Gå til innhold

Playstation 4 imponerer ikke (PS4)


Anbefalte innlegg

"Sony mener at det ikke er viktig at du kan bruke de gamle spillene du har liggende. Mange spillere har brukt flerfoldige tusenlapper på å lage seg en robust spillsamling, men PlayStation 4 skal ikke kunne spille de gamle spillene dine. Dette er selvsagt trist"

 

Da kan de ikke ta 500 kroner av "HD" versjoner av nåværende spill om 3 år vettu!

Nei, PS3 ekslusivene er veldig bra, og når jeg kjøpte min, var den billigere enn de fleste blurayspillere på markedet. Men det ble desverre min siste konsoll. Nå bruker jeg heller pengene mine på å oppgradere PC.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Sony mener at det ikke er viktig at du kan bruke de gamle spillene du har liggende. Mange spillere har brukt flerfoldige tusenlapper på å lage seg en robust spillsamling, men PlayStation 4 skal ikke kunne spille de gamle spillene dine. Dette er selvsagt trist"

 

Da kan de ikke ta 500 kroner av "HD" versjoner av nåværende spill om 3 år vettu!

Nei, PS3 ekslusivene er veldig bra, og når jeg kjøpte min, var den billigere enn de fleste blurayspillere på markedet. Men det ble desverre min siste konsoll. Nå bruker jeg heller pengene mine på å oppgradere PC.

Vell nå tjener ikke sony på prisene til HD versjonene.

Og visst du har fulgt med så holder de på med Gaikai som skal la deg spille Ps3 spill uten emulator problemer.

 

Og visst du har Ps3 kan du ikke bare spille de gamle spillene på den, man spiller ikke super mario 3 på Wii for og si det sån. Det du skriver er fordi du har en negativ holding, før eller senere blir du og ombestemme deg og kjøpe en Ps4 på salg

Lenke til kommentar

Vell nå tjener ikke sony på prisene til HD versjonene.

Og visst du har fulgt med så holder de på med Gaikai som skal la deg spille Ps3 spill uten emulator problemer.

 

Og visst du har Ps3 kan du ikke bare spille de gamle spillene på den, man spiller ikke super mario 3 på Wii for og si det sån. Det du skriver er fordi du har en negativ holding, før eller senere blir du og ombestemme deg og kjøpe en Ps4 på salg

 

Bare hvis ekslusivene deres fortsatt holder mål og den er kraftig nedsatt i pris. Multiplattform på PC med kontroller is the shit har jeg merka i det siste. Dishonored, farcry 3 osv. Ser jo tendenser til at ekslusiver kommer til PC, slik som demons souls serien ble jo 360 og PC. synes forøvrig at demons souls var et bedre spill enn dark souls personlig. Men god of war, infamous, quantic dream spill er fortsatt stort da. Men vil ikke punge ut så mye for kun 3-4 spillserier nei.

 

edit : Javisst skal jeg bruke PS3 til jeg hvertfall skaffer en bedre blurayspiller når studiene er over om ca 3 år kanskje :p Ja skal innrømme at holdningen er litt negativ til konsoller for tiden, prisene øker fordi utviklingskostander øker. PC spill er som regel billigere, spesielt hvis man utnytter seg av steam tilbud og lignende. selvfølgelig er det titler man må ha dag 1, men dette er en dyr hobby, og jeg blir litt skeptisk fram til jeg får vite prisen, som jeg tror kommer til å være uoverkommelig for noen få ekslusiver hvertfall til å begynne med som du sier. Jeg kjøpte PS3 ganske sent også da, når GOW 3 kom ut.

Endret av BakaBerg
Lenke til kommentar

Tullete artikkel, det var en MEGET imponerende presentasjon av Sony. Vil faktisk si at nesten alt var bra, det eneste som var dårlig var etter min mening spillene som virket som ganske standard "bra, men uinteressant" som Sony etter min PERSONLIGE mening produserer litt for mye av. Killzone startet jo fantastisk, helt til helvete brøt løs og alt plutselig ble slik som markedsavdelingen vel har rådet dem til. Menmen, ingen tvil om at Sony ihvertfall virker å ha lært en god del av PS3 - så nå er det opp til Nintendo og MS å utfordre dem.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Hvor er maskina?

 

Ser stadig flere som stiller dette spørsmålet og hva har det å si hva hvordan denne plast klumpen ser ut? Er det virkelig så viktig å se en plast boks med navnet Playstation 4?

