Gå til innhold

Final Fantasy XIV - A Realm Reborn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sliter med å finne quests, jeg. Er L15, og har main quest og Tharmaturgie Guild quest (Er Tharmaturgie). Men jeg må lvle litt før jeg klarer å ta dem, og jeg har ingen quests igjen å gjøre. Temmelig frusterende. Jeg er vant med at MMOs har en overflod med quests, her må jeg lete etter dem.

Har ikke spilt FFXIV på lenge, og kommer ikke til å gjøre det med det første heller. Men jeg har da tatt noen LVL15 story quests. Stort sett går det ut på det samme: Noen må dø, og du er ikke i stand til å ta dem alene. Det er da heller ikke meningen. I stedet vil du ha noen folk med deg i instancen som sier hva du skal gjøre. For eksempel var det en fyr i en class quest som hele tiden healet med, så fremt jeg var ganske nær ham. Det tok noen runder før jeg fikk det med meg, så frem til da ble jeg nesten slaktet hele tiden. Da jeg oppfattet at fyren skulle heale meg klarte jeg det på første forsøk. De andre klassene jeg har prøvd er mye av det samme. Har du en eller annen med deg er det bare å følge rådene du får. Da burde det være ren plankekjøring. ;)

Lenke til kommentar

Så vidt jeg husker er lvl 15 quest for thaumaturge er mot masked guy i svart og en golem/et eller annet.

Hvis du har helt okay gear, og kan bruke de skillsene du har fått fram til nå, så burde det gå helt fint.

Kjøp litt hp og mp potion, og ha med noe mat hvis det trengs.

 

Hvis det er masked guy og noe annet, så fokuser på det andre, og ikke masked guy.

Du vinner når monsteret er drept.

 

Ikke gi opp, du klarer det til slutt :)

Lenke til kommentar

Hmm var det ikke sånn at vi som hadde FF XIV(altså den første versjonen av dette spillet) kunne laste ned clienten til dette spillet og prøve det ut gratis i en periode? Mener jeg har lest noe om dette for en god stund siden, men husker ikke hel når eller hvor jeg leste det hen :p Tenkte jeg skulle laste ned clienten og bare prøve det ut litt hvis det er mulig. Men finner ikke ut hvor jeg kan laste ned denne clienten xD

Lenke til kommentar

Spillet er mulig å bruke i en begrenset periode for eiere av 1.0 ja.

 

Du må registrere deg i forbindelse med spillet i tillegg. Hadde du en Square Enix account? I så fall går du til Mog station og kobler din SE-account med spillet.

 

Om du ikke har en SE-account, må du først lage en her, registrere spillet. for så å ta turen innom Mog Station etterpå :)

 

De har et heller rotete system på accounts, så jeg er ikke helt sikker på dette.

Lenke til kommentar

Fant ut at jeg måtte registrere meg på nytt der ja, prøvde på det i går en del ganger, men endte opp med en feilcode hele tiden som gjør at jeg ikke kan få registrert meg der :p

 

Men er vist veldig mange som har opplevd det samme xD

 

Så da ser det ut som om jeg ikke får testet det ut, ihvertfall ikke enda.

Lenke til kommentar

Dere som spiller på Cerberus, hvilken FC(Free Company) er dere i?

Jeg er med i reddit sitt FC, Odd Jobs. Mitt nick: Arya Targaryen. Jeg vet- kjempeoriginalt!

 

 

For alle de som sliter med error 401: Jeg kom hjem fra en liten ferie i går og var svært frustrert over denne feilen. Løsningen? Gå til butikken og kjøp Game Time Card. Da får du en kode som du skriver inn og vips-- du kan spille! Det er samme pris som å subscribe elektronisk. Jeg var på Spaceworld i sted og spiller FFXIV i skrivende stund.

Lenke til kommentar

Det er planlagt at server change skal forhåpentligvis settes i gang til 15. Oktober.

I forbindelse med dette så ønsker Midgard fra Ragnarok å verve nye medlemmer som er interissert i å være i et skandinavisk guild med fokus på endgame. Målet er å ha flere grupper som kan gjøre coil og etterhvert crystal tower med kun folk fra FC'et. Vi ønsker å være et FC som føles hjemme for de som spiller både lite og mye og satser på å få løftet hele FC'et istedet for en liten elite-gruppe ettersom vi er ikke bedre enn det svakeste ledd.
Dersom dette er noe som høres aktuelt så kan du enten spørre i tråden her eller legge igjen en søknad på midgardxiv.net

nb: hvis du er en super hardcore spiller som setter personlig progresjon foran alt annet så er vi ikke guildet for deg.

Endret av Orbitz
Lenke til kommentar

Det har irritert meg en del også, vet det er mange som har spurt om det på forumet til SE, og de har vel sagt at de ser på mulighetene. Aller helst skulle jeg ønske meg at man ikke trenger å dismounte i det hele tatt, men skjønner at dette kan skape noen utfordringer i koden med cutscenes og lignende. Men en auto-dismount når man prater med NPC og går inn i non-mount-områder hadde jo vært fint. Får satse på at dette er noe de implementerer i en fremtidig patch. :)

Lenke til kommentar

Det er planlagt at server change skal forhåpentligvis settes i gang til 15. Oktober.

 

I forbindelse med dette så ønsker Midgard fra Ragnarok å verve nye medlemmer som er interissert i å være i et skandinavisk guild med fokus på endgame. Målet er å ha flere grupper som kan gjøre coil og etterhvert crystal tower med kun folk fra FC'et. Vi ønsker å være et FC som føles hjemme for de som spiller både lite og mye og satser på å få løftet hele FC'et istedet for en liten elite-gruppe ettersom vi er ikke bedre enn det svakeste ledd.

Dersom dette er noe som høres aktuelt så kan du enten spørre i tråden her eller legge igjen en søknad på midgardxiv.net

 

nb: hvis du er en super hardcore spiller som setter personlig progresjon foran alt annet så er vi ikke guildet for deg.

 

Heisann Orbitz.

 

Jeg og damen synes dette hørtes litt fristende ut å komme over til Ragnarok. Vi er i en skandinavisk guild som holder på å dø ut akkurat nå på Cerberus og vi trenger et nytt hjem der vi håper det kommer til å være aktive folk en god stund framover. Vi liker spillet veldig godt og det er ingen grunn til å slutte med det første.

Vi er godt voknse begge to ( 30 ).

Så vi vil gjerne bare ha litt mer info om hvor mange dere er osv før vi vurderer å skifte server.

Lenke til kommentar

 

Heisann Orbitz.

 

Jeg og damen synes dette hørtes litt fristende ut å komme over til Ragnarok. Vi er i en skandinavisk guild som holder på å dø ut akkurat nå på Cerberus og vi trenger et nytt hjem der vi håper det kommer til å være aktive folk en god stund framover. Vi liker spillet veldig godt og det er ingen grunn til å slutte med det første.

Vi er godt voknse begge to ( 30 ).

Så vi vil gjerne bare ha litt mer info om hvor mange dere er osv før vi vurderer å skifte server.

 

Vi er et skandinavisk guild der vi er åpne for danske, svenske og norske spillere. Vi har en guild pool på 108 medlemmer. Der jeg kan si at 50 av de er aktive spillere og rundt 40 med finished story og er med på endgame. Vi har hittil jobba sammen til å bringe i overkant av 20 medlemmer med relic våpen.

 

Jeg kjører en streng "alle skal få" "alle skal få være med" policy der vi ikke utelater folk på grunn av gear eller skill men samtidig må de tåle å få kvass kritikk tilbake at de har noe å jobbe med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...