Gå til innhold

Den overraskende store hybel i Trondheim-tråden


Han Far

Anbefalte innlegg

Hva er sjangsen for å bli tilbudt hybel/hybelleilighet i Lerkendal, Berg eller Nedre singsakerslette fra 1. Aug 2014???

 

Og kan samboer (er det er beskyttet status?) bo sammen med en i hybel/hybelleilighet?

 

Hvis du har søkt allerede er sjansen for å bli tilbudt hybel i Lerkendal ganske høy i hvert fall (det kommer nye bygg til våren).

 

Du kan ikke bo med samboer på en 'enmannshybel' hos SiT, da må du søke på parleilighet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer på noe... skal koble opp en router på Lerkendal St. by i morgen. Er ikke så flink til dette men har konfigurert routeren nå, problemet er at jeg visst skal legge inn IP adresse (+ en annen) og jeg må da kontakte leverandør.

 

Vet noen hvem internettleverandør på Lerkendal St. by er?

 

Er internett klar ved innflytting eller må man opprette noe selv av abb.?

 

Siden vi er kommet på en ny side må jeg nesten sitere meg selv for å gjenta spørsmålene mine... trenger svar så fort som mulig... håper noen kan svare :)

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

 

Siden vi er kommet på en ny side må jeg nesten sitere meg selv for å gjenta spørsmålene mine... trenger svar så fort som mulig... håper noen kan svare :)

 

Er ikke helt sikker, men i området rundt er det mye NGT rutere, bor selv borti gata og har NGT, men linja er helt ræv så klart 14/1 ish -_- Regner med at de får lagt fiber i studentboligene og at dette er noe SIT så tilbyr videre?

Lenke til kommentar

For studby og resten av NTNUs nettverk er det som hovedregel automatisk tildeling av IP-adresser via DHCP. I sjeldne tilfeller kan man få statisk adresse, men det er lite poeng i det om du ikke skal kjøre en tjeneste som må være tilgjengelig fra utsiden.

 

Så i praksis er det plug and play. Og angående det med å koble PC-en rett i veggen, så synes jeg man bør være litt nøye med innstillingene til maskinen dersom man gjør det. Du havner rett på nett, og bør passe på hva du deler og at programvare er oppdatert.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Tips til greie og billige frisører for herreklipp i byen?

Billig regner jeg egentlig som 150-200, men det er kanskje for mye å forlange. Helst under 300 kr i alle fall.

 

Helst mellom Gløs og Midtbyen, evt i og rundt Midtbyen.

 

Går du fra Big Horn (Ravnkloa) og nedover Fjordgata så vil du etter ca 50-100 meter (1. eller 2. kryss) se en Drop In frisør på ett hjørne på høyre side. Tror de tar 220 kr eller noe... kun kontant.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei!

 

Har tenkt meg inn på NTNU til neste år, og er usikker på dette med hybel.

Har planer om å kjøpe bolig/leilighet e.l. Tenkte å være så tidlig ute som overhodet mulig. Derfor tenkte jeg å starte jakten nå. Prisene blir vell en del stivere i juni/juli/august-tider? Hvor bør jeg lete? Finn.no?

 

Om jeg skal kjøpe nå, kan det bli vanskelig å få tillatelse til å flytte inn i august? Er jo ikke gunstig å la huset stå et halvt år før jeg skal starte. Har nok ikke mulighet til å leie ut huset nå inntil jeg starter, om ikke dette er for vanskelig?

 

Hvilke områder er best å kjøpe i? Er ikke kjent i Trondheim overhodet. Har bil, så noe avstander går greit.

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar

Har planer om å kjøpe bolig/leilighet e.l. Tenkte å være så tidlig ute som overhodet mulig. Derfor tenkte jeg å starte jakten nå. Prisene blir vell en del stivere i juni/juli/august-tider? Hvor bør jeg lete? Finn.no?

..

Hvilke områder er best å kjøpe i? Er ikke kjent i Trondheim overhodet. Har bil, så noe avstander går greit.

Det er mange studenter som flytter fra Trondheim om sommeren også, som gjerne vil selge leiligheten de har hatt til da.

 

Områder er vanskelig å si. Skal du gå på gløshaugen (ingeniør/tekniske linjer) har du ikke særlig muligheter for å parkere. Da blir det buss eller gå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...