Gå til innhold

Playstation 4 imponerer ikke (PS4)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke si at jeg er helt 100% enig her.

 

I bunn og grunn vil jeg påstå at det hele vil være avhengig av hvor bra de får tjenestene til å fungere og spesielt hvor samkjørt de vil bli.

Ja, det er negativt at man ikke har bakoverkompabilitet med PS3 , PS2 og PS1 spill, men man kan jo alltids bruke den gamle maskinen til disse om man ikke har gått lei (og da er det svært mange billige bruktspill man kan få kjøpt) eller man kan bruke en emulator på Pc.

 

Jeg er faktisk svært glad for at Sony har gjort mange grep for å integrere svært mange av "tilleggstjenestene" til Ps3 / Ps2 allerede fra starten av i maskinvaren, dette tilfører maskinen merverdi i mine øyne og gjør det mulig for langt flere brukere å kunne benytte seg av de forskjellige teknologiene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ikke helt enig jeg heller. Jeg forstår ikke hvorfor man skal "spille på nye måter". Er den bransjen selv som pusher dette eller er det et genuint ønske fra de spillende masser? Bevegelseskontroll? Nei takk. Stemmestyring? Nei takk. Jeg vil sitte taus i en lenestol med en håndkontroller og spise potetgull og cola.

 

Samkjøring med PS Vita blir genialt dersom de får det til å fungere skikkelig, spesielt for de av oss som etter hvert har pådratt oss flere familiemedlemmer og ikke lenger kan forvente å ha monopol på tv´en.

 

Bakoverkompatibilitet... Jeg skjønner de som ønsker det, men ikke for enhver pris. Det er mye bedre å optimalisere produktet for nye spill, så kan de som ønsker bakoverkompatibilitet beholde sine gamle konsoller.

 

Det Sony virkelig må ordne, er den bedritne nedlastinghastigheten man får fra Playstation Store. Først da kan man begynne å snakke om streaming, noe jeg forøvrig er forsiktig positiv til.

 

Det som til syvende og sist er avgjørende for at konsollen skal lykkes er spillene.

 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg synes bare det med kontrolleren er stort. At de også tillater bakoverkompatibilitet er jo nok "happyspring" for min del.

 

Jeg gleder meg til det kommer bilder av maskinen og når den kommer ut! Vil garantert bli kjøpt - så lenge den ikke er like stygg som slim.

Endret av Lami
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor er maskina?

Ser stadig flere som stiller dette spørsmålet og hva har det å si hva hvordan denne plast klumpen ser ut? Er det virkelig så viktig å se en plast boks med navnet Playstation 4?

Viktigste er jo all denne informasjonen som ble delt i går, det er DET som teller ikke denne jævla plast boksen som en del gnåler om rundt omkring.

Er det ikke?

 

 

Når de ikke viser den fram, så kan man kanskje anta den ennå ikke eksisterer, noe som øker sannsynligheten for forsinkelser, hvorfor er ikke det skuffende?

 

AtW

Lenke til kommentar

Når de ikke viser den fram, så kan man kanskje anta den ennå ikke eksisterer, noe som øker sannsynligheten for forsinkelser, hvorfor er ikke det skuffende?

 

AtW

 

Om en antar at maskinen ikke er blitt laget enda, så kunne Sony uten problemer lage en dummy utgave av PS4 som kunne bli vist under pressekonferansen. Ingen hadde vist at det var en dummy.....

 

Det ble ikke gjort så da antar jeg at dem ikke har bestemt det endelige designet enda eller dem vil vise den frem på E3 som er om noen få mnd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om en antar at maskinen ikke er blitt laget enda, så kunne Sony uten problemer lage en dummy utgave av PS4 som kunne bli vist under pressekonferansen. Ingen hadde vist at det var en dummy.....

 

Det ble ikke gjort så da antar jeg at dem ikke har bestemt det endelige designet enda eller dem vil vise den frem på E3 som er om noen få mnd.

 

Og? De kunne lurt folk, men hva er poenget ditt? Det beste hadde jo vært en fullt fungerende fysisk sak som ikke var en dummy, hvorfor er det rart å bli skuffet over at de ikke har det?

