Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Nok å klage på. Men så er jo dette en vs tråd, så her skal alt sammenlignes. Og synes ikke det er særlig fornuftig at Xbo. One trenger å være dyrere, dårligere sammenskrudd, svakere hw alt sammen i et større chassis med halvhjerneløsninger.

Dårligere sammenskrudd har nok heller lite effekt på prisen. Svakere HW har det, men så får du samtidig med det der kameraet og hvis du ikke ser fornuften i at prisen da må opp så bør du ta vekk skylappene.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dårligere sammenskrudd har nok heller lite effekt på prisen. Svakere HW har det, men så får du samtidig med det der kameraet og hvis du ikke ser fornuften i at prisen da må opp så bør du ta vekk skylappene.

Null skylapper her! Joda kameraet koster mye, men foreløpig så ser det mest ut til at de trengte det for å kunne gi tøffe kommandoer og gestures til bruk i os'et. Får håpe de finner måter å bruke det i spill også. Og joda det koster penger å sette i sammen xbox one på en skikkelig måte. En skikkelig kjøleløsning koster å penger. Hvorfor tror du xbox one er så stor som den er? For å spare penger.
Lenke til kommentar

Da har jeg testet både Driveclub på PS4 og Killer Instinct på Xbone. Spillene i seg selv testet jeg Ikke lenge nok til å kunne si så mye om. Bortsett fra at grafikken ser veldig bra ut i begge leirer.

 

Ingen problemer hos Sony, alt gikk som smurt. Kontrollen var utrolig behagelig. Ingenting å utsette på den så langt.

 

Hos Xbox foregikk spillingen inne i en lukket boks som var altfor dårlig ventilert, og altfor varm (uten at det skal ha noe å si for spillingen sin del). Kontrollen var helt grei. Knappene ubehagelige. Og triggerknappene virket uferdige. D-paden var elendig (glemte å teste Sony sin).

Kan også nevne at to av testmaskinene til Xbox streiket på den korte tiden jeg var der

Lenke til kommentar

LOL litt av en stand de har. Hvordan har de egentlig klart å ødelegge bortimot alt sålangt denne generasjonen.

 

Edit: Før fanboybeskyldningene kommer. Det er trasig hvordan Microsoft har håndtert seg sålangt. Håper de tar seg opp, for om Sony igjen dominerer så mye som i PS2 alderene så blir de igjen det arrogante selskapet som ikke hører på kundene sine, akkurat som MS har vært i år. Det er ikke vi tjent med, 2 selskaper som slåss side om side er best!

Endret av UrgeLoL
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet så var det kun spillene som var tidlig prototyp. Usikker på hvor i utviklingen Xboxen nå, men det er merkelig om de sender ut gamle konsoller til en spillmesse imo.

Så også dashboardet når han skrudde på konsollen. Det virket ikke veldig raskt, så kan godt hende det er tidlig utgave.

Lenke til kommentar

Men så har plasdekslene en funksjon, luftstrømmen blir ledet slik det er ment slik at man får tilstrekkelig kjøling, samt lavt støynivå. Det er lov å tenke Thkline, selv om du har tatt rollen som den som skal balansere den negative kritikken mot xbox one. En dag blir du å våkne.

Og under plastdekslene (strengt tatt har Xbox One også plastdeksler, man ser jo ikke innmaten til vanlig, på noen av konsollene. Uansett, på PS4: Riv av et lag til og du finner samme sjten som i Xbox One. Grønne kretskort og metall. Men siden det virker som et vanskelig konsept å forstå, la oss prøve med noe enklere:

 

tumblr_mvwbmn2CEf1qaityko6_1280.jpg

 

 

som? Og tror du virkelig ms har tenkt så mye? De har tenkt en ting, RROD.

RROD har ikke noe med strømforsyningen å gjøre.

 

 

ja termisk design kan de ikke så skjønner at de holder psu ekstern. Og psu'en røyk vel en del på Xbox 360 også, så skjønnet at ms tenker i de baner.

Har ikke hørt om døde PSUer, var det et problem denne generasjonen?

 

 

når folk har kommet så langt at det ikke er mer å klage på, så klagere dere på hvordan xbox one ser ut innvendig... :huh:

Yeah... Rister på hodet sammen med deg.

 

 

Nok å klage på. Men så er jo dette en vs tråd, så her skal alt sammenlignes. Og synes ikke det er særlig fornuftig at Xbo. One trenger å være dyrere, dårligere sammenskrudd, svakere hw alt sammen i et større chassis med halvhjerneløsninger.

Hvordan de er sammenskrudd vet vi ikke noe om, men jeg tror begge to har høy kvalitet på fit og finish og jeg tror ikke noen av dem vil falle i biter, tror du virkelig det? Hvor halvhjernet MS har vært gjenstår å se, jeg tror at når et av verdens største selskaper kommer med en tredje generasjon spillekonsoll så har de gjort sin research og har ganske fine løsninger. Men hey, de er ikke ute enda så hva vet vi?

 

 

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...