Gå til innhold

Final Fantasy XIV - A Realm Reborn


Anbefalte innlegg

Flere som har problemer å spille nå? Vet at det er maintenance idag, men den skal jo ikke starte enda. :p

Nope, spillt feilfritt siden kl 7-halv 8 ikveld til nå. :D Fikk registert med ny character også! Ble akkurat Lv 15 med Class quest (Lv15) ferdig (PUG), Story Queste (Lv 14) var vanskelig... klarte ikke "den mystiske" mage'n... må levle litt. Vanskelig å holde seg i livet som dps alene mot bosser pga CD på healing items/skills. :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da var det Maintenance i alle fall :) Da er det bare å se hvordan det blir når man kommer hjem :) Kanskje jeg endelig kan lage meg character på rett server:D

Virker som ting endelig virker nå , ivertfall for de fleste siden like, 2 dager siden.

 

Venter bare på at Kotaku skal slakte dette spillet siden alle journalistene er helt retard.

Klarer ikke lage ordentlige overskrifter en gang.

 

De skulle vært lagt ned for lenge siden, folk som dem som gir gode spill spill dårlige salgstall.

Lenke til kommentar

Nope, spillt feilfritt siden kl 7-halv 8 ikveld til nå. :D Fikk registert med ny character også! Ble akkurat Lv 15 med Class quest (Lv15) ferdig (PUG), Story Queste (Lv 14) var vanskelig... klarte ikke "den mystiske" mage'n... må levle litt. Vanskelig å holde seg i livet som dps alene mot bosser pga CD på healing items/skills. :/

 

Man blir skalert ned hvis man er et par levels høyere enn selve mainquestet. Men høres ut som du gjorde samme feil som meg første gang. Ikke angrip mage'n, det kommer en NPC og hjelper deg. Ta deg av den demonen du ;)

Lenke til kommentar

Virker som ting endelig virker nå , ivertfall for de fleste siden like, 2 dager siden.

 

Venter bare på at Kotaku skal slakte dette spillet siden alle journalistene er helt retard.

Klarer ikke lage ordentlige overskrifter en gang.

 

De skulle vært lagt ned for lenge siden, folk som dem som gir gode spill spill dårlige salgstall.

 

Vel, Hyperion har vert umulig for meg og lage en character på siden starten, det er der jeg vil siden jeg har venner fra wow på den serveren. Så jeg sitter her på jobb og krysser fingrene for at den kanskje åpnes igjen sånn at jeg får spilt med de jeg vil :)

Er uansett raid i wow i kveld etc, men det er jo lov til å håpe på å få foten innenfor :D

Lenke til kommentar

Noen fra Midgard her på forumet? Er vel ikke mulig å få en invite til FC? Spiller lvl 41 scholar på Ragnarok og begynner å gå lei av å løpe rundt her uten noen form for chat annet enn samme gamle rukla i /shout.

Character: Ruria Nitir.

 

Samme her Navn Cait Sith

 

Det er ikke noe krav om å registrere seg på guildwork sida enda, Den er på engelsk for å ha likestilt mellom norsk/svensk/danske spillere.

 

Jeg skal prøve å invitere dere eller få en officer til å sende invite når vi finner dere online :)

Lenke til kommentar

Lånte kontoen min til en kamerat som hadde lyst til å prøve spillet. I grunn hadde han tenkt til å kjøpe, men han bor ute i gokk og har ikke noe butikk i nærheten hvor de selger, så han var interessert i digital download-utgaven som selvfølgelig er sperret fra SEs sider. Så jeg lot han logge inn på min konto for å teste det ut før han evt kjøpte det.

 

... ooog så merka vi at han faktisk kan være pålogget samtidig som meg. Riktignok lagde han seg en karakter på en japansk server, og jeg på en europeisk, men han kan altså være online på min bruker, samtidig som jeg, og spille samtidig som jeg kan. Mon tro om han kunne vært online på samme server også? Ville vært helt banalt.

De har gjort dette med vilje, har du 2 ffxiv service accounts til samme SE-ID så kan du ha 2 påloggede characters samtidig uavhengig av server. Men minner om at account sharing er imot terms-of-service og grunnlag for suspention eller ban.

Lenke til kommentar

Forresten, noen andre som har en PUG/MNK character? Attribute points?

Jeg har puttet alt i Strength hittil, men mot ett par mobs igår bommet jeg på Raptor Form slaget True strike *4 ganger på rad*! Øker DEX accuracy?

 

Ifølge denne guiden så ja: http://ffxiv.gamerescape.com/wiki/Guide:Pugilist_by_Adwen

"Strength is another attribute you might want to consider, as it will increase the amount of damage you do on physical attacks, but I'd say this comes 2nd to DEX and VIT - there's no point piling on the damage if you keep missing or dying!"

- Noen meninger om dette?

Lenke til kommentar

Nå er jeg ikke sikker på helt hvordan det funker i FF, men det er vel som de fleste MMO's der man nesten alltid sier at man må treffe en mob for å faktisk skade den.

