Gå til innhold

Deres upopulære spillmeninger


Anbefalte innlegg

Det var sikkert tullete skrevet, men trådstarter skrev at han var 15. Altså sannsynligvis født i 1998, så det var bare for å ta utgangspunkt der. Kunne like gjerne vært før 2000 eller noe annet, men poenget mitt var uansett å dra frem den kontroversielle meningen at det ble laget betydelig bedre gode spill før enn nå.

En ting jeg har erfart at gode spillminner ikke nødvendigvis er fordi spillet var godt.

 

Godt er vel kanskje feil ord, bedre enn nyere spill.

Endret av Neppe
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke lek moderator. Så lenge vi diskuterer noens upopulære meninger er det on topic.

Du har skrevet 10 inlegg og 1 av dem er upopulære spillmeninger.

Jeg leker ikke moderator men bare prøver og inspirere andre til og la folk ha sine egne meninger,

forventer ikke at folk skal gjøre som jeg sier, men dette skal liksom vere en safe zone ,

 

 

On topic-

 

* Hater achivments og Trophies

 

* Mesteparten av de gode ps1 og ps2 spillene er glemt

 

(edit) Per17 du er ikke akkurat noe bedre lol ironi

Endret av Realzi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har skrevet 10 inlegg og 1 av dem er upopulære spillmeninger.

Jeg leker ikke moderator men bare prøver og inspirere andre til og la folk ha sine egne meninger,

forventer ikke at folk skal gjøre som jeg sier, men dette skal liksom vere en safe zone ,

 

 

On topic-

 

* Hater achivments og Trophies

 

* Mesteparten av de gode ps1 og ps2 spillene er glemt

 

Og du klager bare over at andre klager, jeezz

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg velger resolutt å ikke prøve å gjen leve gamle spill pga jeg har gode minner til dem. Jeg har prøvd på endel av spillene, og det ødelegger rett og slett minnene når man ser hvor dårlige spillene egentlig var.

Problemet er at det ikke lenger finnes spill i samme kategori en gang, som de gamle gode spillene. Space-sims, første-persjon taktiske skytespill, første-persjon arena skytespill, singleplayer rollespill fra fugleperspektiv (som ikke er action RPG), adventure-spill (finnes noen nye indie titler) osv.

 

Rainbow Six: Raven Shield og Freespace 2 var på en måte siste spill av sine typer.

Lenke til kommentar

Problemet er at man belønnes for å ordne 100 kopier av hvert spell, noe som fører til kamper der man bare står og...drar.

 

 

 

Dette gjelder vel først og fremst summons. Disse tar tid, uansett hvor mye peiling man har. Er en grunn til at de kortet dem ned i FF9.

 

 

Jeg har så og si ingen kamper der jeg bare står og drar. Gjør om items til magi og spiller litt kort for å få tak i magien jeg trenger. Med høy magistatus får en uansett 9 magier hver gang en bruker draw, så da tar det ikke akkurat mye tid å skaffe 100. Det slår grindingen som en må igjennom i andre rollespill.

 

Jeg bruker heller aldri GFs med mindre jeg vil se de kule animasjonene, eller for å blokkere angrep. Vanlig magi og fysiske angrep er uhyre mer effektivt, limit breaks hvis en virkelig vil ha overkill.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

  • Final Fantasy 8 er et av de beste FF
  • Nintendo har melket ekslusivene sine til døde
  • Microsoft sine ekslusiver er ekstremt kjedelige og uinteressante (GoW, Halo, er det fler?)
  • Yakuza er denne generasjonens beste serie
  • Spill var bedre før, dagens spill mangler sjel

Endret av Makiavelli
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har en haug med meninger som vil være kontroversielt på dette forumet, men her er en som enda ikke er uttrykt:

 

- 90 av de 100 beste spillene noensinne, ble utgitt før trådstarter ble født.

Jeg oppfører meg i det minste mer modent enn du har gjort. Just saying.

 

Dessuten, hva har det med saken å gjøre? Poenget er ikke å diskutere det beste spillene, det er å ytre kontroversielle meninger om spill, uavhengig om det er Pong eller Halo.

 

De spillene du har vokst opp med, regner du sikkert som de beste spillene. Jeg vokser opp med de jeg liker best.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han var ikke frekk han bare tok ditt årstall og sa at alle spillene var bedre før du var født.

Jeg følte meg litt såret, er det frekt da? :p

 

Det virker som om han mener at verden burde gå under, sånn at ingen flere kan bli født. Dermed kan ingen som var født før det 21. århundre ytre sine meninger om spillene han mener er dårlige, og han kan leve lykkelig i alle sine dager.. Vent, what?

 

Okay, glem det der. Men han må respektere at folk fortsetter å bli født etter ham, og at de også må få ha sine meninger.

