Gå til innhold

Norske menn er verdens mest feminine - Tvungen eller frivillig?


Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-141789

Denne tråden ble en vits da det ble snakk om fornuft fremfor følelser...av en åpenbart kristen person.

 

Er ikkje serlig truande, men eg må sei meg enig med mykje av den kristne etikken. Eg har nå faktisk begunna mykje av mine meiningar, i motsettning til mange andre som meinar at moral er basert på følelsar xD

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Man er fritt til å velge selv, påvirket ja, påtvunget nei..

 

Var helst berre for å lage styrke i overskriften at eg skreiv tvunge. Men det skal være sikkert og vist at staten har lyst at menn skal bli kvinnfolk.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Men hva som er ekkelt og ikke ekkelt, det er så rent subjektivt man kan komme... Det som er ekkelt for meg, trenger ikke være det for deg, og omvendt. Du syntes din bil er fin, jeg kan syntes den er stygg osv. (Nå kan det hende at du har en meget fin bil, uten at jeg har sett den slik at jeg har gjort meg opp en mening, men du forstår hvor jeg vil?)

 

Det er subjektivt å synes noko er ekkelt, men dei fleste kan jo tenke seg ulike grunnar til at det er det. Dei som eventuelt er ueinig vil ha grunnar for å hevde at grunnlaget for at andre synes det er ekkelt er feil. Slike tankar er det vanskelig å få fatt i, men eg trur dei fleste vil være einig i at det på ein eller anna måte er ekkelt at menn som har blitt gitt eigenskapar som gjør det hensiktsmessig å oppføre seg på ein viss måte, går i mot slik det faktisk er og går slik som kvinner.

 

Hmm. Du er likere islamister enn jeg trodde. :)

 

Min lille hemmelighet er at eg eigentleg er islamist. Navnet mitt er eigentleg Oleisafar Mohammed Al Abdull.

 

Nei. Ingen ting er galt "fordi det vekker begjær hos menn" ... Dette er islamistisk propaganda. Eller ekstremkonservativ kristen propganda. =)

 

Kanskje ikkje i dag, men før var det ingen prevensjon. Så om menn og kvinner nokon gong hadde samleie var det stor sannsynlighet for at det blei barn av det, og da er det virkelig ikkje lurt av kvinner å vekke begjær hos menn. I tillegg kan det være greitt i dag og på den måten at kvinner ikkje gjer andre enn sin kjæreste interessert, men det må jo være opp til ho. Er jo ikkje så veldig farlig lenger no.

 

Synd for hvem?

 

Dei med jobbar der dei må fiffe seg opp så kraftig.

 

Ja, men jeg er uenig i at det er feminint... Eller jeg syntes begpet i seg selv er et dårlig begrep for noe som helst. Jeg er verken feminist eller maskulinist... Syntes alt dette pratet blir bare tøvete... Det er forskjellige typer mennesker. Vi alle har "vår egen individuelle stil"...

 

Vel, vi alle er forskjellige. Du, andre her på formet og meg, alle i hop. Men menn og kvinner er faktisk skapt med ulike eigenskapr, fra sædcellen og eggcella smelter saman er kjønnet ditt bestemt og du vil utvikle deg enten til mann eller kvinne. Du vil da inneha kvinnelige eller mannlige eigenskapar, vi alle er sjølvsagt født med lik indre eksistens, eller då bevissthet som styrer våre tanker, handlingar og til dels eller indirekte våre følelsar. Derimot er hjernen forskjellig, altså den kropsdelen som vi bruker mest, samt kroppen og dette gjer det hensiksmessig at menn og kvinner er forskjellig. Om man nekter på det er man berre vanskelig, og handlar meir om ønsketenking enn virkeligheten.

 

Nå er jo du kanskje mer opptatt av hvordan andre gutter/menn går kledd enn hva du selv går med. Jeg ser ikke helt hvordan dette kan være bedre?

 

Ser ikkje så veldig mykje på det, men ser om folk ser feminine ut.

 

Feil det... Naturen består av et mangfold. Du har sikkert hørt om mangfold i naturfagstimene selv?

