Gå til innhold

Nye rapporter om nettkrav for neste Xbox


Anbefalte innlegg

Og gjett hva som skjer med konsollene og alle spillene man har kjøpt 15-20 år senere når de fjerner serverne til fordel for nye spill og konsoller. Du sitter igjen med store mengder ubrukelige spill og konsoller som aldri vil fungere.

Det veit du ingenting om. Det rimelegaste er om dei fjernar behovet for nettilkopling dersom serverene går ned, som Steam.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er jo langt i fra om ryktene er sanne, men om de er det kjøper jeg rett og slett ikke den nye pga always online. Noen liker det sikkert, men jeg gjør det ikke.

Er ikke alltid jeg har internett tilgjengelig som f.eks på hytta. Skal jeg betale dyrt da bare for å sitte å se på konsollen?

 

Men om det ikke blir sånn always online så kommer jeg nok til å kjøpe den :)

Like xbox meget godt pga spakene de har. Fordrar ikke PS sine.

Lenke til kommentar

Er jo langt i fra om ryktene er sanne, men om de er det kjøper jeg rett og slett ikke den nye pga always online. Noen liker det sikkert, men jeg gjør det ikke.

Er ikke alltid jeg har internett tilgjengelig som f.eks på hytta. Skal jeg betale dyrt da bare for å sitte å se på konsollen?

 

Men om det ikke blir sånn always online så kommer jeg nok til å kjøpe den :)

Like xbox meget godt pga spakene de har. Fordrar ikke PS sine.

Enig med deg. Liker spakene mye bedre på x360, samtidig som jeg liker best PS kontroller'n.

Skal kjøpe en sånn: http://www.spaceworld.no/display.aspx?menuid=689&prodid=48546

Lenke til kommentar

Hvordan er dette annerledes enn at jeg må være online når jeg logger meg på steam? Det er jo akkurat det samme!

 

Det er ikke akkurat kun gaminga som får svi når nettet er nede, da virker jo ingenting annet heller?!? Personlig ser jeg ikke hva dere klager over. Netflix, facebook, youtube, allt på nettet krever "alltid på"

Lenke til kommentar

Man må ikke være online for å spille Steam-spill. Om nettet går ned mens du spiller vil du ikke engang merke det.

Ellers bør det nevnes at Steam fint kan startes i offline-mode.

En del spill kan til og med startes uten engang å starte Steam.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvordan er dette annerledes enn at jeg må være online når jeg logger meg på steam? Det er jo akkurat det samme!

 

Det er ikke akkurat kun gaminga som får svi når nettet er nede, da virker jo ingenting annet heller?!? Personlig ser jeg ikke hva dere klager over. Netflix, facebook, youtube, allt på nettet krever "alltid på"

 

Hva med de gangene man er på guttetur på hytta og har med seg en konsoll for litt Fifa tureringer blandt øl og rampestreker f.eks?

 

Det er greit nok at konsollen krever at du registrerer onlinespill online, men jeg ser ikke helt vitsen i at man MÅ registrere f.eks Fifa for å kunne spille lokal multiplayer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
PS4 ALL THE WAY! der man ikke trenger online tilkobling for å få spillt spillene mann har kjøpt nye eller brukt :)
PS4 vil kreve online aktivering av alle spill, og at spillene knyttes til en PSN-konto. Det vil ikke bli mulig å spille brukte spill. Den vil heller ikke kunne spille PS3 eller PS2 spill.Dette er jo gammelt nytt, som kun en PS fanboy kan velge å overse.

 

Si meg, hvor fikk du tak i info'n, om at ps4 ikke kan spille ps3 spill? Sony har jo selv bekrefta at det kan ps4'en gjøre... So hold snabla din godt igjen!

Lenke til kommentar

Si meg, hvor fikk du tak i info'n, om at ps4 ikke kan spille ps3 spill? Sony har jo selv bekrefta at det kan ps4'en gjøre... So hold snabla din godt igjen!

Er ikke så inn i PS4, men et kjapt søk så kom dette frem med flest mulige hits. Mulig det er kommet nyere uttalelser, men da får isåfall du linke til denne.

