Gå til innhold

Deres upopulære spillmeninger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra spill, er så mangt.

Er ikke veldig glad i RPG-sjangeren nei, men nå skal det nevnes at Skyrim tøyer RPG-sjangeren ganske langt.

 

At populære ting selger bra, gjør ikke tingene bra. Se på alle industrier, så kan du se at det som ligger på toppen bærer preg av å være lett underholdning og hurtig underholdning. Se på Justin Bieber, McDonalds, Big Bang Theory osv osv. Er disse bra?

 

Det som gjør Skyrim dårlig er:

AI

Historie

Variasjon

Levelscaling

For mange pekere for alt

AI

Crafting

UI

Stealth

Effekt av vanskelighetsgrad

 

Og GAMEBR.. Creation Engine - som bare er en Gamebryo-basert med noe gimmick shit, men når alt kommer til alt, samma dritten.

 

blabla, Far Cry 3 lider mye av det samme.

 

Jeg har ikke spilt Far Cry så jeg kan ikke uttale meg om det... Tror ikke jeg kommer til å spille det heller.

 

 

Men.. Jeg håper du forstår at det er din oppfatning av Skyrim, og at det er tusenvis av andre som er utrolig fornøyd med spillet og som venter i spenning på TES 6. Jeg tror absolutt at salgstallene sier noe, i tillegg all den positive tilbakemeldingen de får. Plus at folk fortsatt spiller det og det ble ramaskrik da de annonserte at de ikke skulle gi ut flere DLC'er. Jeg lurer på om 30 timer kanskje ikke dekker spekteret til Skyrim? For min del var det absolutt ikke det.. Jeg har spilt igjennom det tre ganger og finner alltid en ny måte å gjøre ting på.. Jeg syns kanskje at å si at spillet er direkte dårlig blir litt dumt. Sånn rent objektivt sett er det jo utrolig godt utarbeidet.

 

Så klart det er ok å ikke like spillet! Det er mange spill jeg ikke liker og kan sikkert snakke timevis om det, samtidig som andre lovpriser de. Jeg er glad det lages spill i alle mulige sjangere og typer for å si det sånn=)

 

Må bare nevne.. Jeg skjønner ikke helt hva du mener med at "skyrim tøyer RPG-sjangeren litt langt".. Tøyer hva langt? Jeg vil si at Witcher 2 og Dragon Age 2 er heller spill som drar den enda lengre.. Og at det er for mange pekere for alt? Hvilke spill gjør det mer diskré hvor man skal gå enn et TES spill? Det er ikke akkurat noen rød tråd som "guider" deg på samme måte som i andre spill der de dytter deg i retning av main-quest hele tiden.. Og du kan ha så mange og så få pekere om du vil. Til og med ingen pekere.. =) Og du kan spille spillet akkurat som du vil.. Du kan vel omtrent snike og stjele deg gjennom hele greia hvis det er det man skulle ønske.. Men men.. Vi blir nok aldri enig her=)

 

Og apropos Big Bang Theory... Jeg misliker den serien sterkt altså.. Sitter noen ganger og lurer på hvorfor de har så høye seertall!

Endret av Aniratak
Lenke til kommentar

Synes du Skyrim har god AI?

Hva med stealth-en?

Føler du at du virkelig utforsker?

Og når du får et oppdrag, føler du at du virkelig finner ut av det?

Jeg sier ikke at en ikke kan sitte igjen med en god opplevelse av spillet, men det endrer ikke de kvantitative aspektene. En dårlig AI er dårlig, selv om noen aksepterer den.

Det er tusenvis som koser seg med Crysis 3 og Dead Space 3, er det gode spill for det? Eller hva med spill som er 'akseptert' som dårlige? mange som koser seg med de og.

 

Med å tøye sjangeren, vil si at det blir veldig snilt å tilegne den sjangeren fordi den oppfyller så få ting iforhold til sjangeren. Ingen ville kalle CoD et RPG (untatt BioWare :wee: ), selv om det kan argumenteres for å oppfylle kriterier en kan si er nødvedig i et RPG.

 

Poenget er at som et spill, kan noe være svakt. Som en opplevelse - god.

Et annet eksempel er To the Moon, som er drevet av en fantastisk historie, men akkurat gameplay-biten flopper de hardt på. Det er ikke å benekte, selv om opplevelsen av spillet er god.

 

Og TES:Online kommer til å floppe :) .

 

Men Big Bang Theory er jo en god serie, siden den er populær. Right?

 

Argumenter gjerne på punkter som nevnes, og ikke møt med "men det er din mening liksom".

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Synes du Skyrim har god AI?

Hva med stealth-en?

Føler du at du virkelig utforsker?

Og når du får et oppdrag, føler du at du virkelig finner ut av det?

Jeg sier ikke at en ikke kan sitte igjen med en god opplevelse av spillet, men det endrer ikke de kvantitative aspektene. En dårlig AI er dårlig, selv om noen aksepterer den.

Det er tusenvis som koser seg med Crysis 3 og Dead Space 3, er det gode spill for det? Eller hva med spill som er 'akseptert' som dårlige? mange som koser seg med de og.

 

Med å tøye sjangeren, vil si at det blir veldig snilt å tilegne den sjangeren fordi den oppfyller så få ting iforhold til sjangeren. Ingen ville kalle CoD et RPG (untatt BioWare :wee: ), selv om det kan argumenteres for å oppfylle kriterier en kan si er nødvedig i et RPG.

 

Poenget er at som et spill, kan noe være svakt. Som en opplevelse - god.

