Gå til innhold

Playstation 4 imponerer ikke (PS4)


Anbefalte innlegg

Kvifor skal ein ny konsoll revolusjonere industrien?

 

Eg ser ikkje noko dramatisk endring i måten eg spelar på samanlikna med ein NES eller PC frå tidleg 90-tal. Kinect og alt det der er casual-greier som har kortvarig levetid. Eg spelar framleis FPS og RTS med mus og tastatur. Akkurat som C&C i 95. Xbox-kontrolleren har litt fleire knappar enn NES-kontrolleren, men det fundamentale er heilt likt.

 

Ein ny konsoll handlar i det store og heile om betre maskinvare og større spel med betre grafikk. Noko dei må gjere for å halde følgje med ny teknologi og PC.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er dem som gjør at jeg fortsatt kjøper konsoller. Hadde det ikke vært for dem hadde jeg kun sittet på en PC til spilling :)

Så du ønsker flere spill som tvinger deg til å bruke ekstra penger (investere i nytt utstyr) for å spille dem?

Det aller beste hadde jo vært mindre (aller helst ingen) eksklusiver, slik at man kan selv velge hvilken plattform man ønsker å spille på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så du ønsker flere spill som tvinger deg til å bruke ekstra penger (investere i nytt utstyr) for å spille dem?

Det aller beste hadde jo vært mindre (aller helst ingen) eksklusiver, slik at man kan selv velge hvilken plattform man ønsker å spille på.

Du vet ikke hva Jrpg er gjør du :p

Har du ikke hørt ordet konkurranse er sunt, kjenner kjøkkensjefer som sparker folk hele tiden for og holde konkuransen oppe og samme med spilleindustrien det er en tøff bedrift og holde våken.

 

Men visst man ser på spill som Zelda FF og Metal Gear så er jeg glad vi har konsoller for jeg har ikke sett et Jrpg spill på Pc som jeg liker. (er det noen ??) det de fleste glemmer er at alt handler om spill og Ps4 vil komme seg høyt opp når FF Metal Gear og bla bla bla kommer i salg, uansett åsn maskinen er så vil spillene selge maskinen uansett.

Lenke til kommentar

Du vet ikke hva Jrpg er gjør du :p

Har du ikke hørt ordet konkurranse er sunt, kjenner kjøkkensjefer som sparker folk hele tiden for og holde konkuransen oppe og samme med spilleindustrien det er en tøff bedrift og holde våken.

Tror ikke jeg har spilt noen jrpg'er, og har spilt siden en gang på 80-tallet. Forbehold om dårlig hukommelse ;)

Eksklusiver er ikke ett tegn på sunn konkurranse fra en forbrukers ståsted. Sony og MS (og evt. andre) gjør slike grep for å lokke spillere til sine plattformer. Ser ikke noe fornuft i å applaudere/ønske slike ting.

Lenke til kommentar

Tror ikke jeg har spilt noen jrpg'er, og har spilt siden en gang på 80-tallet. Forbehold om dårlig hukommelse ;)

Eksklusiver er ikke ett tegn på sunn konkurranse fra en forbrukers ståsted. Sony og MS (og evt. andre) gjør slike grep for å lokke spillere til sine plattformer. Ser ikke noe fornuft i å applaudere/ønske slike ting.

Når du sier det på den måten blir det bare (Peke på deg du har mindre en meg ;P)

 

Men vil du ikke at det skal vere en grunn til og kjøpe Pc MS og Sony

 

Pc har Steam, Xbox har Masse ekslusive spill samme med Ps 3 og Wii

Det eneste som vil gjøre at de samarbeider er visst de går konkurs og det kan ta sin tid.

Lenke til kommentar

Men vil du ikke at det skal vere en grunn til og kjøpe Pc MS og Sony

Det optimale for meg er at jeg kan kjøpe de spillene jeg ønsker til den plattformen jeg ønsker å spille på. Ikke at for å kunne spille spill A jeg ha plattform B, det betyr kun at jeg må ut med ekstra unødvendige penger.

