Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er skuffet over hvor trege helikoptrene er i bf4 fortsatt. Helikopter som skal kunne fly 2-300 km/t, beveger seg kanskje i 100 maks, når du peker nesa rett ned.

Men så fungerte jo enkelte fly omtrent som helikopter i bf3 også, med tanke på at de holdt seg i luften i 10km/t. Latterlig opplegg.

Lenke til kommentar

For å være ærlig synes jeg dette var mer som et tilbakesteg til feks. BF3 versjon 0,5. Ikke noe nytt av verdi har blitt bragt til bordet, spillopplevelsen har gått bakover! Én eneste ting som jeg fant som faktisk var bedre var i BF4 var "commo rose". Der fikk man nå opp en peker som gjorde det mye enklere og raskere å bruke den.

Edit: Men mye av spillopplevelsen kan ha med det dårlige kartvalget å gjøre så der har de tvilen til gode.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

En ting jeg syns mangler i commo rose er "Need backup!"... Kunne vært greit å ha en bedre mekanisme for å gjøre folk oppmerksomme på hvor man kan trengs.

 

 

Mente de å sette Fov ned til 85? Jeg har min på 75 tror jeg. Å øke Fov hjelper antagelig ikke, men vet aldri ...

 

Usikker, jeg har min på 90 uten noe form for problemer..

Lenke til kommentar

Jeg er skuffet over hvor trege helikoptrene er i bf4 fortsatt. Helikopter som skal kunne fly 2-300 km/t, beveger seg kanskje i 100 maks, når du peker nesa rett ned.

Men så fungerte jo enkelte fly omtrent som helikopter i bf3 også, med tanke på at de holdt seg i luften i 10km/t. Latterlig opplegg.

Flyene har vinger, derfor holder de seg oppe i lufta når de flyr sakte ;)

Skulle ikke overraske meg om det kom en perk i BF4 så flyet kunne holde seg i lufta ved lavere hastigheter også.

 

På en annen side, så har vel Battlefield-serien aldri vært kjent for å ha spesielt troverdige kjøretøy?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

BF serien er jo ikke kjent for å ha noe som helst av troverdighet når det gjelder hvordan ting virker. verken når det gjelder våpen,kjøretøy, mennesker eller bygninger.

 

Bedre enn CoD ihvertfall....

 

MEN, kan ikke si at BF4 imponerte særlig.....

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

ARMA er realistisk, men ikke kult (nok).
BF3 og det lille jeg har prøvd av BF4 er da av ganske god realisme sammenlignet mot det meste av andre skytere (hvor de fleste sliter av svært høy linæritet og lav valgmuligheter, som igjen dreper realismen fullstendig for min del).

 

BF4 ser ut til å ha gjort store forbedringer på realismedelen i forhold til alle sine forgjengere, og det på en måte uten at det ødelegger morroa. Å kjøre vannskuter er en av de tingene jeg merket med en gang har blitt vesentlig bedre.
Fysikken har blitt langt bedre, som kanskje er det viktigste elementet som alltid, over og over ødelegger all realisme i alle spill. Treffer jeg en bygning så kan den rase sammen eller ta skade, kjører jeg på noe så blir det ødeleggelser, ting ser ut som en slagmark, bølger eksisterer og beveger deg.

Grafikken er skarp og god, som også er viktig og noe du ser HELE tiden.

 

Det er så mye mye mer til realisme og troverdighet enn noen usle elementer som at f.eks oppdriften til fly ikke er realistisk... (det må da i beste fall være en filledetalj)

Eller at våpenet har litt forskjellig rekyl fra virkeligheten. Joda, noen ting kunne sikkert blitt bedre uten å ødelegge morroa og balansen.

 

Prioriterer man helt annerledes, så kanskje ARMA3 er veien å gå. Som ser greit ut, og har ok fysikk, og har mer korrekte simuleringer. Ikke at det betyr at det totale virkelighetsbildet nødvendigvis MER virkelighetsnært.

 

Det er mange tekniske begrensninger som setter en demper for hvor realistisk og virkelighetsnært et spill KAN bli, med tanke på begrensninger i maskinvaren. BF4 pusher grensene, så det blir litt rart å si at det scorer lavt her?!

 

Edit: Men dæven døtte så mye maskinen begynte å slite gitt... Nå er jeg tvunget til å jobbe med GTX 480, PCI-e 4x, og i5-750. 15 min med BF4 = 5-20FPS og 100 grader på alle komponenter. :wee:

Godt å vite at en god 3930K er å venter på postkontoret. :)

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lykke til om fly skal bryte lydmuren og helis skal frakte folk i 300kmt. Det finnes et spill for de som liker drt, Arma heter det. Kult spill altså

 

Hadde minimums hastigheten på fly vært høyere, hadde det kanskje blitt mer fokus på flykamp og ikke skyte folk i skogen med flyets mg.

Et helikopter burde også kunne bevege seg fortere, sånn det er nå, er det altfor enkelt å ta ut heli med rocket/sniper/tanks.

Lenke til kommentar

 

Hadde minimums hastigheten på fly vært høyere, hadde det kanskje blitt mer fokus på flykamp og ikke skyte folk i skogen med flyets mg.

Et helikopter burde også kunne bevege seg fortere, sånn det er nå, er det altfor enkelt å ta ut heli med rocket/sniper/tanks.

Høyere helihastighet hadde ikke forandret noenting. De aller fleste blir ikke tatt ut når de kjører i full hastighet men når de hovrer sakte og lavt over bakken. Da gjør de seg selv til et enklere mål og bør følgelig være lette å ta ut.

Lenke til kommentar

Helt klart, men det å justere hastighet etter gameplay og det å justere etter realisme er to forskjelloge ting. Jeg kommenterte på utsgnet til Lain om at helis klarte bare 100kmt mot 2-300 i virkeligheten.

 

Så lenge flyets rolle er i fokus, ikke dens realisme i bruk vil spillet være balanser og engasjerende. 12,7 på kjøretøy hadde vært voldsomt OP om den skulle vært realiatisk, så den ble nerfet så det ble bedre gameplay.

 

Bf er realistisk i den sammenheng at bakkestyrker og luft må fungere sammen og koordinerte angrep og samarbeid er vanvittig effektivt.

Lenke til kommentar

Defibrillator var da utrolig kronglete å drive med

Den er langt vanskeligere å bruke i forhold til bf3 der man kunne får flere tusen poeng per runde med bare revives. Er det sånn at en ny bets for slle begynner 5 til 15? Reiser vekk en uke derfor eg lurer om egfår testet litt når eg kommer hjem også

Lenke til kommentar

Flyene har vinger, derfor holder de seg oppe i lufta når de flyr sakte ;)

Skulle ikke overraske meg om det kom en perk i BF4 så flyet kunne holde seg i lufta ved lavere hastigheter også.

 

På en annen side, så har vel Battlefield-serien aldri vært kjent for å ha spesielt troverdige kjøretøy?

 

Har du prøvd BF2? Handling og hastigheter av hardware i BF3/BF3.5 er en vits sammenlignet med BF2.

Endret av fenele
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...