Gå til innhold

Nye rapporter om nettkrav for neste Xbox


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Microsoft har kommentert saken offisielt.

 

"We apologize for the inappropriate comments made by an employee on Twitter yesterday. This person is not a spokesperson for Microsoft, and his personal views do not reflect the customer centric approach we take to our products or how we would communicate directly with our loyal consumers. We are very sorry if this offended anyone, however we have not made any announcements about our product roadmap, and have no further comment on this matter."

 

http://majornelson.com/2013/04/05/official-statement-on-what-was-said-yesterday/

Lenke til kommentar

Steam krever ikke alltid online. Alt man man trenger er å være tilkoblet noen sekunder mens spillet aktiveres, og kan siden spilles offline. Nå er jeg ingen spesiell fan av en slik digital praksis heller, men prisene er gode, og det kan aksepteres.

 

Nei, faktisk må man ikke være online i starten heller. Alle spill fungerer helt fint for meg fra offline mode. De har blokka online gaming på skolen :(

Lenke til kommentar

Nei, faktisk må man ikke være online i starten heller. Alle spill fungerer helt fint for meg fra offline mode. De har blokka online gaming på skolen :(

Aktiviseres, dvs om du kjøper et spill med steam DRM må du være online når du starter spillet første gangen. Du må da ha en steam konto.

Etter dette må du online av og til som jeg vet dvs en gang i måneden eller slik.

Lenke til kommentar

Lurer korleis dette vil virke på bruktmarkedet? Om det er noe eg alltid har likt med konsoll, er det muligheten til å låne spill rundt. Håper ikkje dei fjerner det :/ Ein av dei få tingene eg savner på PC.

 

Den ene grunnen til at de gjør dette er nok for å fjerne bruktmarkedet. Det var tidligere rapportert i et dokument at planen til Microsoft er at alle spillene må installeres på hardisken og knyttes mot hver enkelt profil, noe som vil gjøre hver enkelt disk ubrukelig etter at den er brukt.

Lenke til kommentar

Kan aldri tro de tar sjansen på dette. Kanskje med neste generasjon i 2020(?), men ikke nå.

 

Ja, tror heller de er litt tidlig ute med dette. Det er nok en del år til noe sånt vil fungere problemfritt. Personlig tror jeg at de allerede har bestemt seg for å trekke tilbake "alltid online" systemet. Og at de holder infoen tilbake frem til 21.Mai, så det blir en eksplosjon av oppmerksomhet rundt lanseringen.

Lenke til kommentar

Jeg sitter og lurer på en ting.. Er det hele et stort PR-stunt for å få ekstra blest rundt lanseringen? Det kan godt tenkes at konsollen i utgangspunktet alltid skulle være online, men etter denne massive kritikken kan jeg ikke forstå at de fortsetter å holde på det.. Kanskje de sparer på kruttet til lanseringsdagen... Holder tilbake info om at den IKKE trenge å være online hele tiden. Isåfall blir det en eksplosjon når det blir offentliggjort. Mega-PR!

 

Skulle den ikke lanseres nå i April egentlig? Men så ble det flyttet en mnd lengre frem. Kan det ha noe med hele "online" problemet deres å gjøre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...