Gå til innhold

Deres upopulære spillmeninger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er 15, og det spillet jeg ser mest frem til i år er definitivt Beyond: Two Souls. Påstanden din er delvis sann, men må endres til:

 

"Spill uten historie er som oftest noe umodne tetosteronbomber liker".

Jeg vil si (ut ifra midt inntrykk) at den beste måten å uttrykke det på er "historiedrevne spill er mest populært blandt særdeles spillinteresserte som er lei av å se de samme spillene om og om igjen og som søker noe mer fra spillene de spiller". Når jeg snakker med folk (av alle aldre) som ikke er veldig investert i spill om spill så snakker vi som oftest om simple spill ala wii sports, guitar hero, angry birds etc.

 

Spill uten historie er uhyre populære i stort sett alle markedsgrupper som finnes, de historiedrevne spillene derimot er mye mer ett nisje-produkt.

Lenke til kommentar

  • CS er noe av det dårligste jeg har spilt.
  • Sacred er milevis bedre enn Diablo serien.
  • Det er ikke kommet ett bra skytespill de siste 5 årene (Rene skytespill)
  • Gothic og Risen er milevis bedre enn Oblivion og Skyrim
  • BF3 er det dårligste spillkjøpet jeg har gjort det siste året.

Lenke til kommentar

Final Fantasy VIII er det beste spillet i serien.

 

Dette! ...Vel kanskje ikke helt, men FF8 har mye for seg som mange ikke er klar over. Blant annet har spillet et av de mest effektive anti-grinding systemene i noe rollespill, men siden folk flest ikke setter seg inn i hvordan ting fungerer, tar mange draw og junction systemene som noe negativt istedet for noe positivt.

Alle de tilfeldige kampene som ellers får så mye stress fra spillere, kan en også kvitte seg helt med, ca. 4-5 timer inn i spillet. For ikke å snakke om alt dette maset om lange angreps-animasjoner, som egentlig bare beviser hvor lite peiling folk har. Personlig har jeg da heller ikke noe spesielt i mot historien eller rollefigurene.

 

Ellers vil jeg si at folk er for negative til skytingen i både Uncharted og Bioshock Infinite. Ser dette ofte blir trukket opp som et av minusene ved disse spillene. Jeg synes snarere det er et av de positive aspektene, som er jevnt over gjennomsnittet godt gjennomført. Uncharted er bedre enn GeoW, og Infinite langt bedre enn überkjedelige Half life1 og 2. At det er for mye skyting i disse spillene kan jeg derimot være enig i.

Endret av g.i.r.l.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Uncharted er dame spill, Gears of War er mannfolk spill.

 

Jeg vil ihvertfall mye heller være Nathan Drake som drar verden rundt, og får være intim med Elena og Chloe. Enn Marcus Fenix som må manøvrere seg igjennom en evinnelig rekke kjedelige gråsprengte omgivelser sammen med de usjarmerende bolevennene sine.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Har ikke prøvd Infinite ennå, men sist jeg husker et spill ble så universalt opphausset var Black & White. Det var noe pretensiøst piss, og jeg frykter at det samme er tilfelle her. Mistenker at Elisabeth er 50% av grunnen til at folk kjøper spillet. Det sies at puppene hennes ble større opp mot lanseringen, det sier sitt om hva de spiller (sorry) på.

Levine noted that part of their design for Elizabeth and her costume was to be able to recognize her from a distance given the open-space nature of the game and limited resolution

HAH

Lenke til kommentar

Denne tråden likte jeg, flere ganger jeg måtte minne meg selv på tittelen når jeg leste innlegg.

 

Selv synes jeg Zelda: Ocarina of Time er for lett til å være verdens beste spill (som jeg har inntrykk av av _veldig_ mange mener). En må nærmest anstrenge seg for å dø. Likevell spiller jeg gjennom det omtrent annenhvert år, noe som ikke gjør det mer utfordrende...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...