Gå til innhold

Den overraskende store hybel i Trondheim-tråden


Han Far

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hvordan er det egentlig dersom jeg har lyst på trødløst nett i Sit-hybelen min? Foreløpig så har jeg bare plugga internett kabelen i uttaket i veggen, men er småkeen på å ha muligheten til å kunne bruke laptoppen raskt uten å måtte koble om internettkabelen fra den stasjonere pc-en. Er jeg nødt til å investere i en egen router?

Lenke til kommentar

Du trenger ikke en router, men du trenger et aksesspunkt - gitt at du ikke har et nettverk innen rekkevidde som du kan bruke (f.eks. eduroam/trådløse trondheim). De fleste velger en router med innebygget aksesspunkt. En av fordelene med det er at man kan ha sitt eget hjemmenettverk uten å tenke så mye på at naboene får tilgang til ressurser. Det fosser jo DLNA selv mellom ulike studentbyer.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hmm. Gikk inn på siden, men da jeg skulle spille av skjedde det ingenting. Gikk inn på "test for multicast" og da fikk jeg beskjeden:

 

"Ingen multicast pakker ble mottatt.

Du kunne ikke delta i multicast gruppen 239.193.224.83:10000.

Den vanligste årsaken er at oppstrøms multicast ikke er aktivert eller så kan din personlige brannmur blokkere for multicast. For å klarlegge dette må du ta kontakt med lokalt driftspersonale. Alle studiesteder har i utgangspunktet multicast fram til aksesspunktet sitt."

Betyr det at jeg ikke har tilgang alikevel da? Bor i Klostergata 56, hvis det har noe å si.

Lenke til kommentar

Er dere på SiT nettet har dere jo allerede TV via Multicast.

 

 

 

 

Hmm. Gikk inn på siden, men da jeg skulle spille av skjedde det ingenting. Gikk inn på "test for multicast" og da fikk jeg beskjeden:

 

"Ingen multicast pakker ble mottatt.

Du kunne ikke delta i multicast gruppen 239.193.224.83:10000.

Den vanligste årsaken er at oppstrøms multicast ikke er aktivert eller så kan din personlige brannmur blokkere for multicast. For å klarlegge dette må du ta kontakt med lokalt driftspersonale. Alle studiesteder har i utgangspunktet multicast fram til aksesspunktet sitt."

Betyr det at jeg ikke har tilgang alikevel da? Bor i Klostergata 56, hvis det har noe å si.

 

Fikk akkurat samme error som acquiesce, men jeg bor på Berg studentby, noen tips?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Lurer på noe... skal koble opp en router på Lerkendal St. by i morgen. Er ikke så flink til dette men har konfigurert routeren nå, problemet er at jeg visst skal legge inn IP adresse (+ en annen) og jeg må da kontakte leverandør.

 

Vet noen hvem internettleverandør på Lerkendal St. by er?

 

Er internett klar ved innflytting eller må man opprette noe selv av abb.?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Hva er sjangsen for å bli tilbudt hybel/hybelleilighet i Lerkendal, Berg eller Nedre singsakerslette fra 1. Aug 2014???

 

Og kan samboer (er det er beskyttet status?) bo sammen med en i hybel/hybelleilighet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...