Gå til innhold

Test: Sony Xperia Z


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Big_Bang: Batteritiden oppleves som "normalt" dårlig/god uten batterisparefunksjonene. Den holder omtrent en dag med middels til tung bruk.

 

Batterisparefunksjoner som er så omfattende som de som finnes her må som regel ha en stund på seg før de viser hvor effektive de er. Det tar tid å sette opp, og tilpasse, regler som fungerer i praksis. Det er så langt bare Motorola-telefoner vi har testet som har hatt like omfattende strømsparefunksjoner som denne, og der fungerte det svært godt.

 

Hvis det samme er tilfelle her kan man muligens drøye rundt halvannet døgn mellom hver gang man lader. Det er litt tidlig å si foreløpig.

 

Dette blir uansett ikke siste gang vi ser på denne telefonen. Den vil bli hentet frem igjen etter hvert som årets andre lanseringer går sin gang. Da har vi muligens litt bedre inntrykk av hvor langt batteritiden på Xperia Z kan strekkes.

 

mysjkin: Lydkortet den fungerte best med kom fra FiiO og heter E17. http://soundcare.no.24nb2.srv.ip.no/butikk/dacer-forsterkere/mobile-produkter

 

På de andre DAC-ene fikk vi en del støy, som tydet på at den ikke kommuniserte helt skikkelig med dem. Vi er ikke sikre på om dette er noe som vil utbedres, eller om den bare er litt kresen på akkurat hvilke type lydkort/DAC-løsninger den fungerer med.

Lenke til kommentar

Hvilke rettigheter har man i forbindelse med batteri på en slik mobiltelefon? Jeg tenker på reklamasjonstid på defekt/slitt batteri, siden mobilen må på verksted for å få byttet batteriet.

 

Litt skeptisk på om mobilen fortsatt vil være vanntett etter batteribytte.

Endret av Jalladoode
Lenke til kommentar

Hvordan er Sony mtp oppdateringer for tiden?

 

Godt å se en toppmodell som er vanntett. Skulle dog likt å sett batteritid oppgitt i noe annet enn taletid og hviletid. Begge deler foregår med skjermen av, og er noe av det minst batterislukende en smarttelefon kan drive med.

Lenke til kommentar

Glemte å nevne det i forrige innlegg: kred til artikkelforfatter for å nevne plastbelegget på skjermen. Sony har dette på flere/samtlige nyere Xperia-modeller, og det påvirker opplevelsen stort. Allikevel klarer brorparten av anmeldere å overse denne viktige biten.

 

Til de som er redd for hvor mye den skal tåle, så er jeg rimelig sikker på at den vil tåle både fall og riper ganske så godt..

Tror mobilen har DragonTrail glass... Noe som skal være meget meget sterkt..

Har du noen kilder på om det er DragonTrail glass? Såvidt jeg vet er det nok et mineralglass på de fleste nyere Xperia modeller, men har ikke funnet hvilken. Det er også færre lag mellom skjermene (ytterste glass samt touchsensor er satt sammen til ett glass).

 

Men vet uansett ikke om du kan stole på den første videoen der. Gorilla glass er designet på den måten at den får sin styrke gjennom ekstremt sammenpakkede atomer. Med en gang strukturen begynner å famle (f. eks fra småskader som avgir glasstøv eller biter) vil den knuse veldig mye enklere.

 

Det kan derfor hende at når et gorilla glass ligger alene uten noe chassis rundt som holder det kompakt, at det tåler mindre. Og følgelig det samme kan være sant for Soda-Lime Glass (kjenner ikke til dette).

 

For mer informasjon anbefaler jeg virkelig denne, hun ganske god til å forklare.

Trenger ikke se hele, men hvertfall den tekniske biten fra 2:20 - 7:58.

 

http://youtu.be/9FJUD5WB_ko

 

Hvordan er Sony mtp oppdateringer for tiden?

De kom med Jellybeans, Sony ble kåret til OEM of 2012 av XDA og de har opensourcet roms underveis i utvikling. Jeg var originalt skeptisk til oppdateringen av roms til Sony selv, men det virker som de satser på å oppdatere selv, samt legge til rette for custom roms.

Endret av Occi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Teit at dere ikke har tatt et bilde av telefonen i docken? Kan dere gjøre så vi får se hvordan docken ser ut sammen med telefonen?

Litt rart at det ikke ble tatt bilder under testing ja, men det var ikke spesielt vanskelig å finne noen og tok neppe lenger tid enn du brukte på å skrive det innlegget:

 

 

 

 

chargingdockDK26-1240x840-PSI.png

Copie-de-DSC04173.jpg

gsmarena_001.jpg

Sony-Unveils-Charging-Dock-DK26-for-Xperia-Z-3.jpg

 

 

 

Lenke til kommentar

De kom med Jellybeans, Sony ble kåret til OEM of 2012 av XDA og de har opensourcet roms underveis i utvikling. Jeg var originalt skeptisk til oppdateringen av roms til Sony selv, men det virker som de satser på å oppdatere selv, samt legge til rette for custom roms.

 

Det er jo godt nytt. Hadde avskrevet Sony for et par år tilbake, men nå blir de en aktuell kandidat til fremtidige kjøp igjen.

Lenke til kommentar

Synes det er bra at dere bruker videoer som en del av deres ferdig test, men dere har fremdeles en del å gå på. Tydelig at Finn Jarle ikke er helt komfortabel foran kameraet ennå og at kameramannen ikke alltid har like god kontroll på hvordan han helst bør filme. Men for all del fortsett og lag videoer og la det bli en del av deres vanlige rutine (ihvertfall for high-end telefonene). Litt mer tid foran og bak kameraet så fikser dere det her gutter!

 

Lenke til kommentar

Det som plager meg litt er at dere kommenterer veldig mye om hva som er mulig i OSet? Gjør dere det med PCer også? At windows/linux/os x var veldig bra og støtter mye rart?

 

Ikke for å være negativ altså. Men jeg ønsket meg denne telefonen, og testen gir meg ikke noe mer lyst på den. Den har generelle mangler til å kalle den en toppmodell. Er det KUN ytelse det går på?

 

1. Var det faktisk er "veldig bra" kamera? Jeg synest ikke det..

2. Kan man ta bilder med en hw knapp? Volum +/- eller noe?

3. En toppmodell med "dårlig" batterilevetid bør vel være et minus?

4. Er det ikke trådløs lading? Bør ikke det også være et minus?

5. Ikke siste Android

6. Ikke Android Vanilla

 

Dette er ting jeg mener bør være minus. Kameraet imponerte hvertfall ikke meg. Og jeg sitter med en sliten 4s :p

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...