Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke med dere andre. Men føler jeg ikke finner mye nytt i BF4 i forhold til hvordan BF3 er.

 

Mulig det kommer noe nytt innhold som forbedrer det inntrykket jeg sitter igjen med når spillet er released. Føler ikke Levelution greia var det "store" akkurat. Nå er jeg fan av Arma 3 og hvordan det spillet virker.

Men ville så gjerne ha en mellomting mellom Arma 3 og BF4.

 

Det at Dice/EA ikke klarer å være klar for en Beta test osv etter BF3, det skjønner jeg overhode ikke. Det har vært så mye problemer hos forskjellige folk ved beta testen. Dette gjør at jeg sitter igjen med et skikkelig dårlig inntrykk. Nesten på kanten til å bruke like mye tid på spillene til PC som Ubisoft.

Vet det er en beta...Men de har tross alt fått testa systemet og servere etter BF3. De testet også ut systemet på Gamescom.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det tror jeg nok ikke, dette var enkelt og greit ikke bare noe for meg. Jeg er ikke noen fanboy av hverken CoD eller BF serien, jeg likte CoD 1 og 2, og BF 2, men etter det synes jeg begge har tapt seg ekstremt. Det blir kanskje for mye for meg i et slikt spill, jeg vil helst bare kunne ligge med en sniper uten uendelig ammunisjon og plafre folk i huet uten at de får vite hvor jeg ligger.

This.

 

Helt til commanderen kom med den forbanna scannen sin :p

Lenke til kommentar

 

 

Oppdatert med relevante nyhetssaker

Endret av Green_Monster
Lenke til kommentar

Ikkje noe lagging her iallefall. CPU er på max 80 på alle kjerner, så BF4 beta bruker en del cpu innimellom iallefall. Stock cpu her er nok ikkje vits engang ;)

 

Så det er ganske CPU-avhengig ser det ut til. Noen idé om hvilke instillinger som gjør dette? Min Phenom X4 965 rekker jo ikke en 4770 til knærne

Lenke til kommentar

Hva er det egentlig folk synes er så vanvittig dårlig? Etter bare noen få timer spillt synes jeg allerede spillet er langt på vei bedre enn BF3. Bugs til tross.

 

+ Handlingen på transport helikopteret var MYE bedre (lettere å styre med presisjon). Handlingen av kjøretøyene føltes også mye mer naturlig ift. fartsfølelse.

+ Muligheten til å svømme under vann, og muligheten til å dra opp både secondary og knife mens man svømmer. I BF3 er du jo garantert å dø med en eneste gang du befinner deg i vannet. Både det å svømme under, og å bruke secondary har reddet meg flere ganger allerede.

+ Muligheten til å bruke lean når man står bak vegger.

+ Deploy screenen er mye mer oversiktlig og enkel. Liker at man kan dobbeltklikke på ting for å spawne, og det kameraet som viser den/det du skal spawne på er gull verdt.

+ Litt vanskelig å si, men jeg synes skyting har funnet en fin mellomting mellom burst-skytingen til BC2 og autofire fra BF3 -> nå virker det som om begge deler er like effektive.

+ Å få opp teksten "KILLED IN ACTION" føltes uendelig mye bedre ut enn "BAD LUCK" :p

+ Suppression effekten var helt konge. Den minner meg om concussion grenades fra Team Fortress, hvor man plutselig blir "full" og siktet begynner å svaie. Dette var lett å kompensere for.

+ Tanker har ikke uendelig med ammo. Etter tre skudd får man en timer for hvert shell, slik at tanker ikke kan spamme i evigheter.

+ Granatkaster og M320 granater kan gjøre damage på vehicles. Det føltes veldig bra å ta ned et chopper med M320.

 

Men selvsagt er det også ting som er negative:

 

- SoS mapet er utrolig kjedelig med mindre det er 64 players der. Ellers så loker alle bare rundt i vehicles og infantry action er nytteløst. Mapet er også utrolig dårlig designet enkelte steder (som f.eks toppen av skyskraperen).

- Levolution gimmickene var UTROLIG kjipe. Vet ikke om det er en "levie", men det eneste nyttige var at man kunne heve/senke de pillarene på hver side av boren mellom C og D slik at vehicles ikke kom seg videre innover. Problemet oppstår dog senere, når de fleste finner ut at de bare kan hoppe rett ut og senke de. Denne knappen burde vært flyttet, slik at man faktisk måtte avansere til fots for å senke de og komme gjennom, men denne funksjonen var faktisk veldig smart tenkt.

- Det var alt for mange tak som var tilgjengelige. Playable area skulle definitivt ha begrenset seg i høyden, slik at ikke samtlige tak var tilgjengelige for FI. Det blir like irriterende som Strike of Karkand hvor folk tok seg opp på takene med MAV, bare at nå er det helt lovlig siden man får tilgang via heiser og chopper, eller å hoppe ned fra C.

- Å customize loadouten ingame var like forbanna tungvint som i BF3. Heldigvis er det lettere og mer oversiktlig i battlelog, når det etter hvert kommer til å fungere.

