Gå til innhold

Playstation 4 imponerer ikke (PS4)


Anbefalte innlegg

Hvordan vil du at de skal revolusjonere måten vi spiller på? Hva mener du? Det høres kult ut, men det er vel ikke bare derfor du sier det :p ?

 

Virtual reality hjelm eller goggles? Med innebygget surround? En hanske? Eller en plugg rett inn i hjernebarken ala matrix?

 

Nintendo Wii U var nyvinning nok for meg. Nøyer meg med awesome gamepad action fra ps3 :)

 

Forøvrig er jeg enig med det meste som skrives.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

Jeg gnåler videre:

 

 

Når det kommer til bakoverkompabilitet; Jeg skulle gjerne sett at de hadde støttet PS3 spill nativt i PS4, men mtp forskjellene hw-messig så hadde det vel blitt uforholdsmessig kostbart om de skulle hatt støtte for PS3 spill. HW messig var valget av arkitektur til PS3 et dårlig valg.

 

Personlig så er jeg også litt skeptisk til streaming, dette blir vel en del av premium tjenesten (evt må vel alle ha et premium abo) ettersom det ikke akkurat er billig å skal sørge for smertefri streaming.

 

Det jeg er nysgjerrig på er streaming av video. F.eks Tv2 sumo som bruker silverlight. Hvis PS4 kan streame alle fotballkampene så hadde det plutselig vært 1 mindre argument for media senteret mitt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

http://www.aftenposten.no/meninger/kommentarer/Kan-Playstation-4-redde-Sony-7127979.html

 

Her har vi enda en som er misfornøyd, her går man også så langt at man trekker inn spilling på håndholdte systemer (iphone, android) som en direkte konkurrent. Jeg gremmes.

 

Først og fremst, det er ikke et fåtall som bruker konsollen som dvd spiller eller avspiller av blu ray.

 

Deretter

 

Hvorfor ser man på spilling på telefon/tablets som en direkte konkurrent til å spille på stor skjerm med god lyd ? Er virkelig angry birds det som kommer til å ta livet av Gears of War og Metal Gear Solid ? Kommer Fieldrunners 2 til å ta knekken på Starcraft ?

 

Det er ingen tvil om at gaming på håndholdte enheter i form av mobiltelefoner og tablets er et gigantisk marked, men dette er jo en direkte konkurrent til Nintendo 3ds og Sony Vita, ikke konsollene man har i stua. Antallet som har mobiltelefon (android eller iphone) er gigantisk, her er det snakk om et sinnsykt antall potensielle kunder ift salg av apps. Når vi også ser på utviklingstiden for mobilspill og inntektene så er det selvsagt fristende for utviklere å hive seg på bølgen.

 

Spill til disse plattformene er den virkelig store trenden i spillbransjen nå. Er den tidligere toppatleten Sony blitt en feit, gammel gubbe, helt ute av stand til å tilpasse seg en verden i endring?

 

[ironi] Men alt Sony da trenger å gjøre er å lansere en iphone i en stor svart eske så folk kan spille angry birds på 55". [/ironi]

Lenke til kommentar

Så mye som gamere ønsker er det slik at konferanser som denne er der for de som ikke spiller det er en informasjons greie der de som enten har penger i firmaet eller ønsker å putte penger i firmaet kan høre at de vil invistere i et firma som satser de hører ting som sosialt, de hører alle disse tingene folk kan putte penger i. Dette er ikke noe mer enn et frieri til investorer ikke til gamere.

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar

Den imponerer meg. Sony har skjønt at hovedsvakheten med PS3 var at den var svært annerledes å utvikle spill til, sammenlignet med PC og Xbox. Det ble unødvendig mye arbeid for spillutviklere, og spillene endte ofte opp med flere bugs og ytelsesproblemer på PS3 enn på de andre systemene.

 

Jeg er glad for at Sony har innsett dette, og at de med PS4 ønsker å bevege seg nærmere hvordan en PC er oppbygd. Dette vil tjene oss PC-spillere (og utviklere) like mye som PS4-spillere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kva var det du venta, eigentleg? Eit kvantesprang inn i science fiction-land? Kjerna i konsollspeling er framleis ein boks du har under TV-en og kan spele spel på utan omsyn til hardwarepermutasjonar. PS4 er det, pluss litt ekstra dilldall som reflekterer dei siste 5-7 åra med teknologisk utvikling. Det viktigaste er at dei ikkje har kasta vekk resurssar på "unikt og fantastisk" tøv som Cell-prosessoren i PS3, og heller gått for eit relativt solid oppsett med standard hardware - altså at dei eigentleg har parkert ein mid-range PC i eit pianolakkert chassis med gamepad som standard inputmetode.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dere klager så j****** mye nå.. Ikke imponert? Hva forventet egentlig? At de ville lansere holo-dekk? sende bilder direkte inn i hjernen gjennom hdmi? Hvorfor gråter du om bakoverkompabilitet? Om du ønsker å spille de gamle spillene... så spill dem? Ingen tvinger deg å kjøpe ps4. De hadde en god grunn som ikke lot dem kjøre ps3 spill på ps4 direkte. De hadde spennende presentasjon med fine videor, med interessante SPILL. Hvem i sin frisk hode vil bry seg nevneverdig om den kan spille GAMLE SPILL? For oss alle andre er det mer viktig hva slags NYE SPILL vi kan spille på dem.

Endret av MadRos
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Og? De kunne lurt folk, men hva er poenget ditt? Det beste hadde jo vært en fullt fungerende fysisk sak som ikke var en dummy, hvorfor er det rart å bli skuffet over at de ikke har det?

