Alt er bare så utrolig mer gjennomtenkt i PS4-designet, Sony har virkelig gått inn for å få til gode og kompakte løsninger her. XBone er mindre custom, mer raska sammen uten å engang prøve og innkorporere PSU i boksen. Svakt.

 

Det er mange designmessige fordeler med å ha ekstern strømforsyning, så det er ikke sikkert plassbruken har vært en stor del av vurderingen i det hele tatt.

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar

 

Den største fordelen er jo termisk design, og så er den ekstern strømforsyning selvsagt også mye enklere og rimeligere å reparere/bytte.

Termisk design bør ikke være et problem på de nye konsollene da de trekker mindre strøm enn forgjengerne.

Ironisk nok var ikke termisk design noe problem på PS3 egentlig, men et større problem på xbox, som da HADDE ekstern psu. Go figure.

 

-------------

 

Giantbomb har video av 4 XONE spill her, noe dem har tatt opp, noe mere fra MS.

 

--------------

 

Forza ser nydelig ut, som alltid, RYSE vet jeg ikke helt hva jeg syntes om, er mindre quick time greier enn det jeg trodde. Grafikken ser dog nydelig ut i RYSE; spesielt rundt 22 min ut i videon, når de sieger slott/tårn. Med pilene som kommer bakfra. Ser veldig bra ut. Grafikkmessig.

Endret av henrikrox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

når folk har kommet så langt at det ikke er mer å klage på, så klagere dere på hvordan xbox one ser ut innvendig... :huh:

Nok å klage på. Men så er jo dette en vs tråd, så her skal alt sammenlignes. Og synes ikke det er særlig fornuftig at Xbo. One trenger å være dyrere, dårligere sammenskrudd, svakere hw alt sammen i et større chassis med halvhjerneløsninger.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...