Gå til innhold

Final Fantasy XIV - A Realm Reborn


Anbefalte innlegg

Om det jeg skriver stemmer, kunne de like greit droppet att.points siden alle putter de i samme stat utifra class. :hm:

Du glemmer arcanist og det at det kommer fler jobs etter hvert.

 

Som arcanist bør du velge INT for summoner og MND for scholar siden den ene er healer og den andre er DD.

Eller så kan du velge å putte mer i INT som scholar for å gjøre mer skade når du er solo osv.

 

Er kun "min/maxerne" som absolutt må ha poinsta sine i hovedstaten for klassen/jobben sin.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter 10 timer med ny maintenance og 1GB patch så er det fremdeles problemer med å logge seg inn?

Dette er latterlig.....

 

EDIT: Og får nå opp at "character is already logged in" nesten en time etter. Dette er samme feil de hadde tidligere.

 

Gir opp, logger på i morgen tidlig og logger ut neste år.

Endret av duppsko
Lenke til kommentar

Komme hjem, laste ned, finne at Hyperion fortsatt er lukket for nye characters, se at hele NA/EU listen er borte.

Jadda, hallo lfr i wow...

 

Etter hva jeg har lest og sett på youtube videoer, virker det som at en del mener attributes-systemet er "ødelagt" nettopp fordi at det er kun 1 "main stat" som anses som viktig for hver class:

Strength - Affects physical Attack Power. Increases the percentage of damage mitigated by block and parry.

Vitality - Affects Maximum HP. - Alle classene logisk nok, putter poeng her om man går solo kanskje?

Dexterity - Affects ranged attack damage. (Kun Archer) og Increases parry rate & Increases the block rate of shields (Block= Gladiator/Paladin) (Alle classene kan vel Parry tror jeg)?

Intelligence - Affects Attack Magic Potency. - Alle magi classene (damage) - Main stat = Tham

Mind - Affects Healing Magic Potency. - Alle magi classene (healing) - Main stat - Conj

Piety - Affects Maximum MP. - Alle classene, men hovedsaklig Dsiciples of Magic som kaster inn points her. (1 Piety = 8 MP at Lv. 50)

 

Dette er copy/paste, men ja... tatt fra http://ffxiv.gamerescape.com/

 

Alle "Secondary stats" slik som: Accuracy, Critical Hit Rate, Determination, Skill/Spell speed, fås fra gear (mulig Materia?). Utifra det jeg vet/har skjønnt da. Mulig noen på Lv50 her som kan forklare mer.

 

Om det jeg skriver stemmer, kunne de like greit droppet att.points siden alle putter de i samme stat utifra class. :hm:

 

Ja, det kan jo virke sånn. For meg virker det som et veldig enkelt system, men at du da trenger accuracy fra gear for å treffe.. kan jo hende som du sier at det er fra Materia.

Kan hende vi får noen som er høyere lvl til å svare 100% Synes jo det virker litt rart, men ja, vi får se :)

Lenke til kommentar

Komme hjem, laste ned, finne at Hyperion fortsatt er lukket for nye characters, se at hele NA/EU listen er borte.

Jadda, hallo lfr i wow...

 

 

Ja, det kan jo virke sånn. For meg virker det som et veldig enkelt system, men at du da trenger accuracy fra gear for å treffe.. kan jo hende som du sier at det er fra Materia.

Kan hende vi får noen som er høyere lvl til å svare 100% Synes jo det virker litt rart, men ja, vi får se :)

tror du overkompliserer det veldig. Fra det jeg har sett hittil så er ikke acc noe problem hittil med normalt gear. De fleste pusher bare på main stat for dmg.

Hvilken server spiller dere folk på? Ville vært greit og lagd en char der hvor det er mange norske.

Har skandinavisk free company på Ragnarok, ca 60-70 norske give or take.

Lenke til kommentar

Du glemmer arcanist og det at det kommer fler jobs etter hvert.

 

Som arcanist bør du velge INT for summoner og MND for scholar siden den ene er healer og den andre er DD.

Eller så kan du velge å putte mer i INT som scholar for å gjøre mer skade når du er solo osv.

 

Er kun "min/maxerne" som absolutt må ha poinsta sine i hovedstaten for klassen/jobben sin.

Ah, glemte de ja, men ganske åpenbart hvor points går. :) Jeg er enig i at det er "min/max're" som utnytter dette mest, men det jo ganske idiotisk å putte points i stats classen din ikke tjener noe på å. :p

*Da var patchen lastet ned, se om jeg kommer inn på Ifrit da. Ser at character creation er fortsatt begrenset (kilde: lodestone).

 

Får bare 1017 på JP - Ifrit... prøve senere ikveld da. :/

Endret av Kenichi-san
Lenke til kommentar

Logget ut av Odin for å lage noe mat og i forhåpning at problemene var fikset, når man så kommer seg tilbake bak skjermen møtt med Error 3102.. Håper dette fikser seg snart, orker ikke å starte en ny igjen...

Har sendt tick så er bare å smøre seg med mer tålmodighet

 

Edit: Ser nå at det er 3102 på alle NA/EU serverne, men gjelder ikke JP når jeg prøver en av dem :/

Edit2: Da var alt tilbake til normalt igjen :w00t: så lenge..