 

Ser du noe galt i det spørsmålet? Selvfølgelig bryr folk seg om hvordan ting ser ut. Når du kjøper en bil, så så kjøper du jo ikke den styggeste bilen du finner bare fordi den har best skivebremser. Det er viktig på samme måte som folk bryr seg om hvordan grafikkkortet i den nye PC'en din ser ut, til tross for at den er inne i et kabinett. Kabinettet også forsåvidt, mange som vil ha et stilrent kabinett, selv om man kunne kjøpt et laget av plastikk og spart 500 kr. Nå har du ikke noe valg ettersom PS4 kommer i den boksen Sony har valgt, men om den er snørrgrønn og ligner på en VHS-spiller fra 80-tallet, så vil selvfølgelig folk vegre seg til å kjøpe den.

 

Er bare å se på PS3-lanseringen. Utrolig mange som kritiserte Sony for at de valgte pianolakk, og var redd for fingermerker. Eller banan-kontrolleren de først viste fram. Ingen hadde testet den, og faktisk kunne si om den kontrolleren var mye bedre ergonomisk enn det de valgte å gå for til slutt, men det ble jo fortsatt rabalder over hvor utrolig stygg den var. Folk er forskjellig, men det er viktig for noen å se den fysiske boksen, ja. Tro det eller ei.

Lenke til kommentar

Ser du noe galt i det spørsmålet? Selvfølgelig bryr folk seg om hvordan ting ser ut. Når du kjøper en bil, så så kjøper du jo ikke den styggeste bilen du finner bare fordi den har best skivebremser. Det er viktig på samme måte som folk bryr seg om hvordan grafikkkortet i den nye PC'en din ser ut, til tross for at den er inne i et kabinett. Kabinettet også forsåvidt, mange som vil ha et stilrent kabinett, selv om man kunne kjøpt et laget av plastikk og spart 500 kr. Nå har du ikke noe valg ettersom PS4 kommer i den boksen Sony har valgt, men om den er snørrgrønn og ligner på en VHS-spiller fra 80-tallet, så vil selvfølgelig folk vegre seg til å kjøpe den.

 

Er bare å se på PS3-lanseringen. Utrolig mange som kritiserte Sony for at de valgte pianolakk, og var redd for fingermerker. Eller banan-kontrolleren de først viste fram. Ingen hadde testet den, og faktisk kunne si om den kontrolleren var mye bedre ergonomisk enn det de valgte å gå for til slutt, men det ble jo fortsatt rabalder over hvor utrolig stygg den var. Folk er forskjellig, men det er viktig for noen å se den fysiske boksen, ja. Tro det eller ei.

 

Å lage en artikkel over hvorfor en er skuffet over PS4 og sette opp et av punktene med at maskinen ikke er blitt vist har jeg faktisk et problem med.

 

Det blir for meg veldig usaklig da design på en plast boks er ekstremt lite relevant til hva maskinen leverer av funksjoner og spill opplevelser. Alle har jo lyst å se hvordan maskinen blir seende ut, det er alltid spennende med design osv.

 

Men at det er et av punktene for at PS4 ikke imponerer blir bare for dumt.

 

Men da igjen så er mest trolig denne artikkelen kun skrevet for å generere trafikk. Det er ikke noe konstruktivt eller intelligent ved artikkelen i det hele tatt, noe som burde jo få oss til å skjønne at dette er bortkasta tid å lese og i hvert fall å kommentere på...men vi går på gang etter gang...så det fungerer tydeligvis.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Jeg kan forstå hvorfor folk er skuffet over å ikke få se selve konsollen, da den fysiske kopien er en bekreftelse på at PlayStation 4 faktisk er reelt, og den der boksen vil ligge på TV-bordet ved lansering. Etter mange år med rykter om neste generasjon, og en 2 timer lang pressekonferanse hvor de annonserer PlayStation 4, så er det den fysiske konsollen mange venter på å få et glimt av. Og når det ikke skjer så er det et lite anti-klimaks for seerne. Når det er sagt, så er jeg uenig med artikkelforfatteren som ikke ble imponert over Sony bare fordi konsollen ikke var tilstede. Jeg er også uenig i at selve konsollen, PlayStation 4, skuffer og ikke er imponerende bare på grunn av fraværet av det fysiske.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Ja, det er negativt at man ikke har bakoverkompabilitet med PS3 , PS2 og PS1 spill, men man kan jo alltids bruke den gamle maskinen til disse om man ikke har gått lei (og da er det svært mange billige bruktspill man kan få kjøpt) eller man kan bruke en emulator på Pc.

 

Ta deg en bolle når det gjelder emulering.

 

Eneste som fungerer bra av emulatorer er PS1 for øyeblikket,

har selv prøvd PCSX2,

og det fungerer mildt sagt ræva på alt med noen få unntak,

og det er neppe HWen min som er problemet,

sitter med HD7970 og i5 3570k.