For å dra sammen ligningen med WoW, så er det jo Hit/expertise man skal opp til et vist nivå, før man bruker resten på det som er din main stat utenom (strength feks)

 

Sikker noen her som kan dette i FF og, men jeg vil tro det lønner seg og treffe :)

Lenke til kommentar

Nå er jeg ikke sikker på helt hvordan det funker i FF, men det er vel som de fleste MMO's der man nesten alltid sier at man må treffe en mob for å faktisk skade den.

For å dra sammen ligningen med WoW, så er det jo Hit/expertise man skal opp til et vist nivå, før man bruker resten på det som er din main stat utenom (strength feks)

 

Sikker noen her som kan dette i FF og, men jeg vil tro det lønner seg og treffe :)

Husker ikke hvordan stat bildet ser ut nå, men fant bilde på google og man har en egen stat for accuracy.

Accuracy stat kan man få fra gear, men om dex øker denne virker det ikke som.

 

http://ffxiv.gamerescape.com/wiki/Dexterity

"Increases ranged attack power, Increases parry rate, Increases the block rate of shields."

 

http://ffxiv.gamerescape.com/wiki/Accuracy

"In the original version, it was compared to evasion and only applied to physical attacks. Now it is compared to level and other unknown attributes and applies to both physical and magical attacks."

Lenke til kommentar

Får fortsatt 1017-erroren. Helt utrolig at man ikke kan få sitte i kø selv om "world is currently full."

 

Venter bare på at Kotaku skal slakte dette spillet siden alle journalistene er helt retard.

Klarer ikke lage ordentlige overskrifter en gang.

 

De skulle vært lagt ned for lenge siden, folk som dem som gir gode spill spill dårlige salgstall.

 

Kotaku er i sin fulle rett til å slakte et spill som har en så gjennomført ræva launch, SPESIELT med tanke på at dette er en relaunch av et allerede eksisterende spill. Det er helt utrolig at de ikke har et fungerende køsystem for å komme inn i servere, i tillegg til at man kan sitte afk ingame i fem timer uten å bli sparket fra serveren. Selvfølgelig får ikke folk spille da? Og nei, det er ikke sånn med alle MMOs ved launch, så ikke kom med det argumentet. TSW, Rift, Tera, Guild Wars 2, alle hadde uendelig mange ganger bedre launch enn dette. Dette er grusomt.

Lenke til kommentar

Husker ikke hvordan stat bildet ser ut nå, men fant bilde på google og man har en egen stat for accuracy.

Accuracy stat kan man få fra gear, men om dex øker denne virker det ikke som.

 

http://ffxiv.gamerescape.com/wiki/Dexterity

"Increases ranged attack power, Increases parry rate, Increases the block rate of shields."

 

http://ffxiv.gamerescape.com/wiki/Accuracy

"In the original version, it was compared to evasion and only applied to physical attacks. Now it is compared to level and other unknown attributes and applies to both physical and magical attacks."

 

Kommer ikke inn på sånne sider på jobben, men funker Dex kun på attack power, block og parry.. da høres det jo nesten ut som en ren Tank stat og veldig like brukanes til noe annet. Accuracy høres mye ut som Hit/Expertise gjør i wow.

 

Sier den noe mere om Dex, om det gir spesifike klasser andre "boosts" høres jo rart ut om du skal øke parry/shield block på feks en conjurer :)

Lenke til kommentar

 

Kommer ikke inn på sånne sider på jobben, men funker Dex kun på attack power, block og parry.. da høres det jo nesten ut som en ren Tank stat og veldig like brukanes til noe annet. Accuracy høres mye ut som Hit/Expertise gjør i wow.

 

Sier den noe mere om Dex, om det gir spesifike klasser andre "boosts" høres jo rart ut om du skal øke parry/shield block på feks en conjurer :)

Etter hva jeg har lest og sett på youtube videoer, virker det som at en del mener attributes-systemet er "ødelagt" nettopp fordi at det er kun 1 "main stat" som anses som viktig for hver class:

Strength - Affects physical Attack Power. Increases the percentage of damage mitigated by block and parry.

Vitality - Affects Maximum HP. - Alle classene logisk nok, putter poeng her om man går solo kanskje?

Dexterity - Affects ranged attack damage. (Kun Archer) og Increases parry rate & Increases the block rate of shields (Block= Gladiator/Paladin) (Alle classene kan vel Parry tror jeg)?

Intelligence - Affects Attack Magic Potency. - Alle magi classene (damage) - Main stat = Tham

Mind - Affects Healing Magic Potency. - Alle magi classene (healing) - Main stat - Conj

Piety - Affects Maximum MP. - Alle classene, men hovedsaklig Dsiciples of Magic som kaster inn points her. (1 Piety = 8 MP at Lv. 50)

 

Dette er copy/paste, men ja... tatt fra http://ffxiv.gamerescape.com/

 

Alle "Secondary stats" slik som: Accuracy, Critical Hit Rate, Determination, Skill/Spell speed, fås fra gear (mulig Materia?). Utifra det jeg vet/har skjønnt da. Mulig noen på Lv50 her som kan forklare mer.

 

Om det jeg skriver stemmer, kunne de like greit droppet att.points siden alle putter de i samme stat utifra class. :hm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...