Gå til innhold

PlayStation 4 er annonsert


Anbefalte innlegg

Det siste spillet jeg kjøper til PS3 blir The Last of Us og GOW 4. PS4 kjøper jeg aldri for jeg har blitt lei konsoll pisset. Bruker masse penger på spill også kan man ikke kjøre det på neste generasjonskonsoll. Det samme gjelder Xbox. Holder meg kun til PC gaming nå.

 

Du spiller spill du har spilt ferdig om igjen ofte? Og du skal nok se lenge etter dem type spill som The Last of Us osv på pc :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Microsoft har mye å hente her da. Hvis PS4 og Durango blir noenlunde like ytelsesmessig, blir jo sistenevnte et selvsagt valg for eksisterende Xbox-eiere dersom den er bakoverkompatibel, mens PS3-eiere har intet incentiv utover merkelojalitet. Personlig synes jeg det er ganske kjipt å ikke kunne spille eldre spill på nyere maskiner, men det er også litt interessant å se hvilken effekt det vil ha på forbrukerne som nå ikke lenger har noen spesiell grunn til å velge samme produsent som forrige gang.

Lenke til kommentar

Microsoft har mye å hente her da. Hvis PS4 og Durango blir noenlunde like ytelsesmessig, blir jo sistenevnte et selvsagt valg for eksisterende Xbox-eiere dersom den er bakoverkompatibel, mens PS3-eiere har intet incentiv utover merkelojalitet. Personlig synes jeg det er ganske kjipt å ikke kunne spille eldre spill på nyere maskiner, men det er også litt interessant å se hvilken effekt det vil ha på forbrukerne som nå ikke lenger har noen spesiell grunn til å velge samme produsent som forrige gang.

 

Det er en forsvinnende liten andel forumnørder som kjøper konsoller basert på om den nye konsollen kan takle biblioteket de allerede har. Folk flest kjøper konsoll basert på den og den heftige tittelen de har sett i reklamen eller spilt hos en kompis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er ren synsing fra din side, og jeg tror ikke det stemmer. De som ikke henger på fora og slikt vil stadig vekk faktisk forvente at man kan spille eldre titler på en ny maskin, og skjønner intet når dette ikke går. Forumnerdene har en større forståelse av de tekniske og økonomiske hindrene enn folk som bare forventer at tingene skal virke.

Lenke til kommentar

Dette er ren synsing fra din side, og jeg tror ikke det stemmer. De som ikke henger på fora og slikt vil stadig vekk faktisk forvente at man kan spille eldre titler på en ny maskin, og skjønner intet når dette ikke går. Forumnerdene har en større forståelse av de tekniske og økonomiske hindrene enn folk som bare forventer at tingene skal virke.

Joda, sant som du sier at det er en del synsing, men vanlige folk skjønner heller ikke hvorfor man ikke kan spille Mario på Playstation eller Xbox.

Lenke til kommentar

Nei, men de skjønner at man ikke kan. Greia er vel mer at de ser det står 'PlayStation' på coveret, og vet de har en PlayStation hjemme, så da tenker de at det funker. Folk som jobber på Elkjøp, GameStop, etc. må belære folk om dette i lange tider hver gang det kommer ut en ny ikke-bakoverkompatibel konsoll.

Lenke til kommentar

Nei, men de skjønner at man ikke kan. Greia er vel mer at de ser det står 'PlayStation' på coveret, og vet de har en PlayStation hjemme, så da tenker de at det funker. Folk som jobber på Elkjøp, GameStop, etc. må belære folk om dette i lange tider hver gang det kommer ut en ny ikke-bakoverkompatibel konsoll.

 

Jo, men selve konseptet med at Nintendo eier varemerken Mario har folk vanskelig å forstå. Men selve merkingen skjønner jo de fleste.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Følg da med man, de skal jo ha det bare med streaming . Les før du klager.

 

leste hele artikkelen jeg, men det er ikke ordentlig bakover kompatibilitet. og jeg har prøvd streaming på pc av spill før, og med mindre du har nordens beste internet er det så mye lag og dritt at man rett og slett ikke gidder og spille.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...