Gå til innhold

Norske menn er verdens mest feminine - Tvungen eller frivillig?


Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-141789

Er det noen regel? Er det noe som trenger mindre "maskuline verdier" så er det kulturer som er opptatt ære, respekt og vold.

 

AtW

Vold har vel aldri vert ein maskulin verdi. Det er kun etter evolusjonsteorien kom på banen at pluttselig menn skulle bli samanlikna med dyr og at vi dermed liksom skal like å være stygge mot andre, noko som er helt idiotisk. Ære og respekt er forresten gode ting.

Lenke til kommentar

Handler vel ikke så mye om å være feminin eller ikke igrunn, det går mer på karakter; menn flest er noen pyser når det kommer til stykket. Jeg selv har alltid vært litt barsk og sånt, jeg får ting gjort, og det liker damene, de liker at man tar kontroll. Men er vanskelig å føle seg ordentlig som en mann dette samfunnet, for man skal liksom bare sitte på skolebenken, pendle timesvis hver dag osv. Jeg blir begrenset selv til å nesten ingenting egentlig, for jeg syns skole er for kjedelig.

Lenke til kommentar

Vold har vel aldri vert ein maskulin verdi. Det er kun etter evolusjonsteorien kom på banen at pluttselig menn skulle bli samanlikna med dyr og at vi dermed liksom skal like å være stygge mot andre, noko som er helt idiotisk. Ære og respekt er forresten gode ting.

 

Hva som er verdier kan vel diskuteres, det som ihvertfall er tilfelle er at menn utøver mere fysisk vold.

 

AtW

Handler vel ikke så mye om å være feminin eller ikke igrunn, det går mer på karakter; menn flest er noen pyser når det kommer til stykket. Jeg selv har alltid vært litt barsk og sånt, jeg får ting gjort, og det liker damene, de liker at man tar kontroll. Men er vanskelig å føle seg ordentlig som en mann dette samfunnet, for man skal liksom bare sitte på skolebenken, pendle timesvis hver dag osv. Jeg blir begrenset selv til å nesten ingenting egentlig, for jeg syns skole er for kjedelig.

 

Er det motsetninger mellom å ta kontroll og sitte på skolebenken? I dagens samfunn vil jeg si det heller er ting som hører sammen enn motsatt.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Hva som er verdier kan vel diskuteres, det som ihvertfall er tilfelle er at menn utøver mere fysisk vold.

 

AtW

Det kan hende, men det betyr ikkje at menn liker det å utøve vold generelt sett. Det er som å sei at det er ein kvinnelig verdi i det å holde andre utanfor osv. Bitch som det ofte kallast.

 

Oleoh, tenkte å minne deg på at det er meg.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Vold har vel aldri vert ein maskulin verdi. Det er kun etter evolusjonsteorien kom på banen at pluttselig menn skulle bli samanlikna med dyr og at vi dermed liksom skal like å være stygge mot andre, noko som er helt idiotisk. Ære og respekt er forresten gode ting.

 

Så hva ER maskuline verdier da?

 

Å stå på sitt selv om man tar feil? (også kjent som selvtillit -- noe nordmenn er kjent for å ha for mye av; jamfør antijanteloven som balansering)

 

Egoisme -- altså å ikke bry seg om hva andre mennesker tenker eller føler?

 

Kan noen nevne NOEN positive maskuline verdier?

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Så hva ER maskuline verdier da?

 

Å stå på sitt selv om man tar feil? (også kjent som selvtillit -- noe nordmenn er kjent for å ha for mye av; jamfør antijanteloven som balansering)

 

Egoisme -- altså å ikke bry seg om hva andre mennesker tenker eller føler?

 

Kan noen nevne NOEN positive maskuline verdier?

Fornuft, ære, respekt, styrke, visdom. Det er ingen negative maskuline eller feminine verdier, for da er det ikkje ein verdi. Kanskje utenom at kvinner er meir følsomme.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Fornuft, ære, respekt, styrke, visdom. Det er ingen negative maskuline eller feminine verdier, for da er det ikkje ein verdi. Kanskje utenom at kvinner er meir følsomme.

 

Fornuft og visdom har det jo blitt mere av i samfunnet med mere fokus på utdanning, og hva legger du i respekt? Sånn jeg oppfatter respekt vet jeg ikke om jeg synes det er en typisk maskulin verdi, men det er vel det i den latterlige "ære og repsekt"-pakistansk ungdomsgjeng-betydningen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg ser stadig bla hvordan menn blir mer og mer opptatt av klær og andre uvesentlige ting. Jålete har de blitt rett og slett :( Jeg føler at det i stor grad er kvinnene har skylden i dette. En mann skal være mann og en kvinne kan være en kvinne!

 

Hva mener du menn skal være opptatt av? Tradisjonelt "mannlige ting" som menn er opptatt av, som feks biler og fotball er jo minst like uvesentlig?

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...