Gå til innhold

Final Fantasy XIV - A Realm Reborn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk. :) Men et dumt spørsmål her: Hva er egentlig Free Companiet, Grand Companies, Linkshell osv?

Grand Company: Hver bynasjon har hvert sitt grand company. Dette gir deg oppdrag, en egen "valuta" som du kan kjøpe ting for eller avansering i grad. Du blir medlem i et av de i main quest, ca level 20-25.

 

Free Company er en form for guild med ulike grader på medlemmer, tilganger til felles kister og etter hvert et FC hus. Du kan kun være medlem av et FC.

 

Linkshell er et chatrom for de som er innvitert dit. Du kan være medlem av opp til ti stykker.

 

Kjapp forlkaring av alle, håper det hjelper. Ingen spørsmål er dumme, man sitter med mange spørsmål i starten av et MMO :)

Lenke til kommentar

Skal de slakte MMOer pga dårlig launch er det ikke vits å anmelde MMOer i første omgang. Hvert eneste MMO i historien ville ha blitt slaktet. Det gjelder også WoW. Det de bør gjøre i stedet er å vente til alt fungerer helt fint, og så anmelde spillet. Eventuelt gjøre som IGN og anmelde spillet over tid, og rette på anmeldelsen etterhvert. Det blir helt feil å teste spillet ved launch, og så sette en karakter som gjelder for evig tid når spillet stadig endres. Hva skjer når første content update kommer? Første patch?

 

Edit: Prøvde å logge inn. Det fire folk i køen, men kom inn på andre forsøk. :)

 

Jeg ordla meg dårlig. Svaret mitt var beregnet direkte på Realzi, som bashet Kotaku for å skrive dårlige artikler. Kotaku har ikke skrevet noe annet enn at spillet her hatt en grusom launch, noe som er veldig sant. Samtidig har det lovpriset det og en av hovedsitatene fra den mest kjente artikkelen deres er mer eller mindre som følger: "This is a game every MMO-fan should play, except they're not able to." Basically, de liker spillet, men launchproblemene er utilgivelig.

 

http://kotaku.com/okay-yeah-final-fantasy-xivs-relaunch-is-a-disaster-1237985246

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

 

Jeg ordla meg dårlig. Svaret mitt var beregnet direkte på Realzi, som bashet Kotaku for å skrive dårlige artikler. Kotaku har ikke skrevet noe annet enn at spillet her hatt en grusom launch, noe som er veldig sant. Samtidig har det lovpriset det og en av hovedsitatene fra den mest kjente artikkelen deres er mer eller mindre som følger: "This is a game every MMO-fan should play, except they're not able to." Basically, de liker spillet, men launchproblemene er utilgivelig.

 

http://kotaku.com/okay-yeah-final-fantasy-xivs-relaunch-is-a-disaster-1237985246

Kotaku anmelder spill etter lanseringen.

Og som fyren sier (som er helt feil og som viser hvor mye peilng han har)

At det aldri har vert så dårlig ever når et MMo har blitt lansert.

I tillegg har de fått klager om at de er veldig negativ angående spillet.

 

Og det er forkastelig holding og ikke si noe om spillet på 3 år og plutselig angripe spillet hver dag, uten og si noe om spillet i seg selv, som igjen setter fyr på Squeenix haters og lager bare masse kvalm.

 

De legger alltid ut ting om spill, men de har ikke giddet og legge ut traileren av Realm Reborn engang,

noe sier meg de ikke er fans , siden de bruker og vise nesten hvert eneste spill som kommer ut.

 

Off topic, men er så lei av den hipster siden at jeg blir kvalm. synd de er de eneste som bryr seg om Jrpg og anime, ellers hadde jeg aldri vært der inne.

 

Anyways snart får jeg Chocobo ;D

 

Bossene i dette spillet er geniale, nesten som det er en IQ test i hver boss.

Og Ifrit kampen .... Them visuals :O

Lenke til kommentar

Jeg har personlig hatt tålmodighet med innlogging, og som regel kommet inn etter å ha forsøkt i kort tid.