 

Skal sies at de fortsatt jobber med PCSX2,

håper virkelig de får den til å fungere like bra som pSX.

 

PS3 emulator eksisterer såvidt jeg vet ikke enda.

 

Prøvde å google det nå,

fant en side,

men den så mildt sagt sketchy ut,

da det dukka opp popups når jeg gikk på "Download". :p

Endret av malmern
Lenke til kommentar

Ps1 har hatt god emulering i lang tid, til og med gamle psp fat kunne spille gamle klassikere nesten knirkefritt.

Ps2 Emulering og PS1 på PS3 Fat fungerte også bra, ikke så bra på pc.

Svært mange av de gamle titlene til Ps2 / 1 har dog blitt gitt ut på PSN (Playstation Store).

 

PS3 emulering er ikke eksisterende per dags dato men man vil få alternativet å streame via nettet.

 

Dog vil alt koste penger... Ikke helt greit det nei.

 

Uansett kommentaren min om emulering / og bakoverkompatibilitet var ikke negativt ment, man må desverre forholde seg til det man får med mindre man er villig til å ha en skokk med eldre spillkonsoler i hjemmet.

Lenke til kommentar

Ps1 har hatt god emulering i lang tid, til og med gamle psp fat kunne spille gamle klassikere nesten knirkefritt.

Ps2 Emulering og PS1 på PS3 Fat fungerte også bra, ikke så bra på pc.

Svært mange av de gamle titlene til Ps2 / 1 har dog blitt gitt ut på PSN (Playstation Store).

 

PS3 emulering er ikke eksisterende per dags dato men man vil få alternativet å streame via nettet.

 

Dog vil alt koste penger... Ikke helt greit det nei.

 

Uansett kommentaren min om emulering / og bakoverkompatibilitet var ikke negativt ment, man må desverre forholde seg til det man får med mindre man er villig til å ha en skokk med eldre spillkonsoler i hjemmet.

 

Har selv en fungerende PS1 og PS2.

 

Synd det er så vanskelig å finne ut hvilke PS2 spill som er utgitt på PSN uten å måtte fyre opp PS3en,

har prøvd å leite litt på Playstation.com.

men får uheldigvis ikke sortert etter bare PS2 titler.

Lenke til kommentar

Altså dette veive greiene var en fiasko på Wii, og jeg ble ikke videre imponert over Sony sin Move kontrollere heller. Kinect er noe forbannet vas og appelerer ikke til meg i noen grad.

 

Gi meg en forykende bra online tjeneste, kraftig og solid hardware som vedvarer og en tradisjonell kontroller så er ihvertfall jeg langt på vei fornøyd. Og selvfølgelig, sist men ikke minst :

 

Spill, gode gode spill.

 

Når det kommer til Sony, så hadde de ikke noen solid grunnstruktur på sin online tjeneste fra dag 1 av. Husker dere PSN tilbake den gangen? Ufyselig design, tregt og regelrett ett hån mot oss spillere. Gratis var det dog. Sony har kommet langt i dag med sin tjeneste på PS3, og med PS4 har ser det ut til at de har ett solid rammeverk som utgangsunkt. Ikke Duplo klosser som med PS3. Kontrolleren ser endelig klare forbedringer, hvorfor DS3 ble som den ble på PS3 er for meg enda ett stort ravende spørsmål. Litt for mange Sake-party i design-avdelingen kanskje? DS4 ser veldig grei ut ihvertfall :)

 

Jeg har trua på Sony som aldri før med PS4 ihvertfall.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Akkurat det er jeg uenig i, som regel fungerer det fint, dog hadde det vært ønskelig med større kompabilitet.

 

AtW

 

Jaha, så du sitter med 50 PAL / 60 NTSC fps når du emulurer PCSX2,

hva slags beist av en maskin har du? o_O

 

Når jeg snakker om emulure bra,

burde jeg minst ha 45 PAL / 55 NTSC fps når jeg spiller,

en av de få spilla som emulerer bra på PCSX2 er FFX,

der får jeg faktisk 50 fps med PAL.

 

Prøvde å emulurere Tekken Tag, 4 og 5 pluss Gran Turismo 3 og 4,

fikk maks 25 fps aka. uspillbart,

det var såvidt knappene på kontrollen reagerte.

 

Og ja,

har prøvd flere konfigurasjoner jeg har funnet på hjemmesida til PCSX2 uten at det hjalp mye.

(Fikk 5 fps ekstra. :p )

 

Edit: Viss det fungerer så fint for deg,

da kan du jo frapse 10 sek med gaming som bevis,

så kan jeg gjøre det samme med min viss du vil?

Endret av malmern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...