Ser ingen grunn til å måtte sitte på mer enn en plattform. Da får MS, Sony og ymse andre konkurrere om å være/tilby den beste plattformen.

Lenke til kommentar

Det optimale for meg er at jeg kan kjøpe de spillene jeg ønsker til den plattformen jeg ønsker å spille på. Ikke at for å kunne spille spill A jeg ha plattform B, det betyr kun at jeg må ut med ekstra unødvendige penger.

Ser ingen grunn til å måtte sitte på mer enn en plattform. Da får MS, Sony og ymse andre konkurrere om å være/tilby den beste plattformen.

Forstår du ikke at visst en plattform styrer vil prisene bare øke, grunnen til konkurranse er bra er at prisen synker

 

Husker folk betalte 800 kr for N 64 spill en gang

Endret av Realzi
Lenke til kommentar
Om en antar at maskinen ikke er blitt laget enda, så kunne Sony uten problemer lage en dummy utgave av PS4 som kunne bli vist under pressekonferansen. Ingen hadde vist at det var en dummy.....Det ble ikke gjort så da antar jeg at dem ikke har bestemt det endelige designet enda eller dem vil vise den frem på E3 som er om noen få mnd.
Og? De kunne lurt folk, men hva er poenget ditt? Det beste hadde jo vært en fullt fungerende fysisk sak som ikke var en dummy, hvorfor er det rart å bli skuffet over at de ikke har det?AtW

Problemet er vel at om de hadde lurt folk og noen hadde funnet ut. så ville det blitt rabalder, samme om designet på den endelige versjonen er litt forsjellig.

Regner med at de med vilje venter med å vise designet til E3 for mer PR der.

Godt mulig de ikke har noen produksjons versjoner ferdig,

Utvikler versjonene er mye større.

 

Lenke til kommentar

Nå kjenner ikke jeg artikkelforfatter særlig godt, så jeg skal ikke uttale meg om han, men er det ikke ganske typisk at mange av de som roper høyest over hvor skuffet de er over playstation 4 uansett ikke ville kjøpt den? Jeg stusser jo litt når noen av de samme som roper "hvor er maskina?" bruker enorme mengder energi på å hoppe fra tråd til tråd og messe over hvor dritt konsoll er uansett. Sony kunne vist hva de ville, men noen har allerede bestemt seg.

 

Angående pressekonferansen syntes jeg den var helt ok. Sony kommer med en ny og raskere konsoll som spillutviklerne visstnok skal ha hatt en del innflytelse på. De har lagt mer til rette for sosial spilling og lagt til de innovasjonene man forventer at denne generasjonen skal ha pluss, for min del, en del til. Så får vi se hva utviklerne klarer å skape av nye spill. Jeg gleder meg i allefall.

Lenke til kommentar

Playstation er dødt for meg, ettersom jeg har tilegnet meg mye kunnskap om hvordan jeg bygger gode spillepc'er. Jeg gidder ikke kjøpe en boks som ikke kan modifiseres og ikke er kompatibel med noe som helst. Skulle jeg enda ha det må det være for den sosiale faktoren ved å sitte flere kompiser å spille i sofaen. Sony prøver bare å ta igjen PC'ene med denne sosiale integreringen og alt det pisset der, lag heller en dedikert spillboks som kan oppgraderes og er bakoverkompatibel!

Lenke til kommentar

er veldig mye enig med artiklene og mye av brukernes meninger her.

 

 

PlayStation Kinect

Er det noe jeg ikke forstår når man gamer så er det MOVE og kinect,eneste jeg vil er og sitte rolig i godstolen eller sofa med en kontroller rolig og ikke reise seg opp og veive med henda overalt.Virker som Sony også går mer inn for gimmicks noe jeg ikke liker.

