Gå til innhold

Nye rapporter om nettkrav for neste Xbox


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fanboys er bare personer med for lite penger til å kjøpe det dem vil og som må formidle til andre at deres valg er det som er best. For å ikke føle seg utenfor.

 

Er egentlig så enkelt.....

 

Men la oss fokusere på det som er viktig her nå...buuu Microsoft! Buuu! Hehe :)

Damn jeg gleder meg til E3...dette blir en showdown uten sidestykke.

Lenke til kommentar

Hvis ikke MS fikser menyene på den nye Xboxen så kan de ha så mye always-online de vil.

Jeg orker sjelden å spille på/bruke 360'en lengre. Det er så tregt, tungvindt og lite oversiktlig at det er helt utrolig. Opp mot ett minutt for å skru den på, umulig å finne pågående salg og reklame.

Tregheten i combo med Forza Horizon (som jeg prøver å spille for tida / som har ufattelig mye cutscenes og mye loading) gjør at jeg heller går å setter meg ved PCen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Uaktuelt å kjøpe xbåx 720 (1080 eller hva enn de kaller den for) hvis det involverer krav om at man alltid må være online.

 

Har vært på en god del rigger og båter hvor Xbox360 og PS3 er en del av underholdningstilbudet, ser for meg at det kan bli problematisk med 720 og PS4 hvis det skulle komme krav om å være online hele tiden.

 

Kjipt.

Lenke til kommentar

Helt enig med DanTheDog. Har også xbox i dag, og er meget fornøyd med den. Har ut av den gamle hvit store, ikke slim. Kommer ikke til å gå over til sony. Har bla en tv fra sony som suger max pluss noen andre produkter defra som jeg ikke har vært fornøyd med. Så kommer ikke til å gå for playstation 4 heller. Holder meg til PC da, og innvesterer i en ny xbox 250gb slim edition.

Ikke F*** i H******* at jeg kjøper en dings som krever internett 24/7 om jeg vil bruke produktet.

Må bare linke til han her karn fra gamer.no

Lenke til kommentar

Grøss... har de ikke lært noe av lanseringene som krevde always online drm? Hvordan kommer serverene til å takle launch day til konsollen, for ikke å snakke om når nye storspill kommer og alle som ikke har spillt på ett par måneder bestemmer seg for å logge seg på igjen(samtidig med alle andre)?

 

Det er greit at de prøver å gå nye veier men lat nå i det minste som om dere har fulgt med på hva som har skjedd i det siste MS. Gi oss noen gode grunner og fordeler på hvorfor vi skal tolerere dette. Sist men ikke minst ikke latterligjør brukerene deres, prøv heller å svar saklig på kritikken.

Merknad, om du er en hacker med et stort bootnet kan du tjene meget store penger her :)

Hvor mye for å ikke fucke upp nettet deres uka etter release.

Lenke til kommentar

Ja, har ein råd så er det tut og kjør. Blir fort ein stor investering med 2-3 konsollar og ein god PC.

Men han har et poeng, konsol fanboys er veldig ofte folk som har statset på en konsoll og ikke har råd til å kjøpe en annen.

Biler har mye av det samme, folk ønsker å bekrefte at de har kjøpt rett da de ikke har mulighet til å bytte.

 

Dette gjelder ikke alle mange har hatt nintendo siden NES og støtter derfor nintendo osv.

Lenke til kommentar

Eg synest folk her svartmalar situasjonen altfor mykje. Det at ein konsoll må vere konstant på nett for å fungere, har trass alt sine positive sider:

- Det blir mykje lettare å velge mellom konsollane, sidan eit alternativ har blitt uaktuelt. Tid og energi spart.

- Dersom ein er av dei som kjøper fleire konsollar, mistar ein ei potensiell utgift.

 

Det positive med Orth sine utalelsar, er at vi no slepp å lure på om han er evneveik.

 

Kay

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Eg synest folk her svartmalar situasjonen altfor mykje. Det at ein konsoll må vere konstant på nett for å fungere, har trass alt sine positive sider:

- Det blir mykje lettare å velge mellom konsollane, sidan eit alternativ har blitt uaktuelt. Tid og energi spart.

- Dersom ein er av dei som kjøper fleire konsollar, mistar ein ei potensiell utgift.

 

Det positive med Orth sine utalelsar, er at vi no slepp å lure på om han er evneveik.

 

Kay

 

Og gjett hva som skjer med konsollene og alle spillene man har kjøpt 15-20 år senere når de fjerner serverne til fordel for nye spill og konsoller. Du sitter igjen med store mengder ubrukelige spill og konsoller som aldri vil fungere. Hvorfor? Fordi selskapene sitter med 100% kontroll over alt du foretar deg. De tar fra deg eierskapet, og selger det som en leietjeneste som du betaler for. Det blir det samme som kabel-tv og Netflix. Jeg kan fremdeles spille Dreamcast, PS1, PS2, Master System, Mega Drive osv. Om disse konsollene hadde hatt en slik "alltid online" pissfunksjon når de kom ut kunne jeg like gjerne kastet spillene, fordi online støtten ville vært fjernet for lenge siden. Ulempene med at må være tilkoblet til enhver tid kommer bare i tillegg til dette. Ustabile servere, strømbrudd, problemer med internettleverandøren osv. Alt vil føre til at man ikke kan spille mer. Kan jeg ta med meg konsollen på hytta? Nei. Kan jeg ta med meg konsollen i brakka vi bruker på jobb, så vi kan spille når vi har pause? Nei. Ulempene er drastiske. Dessuten betaler jeg for et viss antall GB med nettkapasitet i måneden. For å spare kapasitet drar jeg alltid ut nettpluggen fra konsollen min i spill jeg kan spille offline med, så slipper jeg samtidig å bli spammet med reklame fra Microsoft. Uten denne muligheten er jeg nødt til å oppgradere hele abonnementet mitt, og jeg lar ikke en enkel konsoll bestemme hvilket nettabonnement jeg skal benytte meg av. Holder deg ikke at de skal kontrollere eierskapet av konsollen, spillene, og ellers alt du foretar deg på konsollen? Nei, nei. nei.....

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva er poenget? Hvem bryr seg om at man alltid er Online? Bruke opp GB i måneden for å spille et jævla spill offline? Neitakk, har PS3 og xbox 360 å liker begge veldig godt, men hvis jeg skal betale mere for en konsoll pga den skal skulle være Online hele tia? Nei hvafaen tar heller PS4!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...