Gå til innhold

Final Fantasy XIV - A Realm Reborn


Anbefalte innlegg

Ja se der. Har forsåvidt vært borti problemet før ved launch, men har hvertfall havnet i en eller annen form for kø når man så logget inn. Nå skjer det absolutt ingenting bortsett fra feilmeldinger. Litt kjedelig hehe..

 

Bra spill da! Første FF spillet jeg prøver seriøst og er meget fornøyd med det jeg har sett inn game så langt :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er jeg den eneste som ikke har problemer what so ever? Har spilt siden forrige lørdag på early access og aldri blitt disconnected, har sjeldent opplevd innloggingsproblemer annet enn den ene gangen jeg nevnte tidligere hvor hele EU/NA world list var borte. Ellers er det bare 20 ish personer i kø jevnt over på Phoenix og det tar 10 sek. Utover det har jeg opplevd login error 1017 elns, men bare 2 ganger.

Lenke til kommentar

Btw, noen som vet hvordan det er med character transfer? Tenkte kanskje jeg kunne prøve starte den characteren jeg har planlagt på en annen server og så flytte den til Hyperion når den åpner. Om det da ikke løser seg etter den store maintenancen i morgen da :)

Tidligere nevnt:

Fra Lodestone/Playguide:

 

"Changing Worlds

 

An optional World transfer service is scheduled to be added.

To make use of the World transfer service once it's available, please proceed to the FINAL FANTASY XIV: Mog Station."

 

På Mogstation står det: "* World transfer service is scheduled to begin mid-September. An announcement will be made on The Lodestone at that time."

Lenke til kommentar

 

Har nok prøvd det, og får til å bruke gamepaden. Det er kun hotbars jeg ikke får brukt. Verken skulderknappene eller triggerne gjør noe som helst, til tross for at de er oppført under knappekonfigurasjonen?

Gamepad fungerer hele tiden, men for å endre layouten til å være gamepad-vennlig går du inn i "character configuration" og trykker på bryteren oppe i venstre hjørne (bilde av en gamepad og ei datamus). Når du har gjort det, blir layouten endret og hotbars etc. viser knappekombinasjonene i stedet for tastaturtaster.

Noen kjappe Tips:

- Bruk Back på kontrolleren for å velge menyer, quests, etc.

- X viser kartet

- Hold LB inne og bever venstre analogstikke for å zoome både på figuren din og i kartet.

Lenke til kommentar

Gamepad fungerer hele tiden, men for å endre layouten til å være gamepad-vennlig går du inn i "character configuration" og trykker på bryteren oppe i venstre hjørne (bilde av en gamepad og ei datamus). Når du har gjort det, blir layouten endret og hotbars etc. viser knappekombinasjonene i stedet for tastaturtaster.

Noen kjappe Tips:

- Bruk Back på kontrolleren for å velge menyer, quests, etc.

- X viser kartet

- Hold LB inne og bever venstre analogstikke for å zoome både på figuren din og i kartet.

 

Takk for tips. Skal se om jeg får logget inn i løpet av kvelden og testet det. :) Prøvde nå, men serverne er fulle, som vanlig. Selv de japanske. Gleder meg til torsdag.

Lenke til kommentar

Fikk til det der med gamepad, men tror jeg holder meg til tastastur og mus. Gamepad fungerer utmerket om man bare har en klasse, men akkurat nå har jeg samtlige. :p Skal ta alle opp til lvl 10 før jeg bestemmer meg for en eller to jeg vil satse på. Som det er nå tyder ting på det blir Archer og Pugilist, men vi får se. Liker ikke helt den is/ild-greia til Thamaturge, men de fleste andre er morsomme nok.

Lenke til kommentar

 

http://midgard.guildwork.com/ dere kan søke der.

 

Litt morsomt at et skandinavisk guild har engelsk side. :p Men vil jeg bli med i en guild aksepterer jeg bare en av de mange ninja-invites jeg får. Har heldigvis ikke vært så mange i FFXIV foreløpig, men det kommer garantert når jeg blir høyere level. Spesielt når jeg begynner med dungeons osv.

 

(off-topic, men hvem faen sender friends request midt i den siste bosskampen i en dungeon?) :p

Lenke til kommentar

Lånte kontoen min til en kamerat som hadde lyst til å prøve spillet. I grunn hadde han tenkt til å kjøpe, men han bor ute i gokk og har ikke noe butikk i nærheten hvor de selger, så han var interessert i digital download-utgaven som selvfølgelig er sperret fra SEs sider. Så jeg lot han logge inn på min konto for å teste det ut før han evt kjøpte det.

... ooog så merka vi at han faktisk kan være pålogget samtidig som meg. Riktignok lagde han seg en karakter på en japansk server, og jeg på en europeisk, men han kan altså være online på min bruker, samtidig som jeg, og spille samtidig som jeg kan. Mon tro om han kunne vært online på samme server også? Ville vært helt banalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...