Gå til innhold

Norske menn er verdens mest feminine - Tvungen eller frivillig?


Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-141789

Fornuft og visdom har det jo blitt mere av i samfunnet med mere fokus på utdanning, og hva legger du i respekt? Sånn jeg oppfatter respekt vet jeg ikke om jeg synes det er en typisk maskulin verdi, men det er vel det i den latterlige "ære og repsekt"-pakistansk ungdomsgjeng-betydningen.

 

AtW

Respekt er jo det at du skal akseptere andre mennesker og annerkjenne dei uansett kven dei er. Altså respekt for dine medmennesker. Og å holde seg respektabel, der ein ikkje er umoralsk (stjeler og slike ting). Litt slik som ære også, berre at dette er meir positiv oppførsel der ein f.eks. er ærerik i sin oppførsel, kanskje hjelper dei som trenger hjelp og slikt. Det er jo ganske bra synes eg og er verdiar eg likar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Respekt er jo det at du skal akseptere andre mennesker og annerkjenne dei uansett kven dei er. Altså respekt for dine medmennesker. Og å holde seg respektabel, der ein ikkje er umoralsk (stjeler og slike ting). Litt slik som ære også, berre at dette er meir positiv oppførsel der ein f.eks. er ærerik i sin oppførsel, kanskje hjelper dei som trenger hjelp og slikt. Det er jo ganske bra synes eg og er verdiar eg likar.

 

Ok, synes du dette er noe det har blitt mindre av i det siste? Feks å akseptere at andre mennesker er annerledes.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Her har vi et eksemplar av sorten "feminiserte menn":http://www.dagbladet.no/2013/10/28/nyheter/politi/husbrak/30028224/

 

Han tar det nok med godt humør, hvis han leser denne spalten. :)

 

Denne artikkelen viser også noe annet som de fleste burde ha oppdaget, og det er tegnene på en voksende politistat i Norge.

Det er helt unødvendig for politiet å rykke ut med skjold og batonger til en smule "husbråk" Men dette gjør de for å venne folket til det, som en forberedelse på det som kommer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne artikkelen viser også noe annet som de fleste burde ha oppdaget, og det er tegnene på en voksende politistat i Norge.

Det er helt unødvendig for politiet å rykke ut med skjold og batonger til en smule "husbråk" Men dette gjør de for å venne folket til det, som en forberedelse på det som kommer.

Eg ser ikkje problemet. Husbråk kan vere så mangt, kvifor ikkje utruste seg klar til ein konfrontasjon? For alt dei visste kunne det vore full baluba i leilegheita og behov for å bruke utstyret. Politiet må og tenke på eigensikkerheit, der både batongar og skjold kjem inn i biletet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eg ser ikkje problemet. Husbråk kan vere så mangt, kvifor ikkje utruste seg klar til ein konfrontasjon? For alt dei visste kunne det vore full baluba i leilegheita og behov for å bruke utstyret. Politiet må og tenke på eigensikkerheit, der både batongar og skjold kjem inn i biletet.

 

Nei, jeg er klar over at du ikke ser problemet, og desverre gjelder det de fleste i Norge.

De ser ikke problemet fordi de allerede er begynt å bli vant til dette, og det at folk i Norge blir opplært til å tilbe myndigheter og autoriteter, er vel en del av årsaken.

 

Men det er faktisk ikke mange år siden siden at det var vanlig at politiet møtte opp til slikt husbråk ol uten å bevæpne seg med skjold og batonger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

 

Hvorfor skal vi på død og liv være så normale? Jeg synes det er helt greit med folk som er "unormale" uten at vi båssetter dem.

 

Geir :)

 

Geir, du veit vel det at alle må være som alle andre. Du husker vel det fra barneskulen.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

 

Det er godt vi har noen blant oss som har sett lyset da.

 

Geir :)

 

Men du burde jo snart erkjenne problemet. Det er slik i eit demokrati, om det skal fungere, at alle problem skal bli tatt opp og ikkje prøvd a bli tidd ihjel. Det er jo til alle sin fordel faktisk: 1. Eit problem kan bli løst. 2. Om det ikkje er eit problem forstår dei som trur det at det ikkje er det, og samtidig føler seg hørt.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Men du burde jo snart erkjenne problemet.

 

Hvilket problem? At noen nordmenn liker å bli tatt bakfra? Hvorfor er det et problem? Eller tenker du på at noen innvandrere raner og voldtar? Det er et problem, men hva har det med norske menns angivelige "feminitet" å gjøre?

 

Vi har nok av tråder hvor ransproblematikken er on topic. Der har jeg tatt til orde for strengere straffer for gjengangere.

 

Hva er det du mener jeg tier ihjel, forresten?

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...