 

AtW

Lenke til kommentar

Og? De kunne lurt folk, men hva er poenget ditt? Det beste hadde jo vært en fullt fungerende fysisk sak som ikke var en dummy, hvorfor er det rart å bli skuffet over at de ikke har det?

 

AtW

 

Poenget er at hva gjør det om dem ikke viste selve maskinen? Det er jo av absolutt ingen betydning i det hele tatt.

 

Det er en plast boks! Et skall med hardware i seg.

 

En fikk mye info i går om hva en kan forvente seg av PS4 og en vet nå også hva hardwaren i maskinen er.

 

Selvfølgelig hadde det vært fint å se maskinen, men det er kontrollen og funksjonene som er hva en tar i bruk. En sitter ikke med konsollen i fanget å glaner på den liksom.

 

Den blir vist på E3 og skaper bare mer hype underveis fra folk.

Endret av _LarZen_
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Maskinen kan være ferdig den, fiks klar for masse produksjon. Men dem vil spare det til E3, eller det er kun selve hardwaren som er klar og ikke det endelige designet på kabinettet.

 

Uansett så får vi med 99.9% sikkerhet se maskinen om 3mnd, om dem da rekker november/desember som er lanserings vinduet til Sony gjenstår jo å se.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Maskinen kan være ferdig den, fiks klar for masse produksjon. Men dem vil spare det til E3, eller det er kun selve hardwaren som er klar og ikke det endelige designet på kabinettet.

 

Uansett så får vi med 99.9% sikkerhet se maskinen om 3mnd, om dem da rekker november/desember som er lanserings vinduet til Sony gjenstår jo å se.

 

Det kan jo hende, men det vet vi jo ikke basert på presentasjonen, og det er presentasjonen journalisten snakker om.

 

AtW

Lenke til kommentar

Du skal se det blir ikke så ille, men jeg er forsåvidt enig med deg i at jeg savnet noe... nytt. En touchflate og deling av video cutter det liksom ikke helt, men. Slik vi spiller funker i dag, hvorfor skulle det ikke funke i morgen.

 

Det jeg frykter mest er at titlene fremigjenom skal bli generiske grafikkdemonstrasjoner som ikke tilfører noe annet nytt enn nettopp bedre grafikk. DET, trenger vi ikke. Leste et interessant tankeeksperiment som handlet om akkurat det:

 

http://spillfeber.no/feature/hva-om-sony-annonserer-ps2/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Jeg vet ikke hva man forventer av konsoller ift revolusjonering av måten man spiller på. Hvor mange måter ser man egentlig for seg at man kan spille et fotballspill på ? eller et bilspill ? Hva med skytespill ?

 

Frem til jeg kan styre spillene med hjernen og vi ikke trenger kontrollere, så ser jeg ikke helt hvor mange måter det er å spille på. Jeg synes det er morsomt å kunne spille tiger woods med move, men i 95% av tilgjengelige titler som støtter move/kinect så er det bare unødvendig gimmick. En del av treningsspillene til Wii er morsomme, men faen heller, jeg tar meg heller en joggetur. Jeg prøvde Pro Evo til Wii med bevegelsesstyring, grusomt.

 

Jeg ønsker ikke ha en Vita eller en gigantisk wii kontroller jeg kan bruke som oversiktskart over et brett, eller som viser innholdet i bagen/ryggsekken til karakteren. Hvis jeg uansett ønsker å se hva jeg har i bagen så må jeg studere det, og da må jeg jo pause spillet for ikke å bli drept i mellomtiden, så hvilken rolle spiller det om jeg ser det på tven eller på kontrolleren.

 

Det jeg ønsker av en konsoll er rett og slett at den er mer enn kraftig nok, at jeg kan spille av blu-ray og at den har en behagelig kontroll. Facebook/twitter/instagram/youtube integrering er for min del fullstendig unødvendig, jeg ønsker ikke å tweete antallet jeg har drept eller at jeg akkurat har spilt ditt og datt.

 

Steambox er en pc i stua som man kan spille pc spill på. Ønsker man en steambox kan man dra med seg den stasjonære pcen og koble den til tven.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...