Lenke til kommentar

Jeg følte meg litt såret, er det frekt da? :p

 

Det virker som om han mener at verden burde gå under, sånn at ingen flere kan bli født. Dermed kan ingen som var født før det 21. århundre ytre sine meninger om spillene han mener er dårlige, og han kan leve lykkelig i alle sine dager.. Vent, what?

 

Okay, glem det der. Men han må respektere at folk fortsetter å bli født etter ham, og at de også må få ha sine meninger.

 

Det er jo ingenting som hindrer dere ungfolene i å utforske gamle klassikere fra PC-spillenes gullalder. Nå finnes det bare et fåtall typer spill, mens på slutten av 90-tallet var det mye mer variasjon i utgivelsene.

 

http://www.youtube.com/watch?v=nryFa8WJfn4

 

Endret av Orwandel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg følte meg litt såret, er det frekt da? :p

 

Det virker som om han mener at verden burde gå under, sånn at ingen flere kan bli født. Dermed kan ingen som var født før det 21. århundre ytre sine meninger om spillene han mener er dårlige, og han kan leve lykkelig i alle sine dager.. Vent, what?

 

Okay, glem det der. Men han må respektere at folk fortsetter å bli født etter ham, og at de også må få ha sine meninger.

 

Seriøst, du lager en tråd der vi skal ytre kontroversielle meninger, så tåler du ikke at jeg ytrer en kontroversiell mening? Dette var OVERHODET IKKE et angrep på deg eller noen andre, og det er bare bra og hyggelig og fint og jeg vet ikke hva at nye folk vokser opp og oppdager spill. Men min mening er altså at spill var bedre før. Den er kontroversiell. Og den passer altså her. Din mening er tydligvis at folk som mener som meg er "blendet av nostalgia". Dette er kanskje også kontroversielt noen steder (ihvertfall for meg). Jeg driver for eksempel og spiller det orginale Silent Hill akkurat nå, et spill fra 1999 til PS1 (og faller dermed mer eller mindre innenfor "gamle spill). Dette er et spill jeg har null nostalgi for. En sjanger jeg aldri helt har falt for. Til en plattform jeg ikke har et veldig nært forhold. Og det er likevel bedre enn nesten alt jeg har spilt til denne generasjonens konsoller.

 

Min mening (som er kontroversiell og dermed hører hjemme her): De gamle spillene er ikke utdatert på annet enn grafikk - og grafikk er det desidert minst viktige i et spill. Vil du ha fin grafikk kan du gå ut og se på virkeligheten - den er vakker men jævlig. Jeg vil ha gameplay, atmosfære, historie, utfordring. Da vinner de gamle spillene. Tror du meg ikke, står du selv fritt til å teste dem ut selv - helt uavhengig av alder.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

http://kotaku.com/th...nd-of-482916702

 

Her er en liten forklaring Muffinrex, historien repeterer seg siden vi kan huske, eldre vil alltid savne gamledager.

Tror vi avslutter hele greia der og går tilbake på sak :)

 

Seriøst, du lager en tråd der vi skal ytre kontroversielle meninger, så tåler du ikke at jeg ytrer en kontroversiell mening? Dette var OVERHODET IKKE et angrep på deg eller noen andre, og det er bare bra og hyggelig og fint og jeg vet ikke hva at nye folk vokser opp og oppdager spill. Men min mening er altså at spill var bedre før. Den er kontroversiell. Og den passer altså her. Din mening er tydligvis at folk som mener som meg er "blendet av nostalgia". Dette er kanskje også kontroversielt noen steder (ihvertfall for meg). Jeg driver for eksempel og spiller det orginale Silent Hill akkurat nå, et spill fra 1999 til PS1 (og faller dermed mer eller mindre innenfor "gamle spill). Dette er et spill jeg har null nostalgi for. En sjanger jeg aldri helt har falt for. Til en plattform jeg ikke har et veldig nært forhold. Og det er likevel bedre enn nesten alt jeg har spilt til denne generasjonens konsoller.

 

Min mening (som er kontroversiell og dermed hører hjemme her): De gamle spillene er ikke utdatert på annet enn grafikk - og grafikk er det desidert minst viktige i et spill. Vil du ha fin grafikk kan du gå ut og se på virkeligheten - den er vakker men jævlig. Jeg vil ha gameplay, atmosfære, historie, utfordring. Da vinner de gamle spillene. Tror du meg ikke, står du selv fritt til å teste dem ut selv - helt uavhengig av alder.

Det å ytre en kontroversiell mening om personer hører ikke hjemme her. Du mener at det hører hjemme i emnet, men du burde egentlig holde deg unna emnet, siden det tross alt ble startet av en femtenåring. :nei:

 

Uansett, du kan si mye rart på internett, og noen vil alltid føle seg støtt. Folk reagerer forskjellig, hsuk på det. Nå synes jeg vi skal tilbake på sak og diskutere og ytre spillmeninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...