Gå til innhold

Final Fantasy XIV - A Realm Reborn


Anbefalte innlegg

 

Vi er et skandinavisk guild der vi er åpne for danske, svenske og norske spillere. Vi har en guild pool på 108 medlemmer. Der jeg kan si at 50 av de er aktive spillere og rundt 40 med finished story og er med på endgame. Vi har hittil jobba sammen til å bringe i overkant av 20 medlemmer med relic våpen.

 

Jeg kjører en streng "alle skal få" "alle skal få være med" policy der vi ikke utelater folk på grunn av gear eller skill men samtidig må de tåle å få kvass kritikk tilbake at de har noe å jobbe med.

 

Da har jeg overført characteren min til Raganrok og skulle gjerne hatt en invite til guildet deres.

Heter Daniel Duppsko in-game og er en lvl50 Bard blant annet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vurderer etterhvert å hoppe over til Ragnarok og bli med dere i Midgard etter hvert.

Er med i et FC nå, men det virker som de aller fleste setter personlig progresjon over alt annet, og ikke ønsker å hjelpe andre med ulike ting, alt fra dungeons til HM battles. Jeg har stått fast på Titan en god stund nå, og er helt ærlig begynnt å bli rimelig lei av akkurat det. Noen er svært hyggelige og ønsker å hjelpe, naturligvis, og noen skulle jeg gjerne blitt bedre kjent med. Men så mange som rager over den minste ting er jeg også lei av.

Så spørsmålet er da: Hvordan er miljøet på Ragnarok? Er det mulig å holde ting gående som f.eks crafter uten at alt er underpriset til den store gullmedalje? Hjelper dere en stakkar som er lei av at folk ikke orker mer enn et helt OK forsøk på Titan uten at værden går under? Jeg er litt lei av at de som sitter på Relic+1 tror de eier verden og forsøker å skylde på meg når de selv ikke gjør jobben sin...

 

Jeg er voksen, ønsker å gjøre en god jobb, lærer fort, har tålmodighet og setter et godt miljø forran alt. At man kan og vil hjelpe andre er også viktig, det ønsker jeg også selv.

 

Jeg vet også at fristen er satt til mandag for å bruke gratis world transfer, så setter pris på en kjapp tilbakemelding :)

 

Edit: Tok en personlig sjefsbeslutning og byttet. Heter da Alaain Zetheus. Har en kamerat som er av samme ulla og har gjort det samme. Han heter Aark Vaarden. Jeg kommer nok til å prøve å få tak i dere i morgen. Nå tar jeg kvelden.

Endret av Zetheus
Lenke til kommentar

Jeg vurderer etterhvert å hoppe over til Ragnarok og bli med dere i Midgard etter hvert.

 

Er med i et FC nå, men det virker som de aller fleste setter personlig progresjon over alt annet, og ikke ønsker å hjelpe andre med ulike ting, alt fra dungeons til HM battles. Jeg har stått fast på Titan en god stund nå, og er helt ærlig begynnt å bli rimelig lei av akkurat det. Noen er svært hyggelige og ønsker å hjelpe, naturligvis, og noen skulle jeg gjerne blitt bedre kjent med. Men så mange som rager over den minste ting er jeg også lei av.

 

Så spørsmålet er da: Hvordan er miljøet på Ragnarok? Er det mulig å holde ting gående som f.eks crafter uten at alt er underpriset til den store gullmedalje? Hjelper dere en stakkar som er lei av at folk ikke orker mer enn et helt OK forsøk på Titan uten at værden går under? Jeg er litt lei av at de som sitter på Relic+1 tror de eier verden og forsøker å skylde på meg når de selv ikke gjør jobben sin...

 

Jeg er voksen, ønsker å gjøre en god jobb, lærer fort, har tålmodighet og setter et godt miljø forran alt. At man kan og vil hjelpe andre er også viktig, det ønsker jeg også selv.

 

Jeg vet også at fristen er satt til mandag for å bruke gratis world transfer, så setter pris på en kjapp tilbakemelding :)

 

Edit: Tok en personlig sjefsbeslutning og byttet. Heter da Alaain Zetheus. Har en kamerat som er av samme ulla og har gjort det samme. Han heter Aark Vaarden. Jeg kommer nok til å prøve å få tak i dere i morgen. Nå tar jeg kvelden.

Ragnarok holder er for det meste for Legacy og folk i lvl 50.

Lenke til kommentar

Transferret med min mann på tirsdag. Spilte med Midgard for første gang i går i AK. Digger folkene og stemningen. Greit nok at det er endel Legacy spillere med mad gil og alt på 50, men de er superhyggelige og hjelpsomme med alle. Så anbefaler alle som ikke har tatt skrittet enda, om å flytte til Ragnarok. :) Så blir vi en enda bedre gjeng! :) Det er også mange som ikke har blitt makslevel engang! Og selve transferren, hvis dere ser bort i fra å spamme f5 knappen til serveren dukket opp, tok 1 min.

Lenke til kommentar

Forskjellene, som jeg har sett så langt, er heller små. Realxi: Det er ikke nødvendigvis sant. De timene jeg har hatt på serveren så langt vitner om en litt mer "voksen" befolkning, både som spillere og serveren i seg selv.

Det å være på en legacyserver har sine positive og negative sider naturligvis. Økonomien som jeg kan se, ser ut til å være mer eller mindre den samme.

 

Edit: Tror nok de fint aksepterer folk på lavere levels. Noe annet hadde vært unaturlig

Endret av Zetheus
Lenke til kommentar

Har vært i party med folk som har fått det, men aldri selv enda.

Ser ut som det er et stort problem hos en del folk :/

 

 

 

Jeg vurderer også å flytte til Midgard på Ragnarok, men har et par spørsmål først, spesielt siden det er en Legacy World, og dermed ingen mulig å flytte tilbake igjen.

 

- Hvordan er populariteten på serveren?

Er det alltid fult, mange queues, mye feil med fulle servere, eller et det greit?

Spiller for øyeblikket på Cerberus, som i værste fall har 8 personer i queuen for å logge inn.

 

- Hvordan er økonomien?

Er det slikt at alle har millioner med gill, slikt at alt koster mye mer?

Eller er det ca. likt?

 

- I Midgard, er alle i endgame og alt fokus ligger på Coil, eller er det flere som nylig kom i 50, som farmer Phiosophy ol.?

 

- Hvordan er samholdet i FC'en?

Bare fokus på raids ol., eller en sted man kan være, snakke, ha det gøy osv?

 

- Noen spesielle regler på spilletid el.?

Har satt spillet siden det kom, men pga. studiene tar mye tid, så kom jeg først til 50 for noen dager siden.

Av og til kan jeg ha ukesvis med tid, og andre ukesvis med så å si ingen tid.

 

Og sist, men ikke minst, hvordan joine?

Må kontakt noen på serveren, søke på siden, eller?

 

Beklager alle spørsmålene, men vil helst være så sikker som mulig før jeg flytter over :p

Takker :)

Lenke til kommentar

Mellom 14-21 kan du forvente å komme i queue ved logon - Tar ca 2 min å komme inn

 

Økonomien? Du betaler for latskap. Samt du har et sterkt FC som kan supplere deg med MYE

Midgard: Blanding av low, mid og high levels. mange som enda jobber med story og et par som jobber med Coil. Målet er å få flere folk til å oppleve og more seg på coil.

Samhold: Føles ut som et hjem og trivelig stemning generelt sett hele tida.

Ingen spesielle regler, vi forstår at folk har forskjellie RL ting å ty til.

Du kan applie på midgardxiv.net og sende tell til en officer når du er in-game på servern.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...