Ja, og dette betyr at det er variasjoner i populasjonen (...) Noen menn er slik, andre er slik osv. Å si at bare en kategori menn, som han mannen på bildet under, er "mann" er bare tøv... Det er mest naturlig å være slik den dagen båten du er på synker, og du er blitt drevet inn på land, eller noe sånt.. Men det er ikke naturlig å gå rundt å se slik ut:

 

Det er berre ein kategori mann, og folk velger å oppføre seg forskjellig. Det som er fornuftig er fornuftig, om du velger å stemme SV, AP eller SP er du ufornuftig osv. Alt handlar om tankegang.

 

Er han mann fordi han har skjegg? Er han mann fordi han er møkkete? Er han mann fordi han har det blikket? Håret? (...)

 

Han er mann fordi han forstår kva som er hensiktsmessig i situasjonen og ut i fra dei eigenskapane han er tildelt.

 

Jeg syntes det er helt greit... Det ville ikke vært like koselig dersom du hadde dratt bort til noen og det stinket gammel svette for eksempel...

 

Altså, vil det være greitt å ta ein dusj for å ikkje plage andre. Men å sjå så fantastisk ut har vel ikkje så mykje å sei, om nokon gjer det. Er det jo fordi dei er for overfladiske.

 

Ekte menn? :)

Hvordan er de falske menn da?

 

tumblr_mdjtwuTeVj1qhdu4no1_500.jpg

 

Hatt? = ) JA, jeg er ikke uenig i at hatt er noe vi menn burde gå med. Det er mange stilige hatter. Men dette er uansett hovedsakelig pynt, og ikke så veldig praktisk.

 

 

BTW: Menn foretrekker som regel "tøffe" ting. Enten det gjelder klær, eller biler, osv.

Menn er mye mer teknisk interesserte enn kvinner, vi ønsker å vite hvordan ting fungerer, osv.

 

Menn er forskjellige. Noen er harde og barske, andre er milde og pysete, osv... Noen er sosser, andre er slasker, noen er en mellomting av dette, og så videre. Det er ingen av disse som er "mer menn" enn andre menn... Det er bare falske doktriner, som ikke har noe med virkeligheten å gjøre.

 

Denne mannen kan fortelle deg at hatt er svært brukabart, trur ikkje denne karen er noko særlig interessert i å pynte seg så kraftig.

 

503x.jpg

 

Virkeligheten består av mangfold, som nevnt tidligere...

 

Men ikkje alt er dei riktige tinga å gjere.

 

http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-22671572

 

Her kan du lese nyheiter om at det blir ein stor demonstrasjon mot homofilt ekteskap i Frankriket. Stemmene som søker til rasjonell politikk er framleis til stede i Frankriket, kanskje etterlevningane etter gammal storheit når dei gjekk i mot monarkiet og revolusjonerte mot diktaturet.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Denne mannen kan fortelle deg at hatt er svært brukabart, trur ikkje denne karen er noko særlig interessert i å pynte seg så kraftig.

 

503x.jpg

Jeg gikk med hatt i mine yngre dager. (På 80-tallet.) Men det var så mange "bønder på byen" (unnskyld uttrykket) som trodde jeg var homse og ville sloss, at det ble litt slitsomt i lengden. Jeg misunner Sigbjørn den hatten, den er stilig.

 

Geir :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kvifor i all verden skal folk gå rundt å drive på med folk av sitt eige kjønn.

Fordi de har lyst? Fordi de har en annen legning som gjør at de ikke tenner på det motsatte kjønn?

Fordi de er bifile og tenner på begge kjønn? Hvorfor i all verden skal man legge seg opp i hva andre mennesker gjør og ikke gjør? Hvem de "driver på med" og ikke? Har du eller jeg noe som helst med det?

 

Det går jo direkte mot det kjærleik er.

Nei. Det gjør det ikke. Dette er ikke annet enn gamle vrangforestillinger.

 

Nemlig noko som er meint for å føre folk saman og få eit barn, som då eigentleg skal være bra (om du då synes at å leve er bra).

Kjærlighet omhandler ikke det å lage barn. Kjærlighet er mye mer enn det.

Dessuten er det bare bra med variasjon, og at folk er forskjellige. Om alle var like ville det vært ganske kjedelig også. Ingen å fnise av. Ingen å snakke om, osv...