 

Ja, de hadde ikke forventet den responsen i forhold til hvor ille det gikk med lanseringen av 1.0. Det tar derimot tid å skaffe/sette opp flere servere som kan håndtere både spillservere, innlogging, duty finder og andre ting, samt å lage de klare til å brukes. Alle MMOs jeg har vært bort i har hatt en lansering på lik linje med FFXIV. Det er mye kø, masse klaging fra alle kanter og generell misnøye fra spillere. Men så langt har faktisk serverene holdt seg oppegående. Det har sjelden vært tilfelle. Som regel ender de første dagene opp med at serverene kneler etter kort tid, og den første uken er det lite mulighet for å spille. Det har fungert her, selv om folk må vente. Den dag et spill fungerer helt perfekt innloggingsmessig fra første dag har de mest sannsynlig overvurdert antall spillere og sitter igjen med halvtomme servere i realiteten.

For å gå til min opplevelse så langt, så har den vært svært positiv av spillet i seg selv. Har kost meg storveis siden beta, og så langt har jeg funnet svært få bugs. Det er mye innhold og spillet er polert til en helt annen grad enn det originale. Ja, det burde de første ukene vært en form for mekanisme som logger ut folk etter en viss tid de er afk. Det hadde hjulpet på for de som vil inn, men hindres av de som ikke tør å logge ut i frykt av ikke å komme inn igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mitt håp er at de legger inn en slags "tidsperre" på inaktivitet på en spiller. Sånn at om du er afk i mere enn en halv time, så "detter du ut" av serveren og overlater plassen til de som faktisk skal spille der og da. Jada, det kan bety at den personen ikke kommer inn igjen på grunn av en server crash, men da får man i alle fall litt mere flyt i det :)

 

Vi får vente og se.

Lenke til kommentar

Endelig fått laget meg en char på Odin :green: Add Zeth Darama

Noen andre norske å finne der, muligens et linkshell ?

Heter Quendra Anamara, sender deg en request.

 

er forresten med i et free company som heter Order of Hydaelyn, kan legge deg til der også om du ønsker :)

Endret av C3ntur0N
Lenke til kommentar

http://www.eurogamer.net/articles/2013-09-05-sony-offers-refunds-as-final-fantasy-14-launch-catastrophe-worsens

 

 

That rescue plan includes restrictions on character creation ("unlike login restrictions, we believe that character creation restrictions may take slightly longer to be removed, as there are still great discrepancies in the distribution of characters across Worlds, and we thank players for their patience and understanding in this issue"), the addition of Worlds to alleviate server load issues, and resolving AFK character issues.

 

Liker den siste biten der. :)

 

Peak login times for each region are around 9pm to midnight, as you'd expect.

Mener de lokal tid? Derfor det er lettere for "oss" å logge inn på JP server etter jobb kanskje, 7 timer framover på klokka. :p

Spiller som regel kl 19 til 00 som vil si 02-07 lokal tid der.

Tipper jeg kommer til å vente med character transfer til EU servere er 100% stabile. :)

Lenke til kommentar

http://www.eurogamer.net/articles/2013-09-05-sony-offers-refunds-as-final-fantasy-14-launch-catastrophe-worsens

 

 

Liker den siste biten der. :)

Mener de lokal tid? Derfor det er lettere for "oss" å logge inn på JP server etter jobb kanskje, 7 timer framover på klokka. :p

Spiller som regel kl 19 til 00 som vil si 02-07 lokal tid der.

Tipper jeg kommer til å vente med character transfer til EU servere er 100% stabile. :)

 

Den siste biten ja! :D

Spent på hvor lenge det blir til de får åpnet alle serverene for ny character creation :D

Lenke til kommentar

Når du når lvl 30, så kan du få questet “My Feisty Little Chocobo,” av Docette i Camp Tranquil i South Shroud. Er ikke fra story-quest, men hun står på samme område som de følger, så om du sjekker ut side-quests mens du følger storyen, så finner du henne til slutt :)

 

Står mer info om det her: http://eorzeareborn.com/tag/ffxivarr/

 

EDIT: Noen sekunder for sent ser jeg.

Endret av Fred7555
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...