Gå til innhold

Nye rapporter om nettkrav for neste Xbox


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grøss... har de ikke lært noe av lanseringene som krevde always online drm? Hvordan kommer serverene til å takle launch day til konsollen, for ikke å snakke om når nye storspill kommer og alle som ikke har spillt på ett par måneder bestemmer seg for å logge seg på igjen(samtidig med alle andre)?

 

Det er greit at de prøver å gå nye veier men lat nå i det minste som om dere har fulgt med på hva som har skjedd i det siste MS. Gi oss noen gode grunner og fordeler på hvorfor vi skal tolerere dette. Sist men ikke minst ikke latterligjør brukerene deres, prøv heller å svar saklig på kritikken.

Lenke til kommentar

Godt det kommer flere konsoller i år, ikke kun de store fra Sony og Michrosoft. Personlig håper jeg Ouya og Steam Box får skikkelig gode salgs tall slik at de store gutta våkner litt og innser at de nå plutselig må konkurere skikkelig, og ikke kun tenke på penger.

 

Min Xbox står faktisk nå på hytta, ettersom det er der det er kos med litt felles Fifa turneringer også videre når vi er der, men man kan jo bare glemme det om det stemmer at den neste konsollen har en enorm DRM tag slappet over seg.

Lenke til kommentar

Var ikke hele opplegget på twitter ment som en spøk fra Orth?

Fra artikkelen:

 

"Senere har Orth låst twitter-meldingene sine, og sagt at han og Manveer Heir har en slags tradisjon for å trolle hverandre på nettet. Det endrer likevel ikke Orths første melding, som ikke så ut til å være rettet mot Heir eller noen andre spesifikke personer."

 

Jeg tipper mye av trollingen var humoristisk ment, men jeg kan ikke se noe som tyder på at "hele opplegget" var en spøk. I så fall fungerte den eksepsjonelt dårlig.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fra artikkelen:

 

"Senere har Orth låst twitter-meldingene sine, og sagt at han og Manveer Heir har en slags tradisjon for å trolle hverandre på nettet. Det endrer likevel ikke Orths første melding, som ikke så ut til å være rettet mot Heir eller noen andre spesifikke personer."

 

Jeg tipper mye av trollingen var humoristisk ment, men jeg kan ikke se noe som tyder på at "hele opplegget" var en spøk. I så fall fungerte den eksepsjonelt dårlig.

..og uansett om det var trolling eller ikke så burde Orth ha visst bedre enn å poste noe sånt. Dette har endt opp med å bli en PR-katastrofe for Microsoft.
  • Liker 4
Lenke til kommentar
PS4 ALL THE WAY! der man ikke trenger online tilkobling for å få spillt spillene mann har kjøpt nye eller brukt :)
PS4 vil kreve online aktivering av alle spill, og at spillene knyttes til en PSN-konto. Det vil ikke bli mulig å spille brukte spill. Den vil heller ikke kunne spille PS3 eller PS2 spill.Dette er jo gammelt nytt, som kun en PS fanboy kan velge å overse.

 

bare skit prat du kommer med her... du komme med bedre skyts xboxfanboy.

Lenke til kommentar

Håper ikke dette skjer. Si man spiller singelplayer, plutselig forsvinner og du mister dem timene du har lagt ned i et spill på den dagen det skjer.Blir som Sim City, komplett umulig å spille et singelplayerspill når det både serverproblemer og hjemme hos deg. Slik var Diablo III også i flere uker. Jeg hater always online DRM og det vil fortsette når det er flere som kansje hopper på denne bølgen

jeg kan forstå hvorfor utviklere ønsker altid online på pc spill pga pirat kopieringen. Imidlertid er ikke dette noe stort problem på nyere konsoller.

Ja de kan hackes men dette er en helt annen og mye vanskigere prosess en å laste ned et spill og legge inn cracken.

Merk at altid online spill også kan hackes om ikke kode ligger på server, er ikke nok med bare en dum sjekk.

 

For Xbox(x) vil dette være en svakhet i kampen mot PS4, ikke avgjørende men en svakhet, omtrent som om prisen hadde vært 500 kr høyere. Om MS får mye problemer med serverene vil det være værre,

Lenke til kommentar

Det er fullt mulig å ha en mening om ulike saker selv om jeg ikke spiller på konsollene.

 

Joda sant det..men å gidde å "melde" dette til andre ser jeg ikke helt poenget med.

 

Blir som jeg skal gå inn i en tråd som bil merket VW og skrive at jeg skal aldri ha en VW. Hva er poenget liksom...

 

Men fair enough... :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synes folk er litt korttenkte nå. Man antar at man må betale en stor slant penger for konsollen, for så å måtte betale for Gold i tillegg. De tror jeg ikke.

 

Hvis konsollen blir always-on, så er det en enkel grunn til det. Da selger de Xbox med samme prinsippene som for eksempel Canal Digital. Det er deres måte å bli en TV-leverandør, om i tillegg tilbyr alt av streaming og funksjonalitet vi kjenner fra boksen i dag.

 

Det vil basere seg på en aboennementsløsning der du for eksempel kjøper boksen til 1000 kroner, for så å betale en månedlig eller årlig avgift. Det er ikke tilfeldig at Microsoft har eksperimentert med den løsningen på Xbox 360 i USA.

 

Om jeg liker tanken på det eller ei vet jeg ikke enda. Må nesten få mer konkret informasjon før jeg tar en sånn avgjørelse. Det som er helt sikkert er at utviklerene på GDC i år generelt snakket svært negativt om Microsoft. Det lover ikke bra.

Lenke til kommentar

 

PS4 vil kreve online aktivering av alle spill, og at spillene knyttes til en PSN-konto. Det vil ikke bli mulig å spille brukte spill. Den vil heller ikke kunne spille PS3 eller PS2 spill.

 

Dette er jo gammelt nytt, som kun en PS fanboy kan velge å overse.

Sony benektet dette etter PS4-eventen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...