Gå til innhold

Den overraskende store hybel i Trondheim-tråden


Han Far

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er mange studenter som flytter fra Trondheim om sommeren også, som gjerne vil selge leiligheten de har hatt til da.

 

Områder er vanskelig å si. Skal du gå på gløshaugen (ingeniør/tekniske linjer) har du ikke særlig muligheter for å parkere. Da blir det buss eller gå.

 

Så da vil det bli lagt ut en del flere boliger? Finnes det noe sted der man kan ta kontakt med studenter som er ferdige til våren, slik at man kan reservere seg?

Eller er det ikke vits å se etter bolig før til sommeren?

 

Skal på Gløshaugen ja. Så det vil si at det må vere i sykkelavstand/gangavstand?

Lenke til kommentar

 

Så da vil det bli lagt ut en del flere boliger?

Eller er det ikke vits å se etter bolig før til sommeren?

Skal på Gløshaugen ja. Så det vil si at det må vere i sykkelavstand/gangavstand?

Usikker, det var bare en observasjon.

Du bør absolutt se etter bolig snart, om du skal leie i hvert fall. I løpet av februar om du vil leie fra SiT.

Nei, buss funker bra fra de fleste plassene, ikke noe stress å bo lenger enn sykkel/gangavstand.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei! Hvordan er reglementet i sit-hyblene i forhold til skruer/spikre i veggen. Er det lov å f. eks sette noen skruer i veggen for å sette opp en hylle, eller noen spikre for bilder?

Det er ikke lov til å spikre i veggen, men i de fleste(?) hyblene er det montert noen trelister eller hva man skal kalle det som du kan spikre i for å henge opp bilder.

Lenke til kommentar

Er det noen som kan skrive kort om hver hybel plass? tenker da på

Berg Studentby

Bloksberg studentboliger

Moholt studentby

Nedre berg studentby

 

Evt om noen har tips til en hybel plasser

Skal starte på informatikken på HIST

Har egentlig lite penger, ønsker å ha muligheten til å gå til mitt, og ikke bli forstyrret, men også ha muligheten til å være med på sosiale arrangementer. Vil helst ha egent bad, men er ikke kjempe viktig.

Lenke til kommentar

Er det noen som kan skrive kort om hver hybel plass? tenker da på

Berg Studentby

Bloksberg studentboliger

Moholt studentby

Nedre berg studentby

 

Evt om noen har tips til en hybel plasser

Skal starte på informatikken på HIST

Har egentlig lite penger, ønsker å ha muligheten til å gå til mitt, og ikke bli forstyrret, men også ha muligheten til å være med på sosiale arrangementer. Vil helst ha egent bad, men er ikke kjempe viktig.

Jeg går Drift av datasystemer på HiST. Ikke at det var så viktig, men siden du også skulle gå informatikk! :p

Uansett, jeg bodde første året på Voll Studentby (ligger på Moholt, grei bussforbindelse) som er privateid og med eget bad -- men delt kjøkken. Helt ok standard osv, men ganske enkelt å få hybel om man søker tidlig.

Andre året klarte jeg få meg hybelleilighet på Berg (som ikke er populære grunnet lite areal), som var enda bedre på alle områder. Bare prøvd Voll og Berg med andre ord, men av de ville jeg valgt Berg om det var mulig. :)

Lenke til kommentar

Berget? Mener du Berg? Berg i seg selv er i alle fall fint. ;) Hybelleilighetene er vel ikke like populære som hyblene, pga. prisen, så vidt jeg vet.

Det kan forresten være lurt å ta noen store og litt mindre populære studentbyer på 2./3. plass, type Moholt eller Steinan. Ikke ta med f.eks. Bloksberg - der får du aldri plass.

 

Et godt 2./3. valg kan være Lerkendal - da med hybel og ikke hybelleil. Dette blir spekulasjoner fra min side, men jeg tror ikke like mange har fått opp øynene for Lerkendal enda. Den er helt ny (3 blokker stod ferdig i august og 3 nå i januar). Der kan det kanskje være litt lett å få plass. Som sagt, jeg vet ikke, så det er spekulasjoner... ;)

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...