- Sniper flash var aaaaalt for lett å spotte. Jeg mener å huske de sa de skulle fikse dette i BF4, men det har de tydeligvis ikke gjort enda. At kula får et hvitt spor etter seg gjorde ikke saken noe bedre. Hvis dette er for å forhindre sniper camping og heller promote mer offensiv spilling med sniper synes jeg de har feilet. Da kunne de heller laget en femte class kalt sniper, og latt recon ha en annen våpentype som main. Å treffe moving targets var også uhyre vanskelig.

 

Grafikkmessig synes jeg det ser helt greit ut. Hverken bedre/dårligere enn BF3. Jeg synes fortsatt BC2 er det peneste BF spillet til dags dato. Kanskje ikke like mange ambience effekter der, men maps som Valparaiso, Arica Harbour og Nelson Bay er utrolig pene.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Litt tidlig å si noe sikkert når vi kun har ett kart og begrenset med våpen/kjøretøy/oppgraderinger og slikt foreløpig, men jeg synes ikke akkurat at dette her var noe å rope så veldig hurra for... Grafikkmotoren virker dårlig optimalisert. Nå har jeg riktignok ikke lenger et ultra-highendsystem, men jeg drar BF3 på absolutt maks med i7-etellerannet, 580gtx og 16gb minne. BF4 funket greit med det meste av innstillinger på "high", men det ser jo da vesentlig STYGGERE ut enn BF3! Føltes litt som å hoppe en generasjon tilbake istedetfor frem, go figure...

 

Jeg satser på at de får fikset opp i en del ytelsesproblemer, men dette kartet vi nå har tilgang til virket møkkakjipt. Resten er vel stort sett tilvenning, men jeg føler virkelig ikke at det er noe nytt og spennende her. De kunne likegjerne kommet med en ny map-pack og noen nye våpen og kjøretøy til BF3...

Lenke til kommentar

Merker med en gang at spillet krever mer CPU enn BF3. Men med 13.10 beta 2 driveren så går det passe smooth. Har ikke endret på noe i instillingene. Noe står på ultra og meste på high.

 

Får litt assosiasjoner til BC2 men likte mapsa på BC2 mye bedre enn BF3 og har en følelse på at BF4 ikke blir noe annerledes dessverre. skulle gjerne vært litt større.

Lenke til kommentar

+ Handlingen på transport helikopteret var MYE bedre (lettere å styre med presisjon). Handlingen av kjøretøyene føltes også mye mer naturlig ift. fartsfølelse.

+ Litt vanskelig å si, men jeg synes skyting har funnet en fin mellomting mellom burst-skytingen til BC2 og autofire fra BF3 -> nå virker det som om begge deler er like effektive.

+ Tanker har ikke uendelig med ammo. Etter tre skudd får man en timer for hvert shell, slik at tanker ikke kan spamme i evigheter.

Jeg er uenig med disse påstandene:

Det å kjøre en MBT i BF4 er helt latterlig, dette er stridsvogner som veier oppmot 60 tonn, det føles som om både Type 99 og M1 Abrams veier 5 tonn med minimalt feste mot bakken. Selv pansrede kjøretøy har bedre grep mot bakken i BF4 enn stridsvognene, i likhet med BF3.

Den som vinner en runde skyting i BF4 er den som skyter først, spray and pray fungerer stort sett greit ettersom det er nesten ingen rekyl og et stamina-system ikke er på plass.

T90 og Type 99 har begge autoloadere, M1 Abrams har manuell lading, ladetidsmodellen er uansett helt teit og har ingenting å gjøre i en spillserie som Battlefield.

 

For å være helt ærlig virker dette mer som Medal of Honor med kjøretøy enn den klassiske Battlefield-opplevelsen, men det er kanskje dette som er ønsket?

 

 

 

De kunne likegjerne kommet med en ny map-pack og noen nye våpen og kjøretøy til BF3...

Nei, da hadde ikke EA tjent like mye penger ;)

Lenke til kommentar

Jeg er uenig med disse påstandene:

Det å kjøre en MBT i BF4 er helt latterlig, dette er stridsvogner som veier oppmot 60 tonn, det føles som om både Type 99 og M1 Abrams veier 5 tonn med minimalt feste mot bakken. Selv pansrede kjøretøy har bedre grep mot bakken i BF4 enn stridsvognene, i likhet med BF3.

Den som vinner en runde skyting i BF4 er den som skyter først, spray and pray fungerer stort sett greit ettersom det er nesten ingen rekyl og et stamina-system ikke er på plass.

T90 og Type 99 har begge autoloadere, M1 Abrams har manuell lading, ladetidsmodellen er uansett helt teit og har ingenting å gjøre i en spillserie som Battlefield.

 

For å være helt ærlig virker dette mer som Medal of Honor med kjøretøy enn den klassiske Battlefield-opplevelsen, men det er kanskje dette som er ønsket?

 

 

 

Nei, da hadde ikke EA tjent like mye penger ;)

Det er faktisk ikke spray&pray. Bulletdroppen på tanksene er jo helt latterlig. Du må faktisk kunne sikte litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...