Gå til innhold

PlayStation 4 er annonsert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skuffende å lese at oppdgraderingen fra prosessor i PS3 til PS4 er et kvantesprang. Det vil si at den er så og si den samme.

Et kvantesprang er jo som kjent en utrolig liten forflytting når et elektron skifter bane rundt kjernen i et atom.....også kjent som et svært diskret hopp.....

Dette bør du kunne Audun Rodem....

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar

1.8 Gflop skulle vel tilsi omtrent regnekraften til HD 7850, så på nivå med en mid-range PC ved lansering altså. Det betyr at PlayStatuion 4 vil være mer "utdatert" ytelsemessig ved lasering enn det PlayStation 3 var, selv om den var forsinket.

 

Hvis denne CPUen blir nok en CPU der to og to ALUer deler én FPU så vil denne dessverre yte som en firekjerne, og vil da gjerne svi av 30%++ effekt unødvendig. Denne effekten kunne de brukt i en kraftigere GPU i stedet.

 

Jeg er spent på om Sony har lisensiert Direct3D til PlayStation 4 eller om de skal benytte en OpenGL-derivat. AMD har som kjent dårligere OpenGL-ytelse enn Direct3D-ytelse, så enten må de til med en enorm overhaling av drivere eller så vil Sony kunne tape ytterligere ytelse.

Lenke til kommentar

Et kvantesprang er også brukt om større endringer av teknologi. To betydninger av samme begrep - forstå det den som kan!

 

Er analogsticken blitt konkav?! Nå står ikke verden til påske!

 

Håper de slenger på litt "rubber grip" på kontrolleren. Jeg spiller med pålimte triggers og silikonskin på mine kontrollere - liker ikke passformen på de originale.

Jeg er fantastisk glad for at de ikke gir ut noe vifte/veive kontrollere som hovedkontroller. La folk som ønsker "fremtidens kontrollere" kjøpe dette separat. Det å vifte med hendene foran TVen er artig i maks en uke.

 

Ellers:

Positivt at de ikke skal finne opp kruttet med prosessor denne gang. Forhåpentligvis mindre arbeid for utviklerne å lage forskjellige versjoner til Xbox, PC og PS4.-

Lenke til kommentar

Microsoft satser knallhardt på "Windows - Now on Winbox!"

 

Windows går neppe bort fra arkitekturen - noe som betyr en herlig samling. Penger spart for utviklerne - og kanskje bedre spill for sluttbruker. Eller billigere spill. Eventuelt bare mer penger til spillutviklerne. Uansett en bra ting. På en måte.

Lenke til kommentar

Noen som har sett konsollen enda, eller har Sony sagt at de venter med å vise denne til lanseringen?

http://kotaku.com/5985824/why-didnt-we-see-the-actual-playstation-4-tonight-sonys-boss-explains

 

De venter til senere

 

Antiklimaks for min del.

Kontrolleren er enda verre en før, og det skal litt tid.

360 kontrolleren er ti ganger bedre.

 

Touchpanel på kontroller? Nei takk.

 

Trur du ville sagt det samme uansett hvordan den hadde sett ut.

Forstår ikke denne spake hetsingen, er fingrene dine virkelig så følsomme?

 

Syns den ser kjempe bra ut, pluss at de analoge spakene ser ut til og vere litt bedre og ta på,

Sån at R3 og L3 ikke blir slitsomt og holde nede etter en stund visst noen skjønner hva jeg mener.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så får vi avvente svar på mine største spørsmål fremover: :)

 

1. Vil Sony markedsføre denne som en åpen plattform, slik som Ps3, med muligheten til å installere Linux/BSD. ?

- Tviler, siden Geohotz skremte Sony til å borke OtherOs.

 

2. Vil en kunne spille sammen/mot pc/xbox ol. ?

- Steam på ps3 muligjorde at en kunne spille Co-Op Portal 2 uansett om en satt på pc eller ps3.

Lenke til kommentar

Sannsynligheten for at det blir kjøp av denne er stor, men er spent på hva Microsoft stiller opp med.

 

Hva gjelder bakoverkompatibilitet har jeg ingen problemer med at det mangler. Min PS3 har det, men jeg har aldri brukt det.

Jeg er mer bekymret for om spill blir utelukkende tilgjengelig digitalt. Ikke fordi jeg vil ha boksen, tvert imot, men jeg frykter monopolet med tilhørende priser.

Lenke til kommentar

Noen som har sett konsollen enda, eller har Sony sagt at de venter med å vise denne til lanseringen?

 

Den sparer de sikkert til E3, med forhåpentligvis flere spill (Jeg drømmer fortsatt om The Last Guardian!) må lage litt show der også og hvis selve konsollen med noen stortittler kan sørge for at de "vinner" E3.

Lenke til kommentar

Her er ting de skulle tatt med som de ikke gjorde:

Ingen KH3

Ingen Metal Gear 5

Ingen Versus

Ingen Shadow of the Colossus 2

Ingen Crash Bandicoot

Ingen Monster Hunter

 

Forøvrig veldig kult at de har fått tilgang på platform exclusives til Destiny.. "Ta den Microsoft".

 

Jeg antar og håper de sparer noe av dette kruttet til E3, spesielt The Last Guardian. Ellers har vel Destiny aldri vært ekslusivt til MS, Bungie ble "sluppet løs" og lager Destiny under Activison, mens 343 Industries tok over Halo serien som fortsetter på MS sin konsoll(er).

Lenke til kommentar

Veldig spent på å høre mer om innmaten, er det piledriver arkitektur på CPUen? kanskje spill blir mer optimalisert for AMD's modulbaserte CPU'er, har ikke gjort noe for konkurransen i alle fall!

Den bruker "Jaguar" som er oppfølgeren til "Bobcat". Dette er AMD sine low-power kjerner, kan sammenlignes med Intel Atom. Disse er ikke basert på moduldesignet fra Bolldozer/Piledriver.

 

Er det single eller double precision floats de har lagt til grunn når de sier GPU yter 2 teraflops?

Single. GPU vil minne veldig mye om Radeon HD 7850.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...