 

Det siste: Jeg mener at livet kan være bra, men det kan også være det stikk motsatte... Jeg respekterer mennesker som er annerledes enn meg selv. Jeg respekterer homofile, rett og slett fordi jeg vet om personer som har tatt sitt eget liv, på grunn av sin seksuelle legning. På grunn av denne intoleransen du og andre med deg forkynner...

 

Det er ikke bra i det hele tatt. Slike tanker som du har her, kommer det intet godt ut av. Jeg vet ikke om du mener det eller om du sier det for å være "maskulin" eller hva det er. Men mange lar seg påvirke av denne giftige tankegangen, og det er enkeltmennesker som får lide av det. Det vil ikke jeg være med på.

 

Disse menneskene har nok press på seg fra før av... (I alle fall får man ett inntrykk av det hver gang man leser i nyhetene at noen har tatt livet sitt på grunn av dette)

 

http://tidsskriftet.no/article/588706/

 

Hvis du verdsetter livet, så setter du også pris på livets mangfoldighet. Da aksepterer man og respekterer man at andre kan være annerledes skrudd sammen enn seg selv.

 

 

Les denne artikkelen så skjønenr du hva jeg mener:

http://kjellemann.wordpress.com/2008/01/04/nar-en-kristen-homo-tar-sitt-eget-liv/

 

Dette er et eksempel av mange. Jeg ønsker ikke være med på å gjøre andre menneskers liv så surt at de ikke lenger vil leve, derfor syntes jeg at det er moralsk riktig å svare slik jeg gjør her.

Endret av turbonello
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Vitenskapen har talt: Menn som skifter bleier får mindre baller. Et resultat av fedrepermisjon kan altså bli at fertiliteten går ned. Menneskerasen er truet! :)

Testicular volume is inversely correlated with nurturing-related brain activity in human fathers: http://www.pnas.org/content/early/2013/09/04/1305579110

 

En norsk kortversjon: http://www.forskning.no/kortnytt/366589

Lenke til kommentar

Mannsrollen endres: Likestillingstiltak har skapt følsomme gutter

 

 

 

Hva synes forumets gutter? Svært gledelig eller til å gråte av?

 

Geir :)

Tja, hvis du ser det i sammenheng med forskningen på testikkelvolum (link i mitt innlegg over), så er det grunn til bekymring. Testosteronet er allerede truet fra mange andre hold i miljøet. Hvis det er riktig at omsorgsfulle gutter får lavere nivåer av testosteron og krympede testikler, da er det grunn til å slå alarm.

 

Det er positivt at gutter får større rom til å vise følelser. Men gir det slike negative fysiologiske effekter, så viser det at utviklingen ikke er naturlig, men fremprovosert. Da er det et resultat av at mannsrollen har fått dårligere kår, altså stikk motsatt. I et slikt miljø får ikke gutter lov til å være seg selv, men blir tvunget inn i et feminint handlingsmønster.

 

Jeg stiller meg tvilende til om menn er lykkeligere og samfunnet bedre der menn er mer følsomme. Stikkord er Sør-Europa og Latin-Amerika.

Lenke til kommentar

"Gutter trenger sang, dans og slagsmål!" :wee:

 

Geir :)

 

Ja litt i det minste, skulle jeg tro.

 

Da jeg gikk på barneskolen drev vi med mye typiske gutteting. (leke)sloss, klatret i trær, snøballkrig, i skogen og bygde hytter osv. men vi ble samtidig hele tiden motarbeidet noe voldsomt av skolen og fikk meldinger hjem osv. Ikke at foreldrene mine tok noe på vei for det. Jeg tror ikke det er sunt for små gutter, og jenter, å nektes å gjøre alt som kan være farlig, særlig ikke når dette er noe jeg vil anta de fleste føler ett visst behov for.

 

Det kan selvfølgelig slå motsatt vei også, at barna endres fundamentalt, og ikke har noen slike "drifter" å få utløp for, men jeg har mine tvil.

Lenke til kommentar

VIKINGENE var feminine.

Og deres koner var maskuline.

 

Skeletterne fra vikingetiden er faktisk vanskelige at kønsbestemme.

 

http://videnskab.dk/sporg-videnskaben/hvordan-sa-vikingerne-egentlig-ud

 

MEN fra spøk til alvor, så er hele artikkelen bare svada.

 

Kom med ETT konkret moment fra artikkelen som tilsier at Norske menn er FEMININE.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...