Et annet eksempel er To the Moon, som er drevet av en fantastisk historie, men akkurat gameplay-biten flopper de hardt på. Det er ikke å benekte, selv om opplevelsen av spillet er god.

 

Og TES:Online kommer til å floppe :) .

 

Men Big Bang Theory er jo en god serie, siden den er populær. Right?

 

Argumenter gjerne på punkter som nevnes, og ikke møt med "men det er din mening liksom".

 

Men det er jo nettopp din mening...(dropper liksom) Du kan jo ikke si at det du mener er harde fakta? For det er jo din subjektive oppfatning av spillet.. Og min subjektive oppfatning er at spillet er det beste jeg har vært borti på maaaange år! Hvem av oss som har rett går det aldri an å finne ut av. Men det man kan si er at de har tjent helt vilt mye på det spillet og at de kommer til å lage flere Elder Scrolls, og at de igjen vil tjene i bøtter og spann på det. Det er sånn det funker. Dersom flesteparten syns spillet var dårlig vil det isåfall vise seg på salgstall i neste runde. Markedet justerer seg selv.

 

Jeg svarer forresten ja på alle spørsmålene du nevnte øverst. Uten tvil. Spesielt med når det kommer til det å utforske. Har aldri hatt det så gøy med utforsking i spill før! Var du noen sinne i Dwermer-ruinene? Blackreach? Markarth? Jeg legger ved et bilde av Blackreach bare for moro skyld. Jeg er forresten helt klart enig i at TES online er en dårlig idé! Om de kommer til å tape økonomisk på det er godt mulig.. Jeg tror det kommer til å floppe,

 

6595605403_4becb01df8_z.jpg

Endret av Aniratak
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Morsom tråd.

 

1. New Super Mario Bros-spillene er for vanskelige, og det er helt forjævlig at man mister fremgang hver gang man blir game over.

 

2. Halo er gørrkjedelig. Har av en eller annen grunn pint meg gjennom flesteparten av spillene, til og med sammen med 3 gode venner i lystig lag. Når spillet ikke klarer å engasjere i denne settingen så er det noe alvorlig galt. Og jeg liker skytespill godt.

 

3. Jeg likte Uncharted 3 bedre enn Uncharted 2. Synes enern og toern er like gode. Boom! ;)

 

4. Assassin's Creed III var utrolig kjedelig, og jeg likte Kenway ti ganger bedre enn Connor.

 

5. World of Warcraft ser helt forferdelig ut.

 

6. De som ikke liker Bioshock-serien er idioter. (Har ikke lest noen av innleggene i tråden enda, så det er ikke personangrep på noen her inne ;)

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Infinite var fantastisk etter min mening. Kanskje litt i overkant mye action, men slåssingen er veldig gøyal hvis du eksperimenterer litt med tonics/plasmids og våpen, samt bruker rail-systemet til å zippe rundt omkring.

 

Historien er helt fantastisk, og kan lett konkurrere med de beste bøkene der ute.

Lenke til kommentar

Du glemte en parentes-slutt!

 

Hehe, jeg hater folk som kun siterer andre for å rette på skriveleifer og grammatikk feil. ;)

 

Det er ikke særskriving på norsk. Det heter enten "grammatiske feil", eller "grammatikkfeil".

Du skal få lov til å fortsette å skrive "skriveleifer" siden det er slang.

 

Gran Turismo er urealistisk.

 

Assetto Corsa all the way.

Endret av Orwandel
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bare kjapt spørsmål: Hva syns du om Infinite vs 1 og 2? Jeg vurderer å kjøpe det så er bare litt nyskjerrig.

Infinite var fantastisk etter min mening. Kanskje litt i overkant mye action, men slåssingen er veldig gøyal hvis du eksperimenterer litt med tonics/plasmids og våpen, samt bruker rail-systemet til å zippe rundt omkring.

 

Historien er helt fantastisk, og kan lett konkurrere med de beste bøkene der ute.

 

Som nevnt tidligere vil jeg si at 1&2 var mye bedre enn infinite. Infinite er et helt annet type spill, den dystre og klaustrofobiske stemningen, samt de gale gale "menneskene" er byttet ut med run&gun og en innbilt åpen verden. Historien er fin og helt på høyde med de to første, men jeg liker ikke retningen de har tatt med gameplay.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det må være passe vanskelig å være spillutvikler om dagen.. Det er så utrolig delte meninger om hva folk liker av spill osv. Jeg lurer på om de utfører noe særlige avanserte markedsundersøkelser rundt dette, eller om utviklerne selv sliter med oversikten. Det virker som det har vært en del selskaper som har bommet litt i det siste. Salgstallene har jo gått ned og utviklere går konkurs.. Det kan jo være andre grunner så klart. Men et eksempel jeg har er Lionhead. De har jo totalt bommet. Lurer på om de klarer å hente seg inn.. Hvis ikke er jeg redd de kommer til å ende opp konkurs om ikke alt for lang tid.

Endret av Aniratak
Lenke til kommentar

Sykt lei av Kickstarter. For mye tease, og for lite håndfast.

 

(Men støtt Among the Sleep folkens! :p)

Er enig.

For mange prosjekter og de gode blir overlesset av dårlige som lover gull og grønne skoger.

Ille nok at det er et fokus på forhåndsbestillinger hvor du får med ditt og datt av DLC og kart og andre ting som burde være tilgjengelig fra alle fra dag 1, men når du skal 'kjøpe' spillet før det er begynt utvikling, nei, da får du heller gi pengene til Røde Kors eller noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...