 

AtW

Jeg forventa selv at de ville spare på noe av kruttet, så ikke E3 bare ble en repetering av denne presentasjonen. Ble altså ikke skuffet her i alle fall, og likte mye av det de sa. Likte at den virket litt mer retta mot kundene enn investorene, sammenliknet med tidligere E3-presentasjoner.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Hei Marius

 

Det har igrunnen vært "spillmaskin 1, 2 og 3" helt siden NES ble lansert. Helt sikkert før denne også dersom man er eldre enn meg.

 

En kontroller, og ting skjer på skjermen. Det har ikke skjedd så mye annet enn kraftigere innmat og kraftigere grafikk siden 80-90 tallet. Musa er den samme, tastaturet er den samme og håndkontrolleren er den samme.

 

Kun små innovasjoner som analoge stikker og trådløse stikker er å spore. Ja også kraftigere grafikk da, siden innmaten oppgraderes.

 

Stusset derfor over konklusjonen din. Kan hende du mente "nei Sony, dette endrer ikke måten vi spiller på" og det er helt riktig. Men jeg syntes det var dårlig kommunisert isåfall.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Takk Benji, er helt enig med deg i kritikken av forfatteren. Jeg hadde tenkt å gjøre det samme, men legger meg bare til deg. Hvordan skal noen være istand til å imponere slike mennesker?. Det er alltid noen slike festdrepere (eller troll) som kommer frem, det blir bare trist. Ville jo være dumt å være enig med de fleste andre? Noen synes tydelig det er gøy å spre kvalme og dårlig journalistikk på nett. Jeg synes pressekonferansen var helt fin, faktisk fikk jeg mer enn jeg trodde Sony ville slippe så tidlig. E3 er årets spillbegivenhet og Sony har nok full kontroll på hva de ønsker å spare til da. Det ville ikke være god PR å la konkurrenter stå alene med nyheter på E3. Til slutt hvorfor alt mas om å endre radikalt på noe som fungerer så godt? Kanskje bilindustrien skal begynne å designe biler med 5 hjul?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Godt å lese flere som ikke lider av samme elendige sykdom som en del skribenter for diverse artikler har skrevet i dag.

 

Vi har denne artikkelen her slik som er gjennomsyret av kun fokus på hva han mener er negative sider og ingen forkus på alt det positive.

 

Og bare se hva som er blitt skrevet i Aftenposten! Det er jo flaut...den personen som er presseansvarlig for hva som skal ut i den avisen må jo være like blåst i hode som han som skrev det. Det henger jo ikke på greip, og allikevel kommer det ut slik at alle kan lese.

 

Det er flaut, direkte flaut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

helt uenig i det du sier her..... playstation kinect?!?! mye av de kinect gjør gjorde EYEtoy på ps2. etter det jeg ser så har MS tatt det fra sony.... og det bakoverkompatibilitet, hadde de tatt med det så hadde maskinen blitt alt for dyr. Sony har tydeligvis lært. uansett så skal de prøve å få til et eller annet med Gaikai.. jeg regner med PS4 kommer til å bli konge og gleder emg som en unge til E3:D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Og? De kunne lurt folk, men hva er poenget ditt? Det beste hadde jo vært en fullt fungerende fysisk sak som ikke var en dummy, hvorfor er det rart å bli skuffet over at de ikke har det?AtW
Jeg forventa selv at de ville spare på noe av kruttet, så ikke E3 bare ble en repetering av denne presentasjonen. Ble altså ikke skuffet her i alle fall, og likte mye av det de sa. Likte at den virket litt mer retta mot kundene enn investorene, i sammenliknet med tidligere E3-presentasjoner.

 

kunne ikke vært mer enig^^

Lenke til kommentar

konsollutviklere står overfor vanskeligere oppgaver nå enn før rett og slett. Playstation 2 var ikke noe stort hopp fra playstation 1 og playstation 3 var ikke noe stort hopp fra 2. De hadde alle en maskin, håndkontroller og cd som grunnstruktur. Playstation 2 og 3 la bare på ting som dvd og netttjeneste. Playstation 1 og 2 derimot var heldige med å bli laget i den tiden de ble laget. Eneste du trengte å gjøre var å gi et spill overdådig grafikk for den tiden, og vips- profit! Eide playstation 1 og gamecube når de kom ut, og det var ikke noe annet en grafikk som lå i hodet mitt iallefall når jeg kjøpte dem : P Tror kanskje den eneste konsollen som fikk flere ting til å spille rolle, som interaktivitet, var wii. Det som gjorde den annerledes var også at storspillene som kom på den som zelda og mario, støttet interaktiviteten. Tror playstation trenger mer interaktivitet i de store spillene som kommer, som metal gear , the last guardian eller final fantasy versus 13. Har ikke sett for mye innpå det her, men er det ikke stort sett bare slike "familie-spill" som har satset på interaktivitet? Storspillene bør kanskje ha påkrevd interaktivitets-funksjoner som playstation move. Ville vært et problem å få folk til å kjøpe den i tillegg til playstation 3 spillene , men kanskje de kan få gjort det til en hoveddel i playstation 4?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

PS4 imponerer meg, fordi du kan bruke 3dje-parts enheter som skjerm to. PS4 imponerer meg fordi den legger opp til et bredere publikum en hardcore Coca-Cola gamere som kun spiller FPS. PS4 imponerer meg fordi jeg endelig kan be ungene legge seg med én gang, og ikke når de har spilt ferdig en eller level for å så måtte lagre osv.

 

PS4 er og blir en naturlig utvikling som legger til rette for masse morro som ikke er presentert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...