Endret av ttj
Lenke til kommentar

Logget ut og skrudde av PC-en for å hente utbyttet DOA hovedkort til den nye PC-en så hadde de glemt å pakke med CPU-en..... Kom tilbake og prøvde å logge på og får error 10102 Connection to the server lost. Skulle bare blitt hjemme...

Jeg logget akkurat inn for 10min siden, fikk opp queue pga server full, inne nå.

Lenke til kommentar

Får fortsatt 1017-erroren. Helt utrolig at man ikke kan få sitte i kø selv om "world is currently full."

 

 

Kotaku er i sin fulle rett til å slakte et spill som har en så gjennomført ræva launch, SPESIELT med tanke på at dette er en relaunch av et allerede eksisterende spill. Det er helt utrolig at de ikke har et fungerende køsystem for å komme inn i servere, i tillegg til at man kan sitte afk ingame i fem timer uten å bli sparket fra serveren. Selvfølgelig får ikke folk spille da? Og nei, det er ikke sånn med alle MMOs ved launch, så ikke kom med det argumentet. TSW, Rift, Tera, Guild Wars 2, alle hadde uendelig mange ganger bedre launch enn dette. Dette er grusomt.

Skal de slakte MMOer pga dårlig launch er det ikke vits å anmelde MMOer i første omgang. Hvert eneste MMO i historien ville ha blitt slaktet. Det gjelder også WoW. Det de bør gjøre i stedet er å vente til alt fungerer helt fint, og så anmelde spillet. Eventuelt gjøre som IGN og anmelde spillet over tid, og rette på anmeldelsen etterhvert. Det blir helt feil å teste spillet ved launch, og så sette en karakter som gjelder for evig tid når spillet stadig endres. Hva skjer når første content update kommer? Første patch?

 

Edit: Prøvde å logge inn. Det fire folk i køen, men kom inn på andre forsøk. :)

Endret av Lykketrolling
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Forvirret nå, noen som kan hjelpe? Jeg kjøpte spillet på PS3 i dag, laget meg en Square Enix-konto, laget en karakter og spilte til level 6. Etter jeg har skrudd av spillet, logger jeg meg inn på FFXIV-hjemmesiden, og får beskjed om at jeg ikke har tilgang til Lodestone før jeg har laget meg en karakter?

 

Jeg kom på mens jeg skrev dette at jeg skrudde av spillet uten å lagre, men det er da ingen lagre-funksjon i MMOs...? Andre som har vært borti dette?

Lenke til kommentar

Jeg tror det er noe galt med siden. Når jeg googler meg direkte til forumet, så kommer jeg opp i mine settings og får beskjed om å velge en main character før jeg får tilgang til noen av forumfunksjonene. Jeg velger den karakteren jeg har (så den eksisterer der), og trykker Lagre oppdateringer. Men når jeg da klikker derfra til forumet, så får jeg bare igjen beskjed om at jeg må velge en mail character osv. Evig loop.

Lenke til kommentar

Jeg tror det er noe galt med siden. Når jeg googler meg direkte til forumet, så kommer jeg opp i mine settings og får beskjed om å velge en main character før jeg får tilgang til noen av forumfunksjonene. Jeg velger den karakteren jeg har (så den eksisterer der), og trykker Lagre oppdateringer. Men når jeg da klikker derfra til forumet, så får jeg bare igjen beskjed om at jeg må velge en mail character osv. Evig loop.

Første gang du logger inn på charactern din via PS3 så skal du linke din PSN account mot en SE account, sørg for at du faktisk logger inn på den samme accounten da.

Lenke til kommentar

Haha, rett etter maint i dag, hørte snakk om at folk hadde problemer med å logge inn. Fikk logga meg inn på første forsøk. Nå har jeg vært på jobb, og sett mange som klager over fortsatt problemer med å logge inn. Kommer så hjem fra jobb, og logger inn på første forsøk, ingen problemer. Mulig jeg har superflaks. :p

 

Edit: Lykketrolling, du får choboco som følge av storyquests etter level 20. :)

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Jeg tror det er noe galt med siden. Når jeg googler meg direkte til forumet, så kommer jeg opp i mine settings og får beskjed om å velge en main character før jeg får tilgang til noen av forumfunksjonene. Jeg velger den karakteren jeg har (så den eksisterer der), og trykker Lagre oppdateringer. Men når jeg da klikker derfra til forumet, så får jeg bare igjen beskjed om at jeg må velge en mail character osv. Evig loop.

 

Hadde akkurat samme problem. Husker ikke helt hvordan jeg løste det, men det var å trykke på characteren min et annet sted på samme side? Rett ovenfor eller noe... klarer ikke forklare bedre.

Lenke til kommentar

Vet ikke hva jeg skal velge, dps eller healer chocobo. :p

Når du får rank 2, så får du 2 SP, så da kan du unlocke første skill fra alle 3 rollene vil absolutt anbefale dette.

 

 

Hvor får man chocobo fra egentlig? Er lvl 15.

Chocobo mount får du fra lv20 etter å ha enrolla i Grand Company, du må kjøpe company chocobo gjennom seals. Fra lv30 får du companion questen som gjør at du kan ha en chocobo ved siden av deg og sloss i fights.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...