 

"President of Sony’s Worldwide Studios noted that PS3 games of both the retail and downloadable variety will not be compatible with PlayStation 4, at least not natively. In other words, your PS3 discs won’t work in the new console nor will the games you downloaded"

http://www.ign.com/articles/2013/02/21/playstation-4-not-backwards-compatible-with-retail-or-digital-games

  • Liker 1
Lenke til kommentar

PS4 vil ikke spille PS3 spill, dette pga totale forandringer i arkitektur. Men de har kjøpt Gaikai, og derved kommer de til å teste ut streaming av spill som nok bare vil bli bedre og bedre.

 

Derimot, det er totalt løgn å si at PS3 vil kreve online aktivering av alle spill og at de vil knyttes til PSN-kontoen da de allerede har sagt at det ikke vil det.

 

http://www.joystiq.com/2013/02/21/sony-ps4-can-play-used-games/

Lenke til kommentar

Si meg, hvor fikk du tak i info'n, om at ps4 ikke kan spille ps3 spill? Sony har jo selv bekrefta at det kan ps4'en gjøre... So hold snabla din godt igjen!

En fyr som kaller seg Shuhei Yoshida sa det i et intervju. Nå er det jo selvfölgelig mulig at du har mer nöyaktig informasjon enn han og Sonys PR-fyr som var med han har, siden han tross alt ikke er noe annet enn President of Worldwide Studios hos Sony. Svaret hans på om PS4 kan spille PS3 spill var:

No. You can quote me on that.
Lenke til kommentar

Derimot, det er totalt løgn å si at PS3 vil kreve online aktivering av alle spill og at de vil knyttes til PSN-kontoen da de allerede har sagt at det ikke vil det.

 

http://www.joystiq.c...lay-used-games/

Det herr Yoshida sa til Gamespot var:

It's a publisher decision. We are not talking about it. Sorry

Alle de store utgiverne, inkludert Sony selv, har allerede for flere år siden bekreftet at de vil gjöre det de kan for å blokkere bruktsalg av spill så fort teknologien for det er der.

 

Så Sonys PR-avdeling har klart å snike seg unna å si noe direkte, men samtidig sörget for at blokkering av brukte spill kommer til å bli hverdagen for konsolleiere.

Lenke til kommentar

Fanboys er bare personer med for lite penger til å kjøpe det dem vil og som må formidle til andre at deres valg er det som er best. For å ikke føle seg utenfor.

 

Er egentlig så enkelt.....

 

Men la oss fokusere på det som er viktig her nå...buuu Microsoft! Buuu! Hehe :)

Damn jeg gleder meg til E3...dette blir en showdown uten sidestykke.

 

Jeg blir kalt "fanboy" av enkelte her inne, buhuu....

For jeg sitter ikke med flere maskiner og har ikke raua full av penger fra før av, åjoda!

 

Som du sa, E3 kan bli et stort show, håper på det positive fordi MS sine siste 3 konferanser har vært av den kjedelige sorten.

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

http://www.gamespot.com/news/yoshida-talks-all-things-playstation-4-6404291

 

Dagen etter pressekonferansen. Intervjuet ble gjort samme dag som pressekonferansen.

Det er to forskjellige ting. Les første spørsmål og svar. Sony vil ikke blokke brukte spill slik du hevdet. Derimot kan de ikke gjøre noe med aktivering av stuff slik det er i dag, hvor du gjerne må aktivere en kode for å spille online eller lignende.

Lenke til kommentar

PS-fanboys og xbox-fanboys, like ille begge gruppene. Blinde, og de klarer ikke å se at det kommer forbrukerne til gode at det er konkurranse. Du er én av de, og kanskje en av de verste, etter hva jeg har sett deg skrive.

 

har aldri sakt at konkurranse ikke kommer forbrukerene tilgode... men det er eller snakk om tidsbegrenset dlc og exlusive spill mann slipper å forholde seg til. og hvem faen meg vil betale for online spilling eller betale bare for å få tilgang til youtube som er gratis eller betale for tilgang til netflix. så deretter betale for et abonenet til netflix... ms xbox er sykt nazi der... ingen kan benekte det....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...