 

Strømmeteknologi

 

når det gjelder dette så er det også noe jeg ikke liker,for eks på den stream conf 20feb så er det hvor mye den streamen som lagga,mangla lyd,dårlig buffring på videon og dette er noe de skal gjøre 100% på ps4,da mener jeg at Sony burde klare og kjøre streamen uten problem.

Og det virker mer som alle spill i ps4 ligger på PSN,det er noe jeg hater og gaming butikker kommer til og slite med,når jeg bruker for eks 500NOK på et spill i butikken så vil jeg ha med coveret og spillet,alt dette vil forsvinne da alt av spill blir digitalt.

Jeg liker og ha en gaming collection på hylla mi som jeg kan se gjennom. Jeg regner med at det er mange som tenker samme som meg angående det.Og de virker nesten som Sony også kommer til og gjøre at hvis du ikke betaler månedlig for spilla på psn så forsvinner muligheten for og spille siden spilla mest muligens ligger på PSN via streaming.

 

Bakoverkompatibilitet

Det hadde virkelig vært noe hvis ps4 kunne spilt av alle PS konsollene,men det tviler jeg på de gjør siden de bestemte og kutta det ut en stund etter launch,jeg har 60gb version med BC fortsatt.

Og hvis det eventuelt skjer at det blir BC at man rett og slett må betale for og kunne spille ps3 spill på ps4 så er dette et stort minus.Jeg eier allerede spillet og jeg gidder ikke og betale enna en gang for spillet.

 

 

Hvor er maskina?

Noe sier meg at designet på ps4 kommer til og bli ekstrem stygg,utifra alt det de vil integrere i konsollen,ps3 phat er den perfekte designet på ps3'n.

Kontrollern av ps4 er et abomination,ingen kontrollere burde touchskjerm og start eller select burde være nærme hverandre og ikke langt fra hverandre og hva er vitsen med den share knappen,jeg gidder hvertfall ikke og laste opp det jeg spiller,for da må jeg avbryte det jeg holder på med for noe som er helt unødvendig.

og det med at konsollen ikke er vist frem spiller ikke noe rolle,de vil gjøre det på E3 i år,men sjølve presentasjon og hva de holder i fokus i ps4 for meg er helt ubrukelig og patetisk.

 

Interfacebook

Jeg er ikke akkurat noe for facebook eller sosialle ting på konsollen,konsollen burde være gaming only,ikke noe netflix og video streaming tjenester og apper og alt mulig piss.Og jeg virkelig hater det designet som Sony har PSN på ps3,stygge tiles som ser ut som win8 design og når man laster en trailer så står det purchased,wtf er det med det?

 

Jeg ser fortsatt ikke meninga med en ny konsoll enna,jeg er ikke en grafikkhore som kjøper et spill etter hvor pent det ser ut,jeg er mest ute etter bra gameplay.Sony burde heller ha tatt i bruk det ps3 gjør og bare overføre det over på ps4,så utviklerne kunne laget noe muligens penere spill siden det er ny teknologi i ps4. og jeg mener at grafikk ikke burde settes så høyt som det gjør,shitt jeg foretrekkker heller og spille FFX som har 100x bedre gameplay enn 80% av spillene som er på ps3.og jeg regner med at utviklerne også kommer til og legge så stor vekt på grafikk at gameplay blir offra slik som det har blitt gjort med ps3.

 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Forventa mere opfinsomhet fra sony sin side .. Skuffende å se ps4 er mere en ms chach up ..

Mh... En MS catchup faktisk. Vel, du vil aldri se MS levere løsninger som virker sømløst på tredjepart sine enheter. Jamfør det å bruke en tablet som skjerm nummer to mens en spiller. Sony legger opp til sømløs integrasjon mot alt og alle. Det i seg seg selv er et revolusjonerende trekk.

 

På generelt grunnlag savner jeg innspill fra alle som forventer mer oppfinnsomhet. Hva er det Sony skal finne opp?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...