Gå til innhold

Test: Sony Xperia Z


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nor50: Den er ikke så ulik i fargeprofil i forhold til det du ser på HTC One X sin skjerm. Bravia overdriver av og til fargene litt - slik at de lander omtrent mellom det du ser på andre LCD-skjermer og Samsungs OLED-varianter, men det er likevel innenfor rimelighetens grenser.

 

I det hele tatt ser bildet svært naturlig ut på Xperia Z. At skjermen er så utrolig skarp er heller ingen ulempe :)

Lenke til kommentar

nor50: Det er ikke nevnt i testen, men rammen rundt skjermen stikker bittelitt ut fra den, hvis du tar av den innerste plasten. Det kan bety at den er litt mer motstandsdyktig mot knall og fall enn hvis den hadde falt med glasset først. Det er likevel litt tidlig å si akkurat hvor mye den tåler.

Lenke til kommentar

"Den store nyheten her er selvsagt ikke at du endelig kan bruke en diskettstasjon sammen med Android-telefonen din, selv om muligens enkelte fastleger setter pris på muligheten."

 

Jeg lo :D

 

Hadde ikke forventa at en telefon fra Sony skulle gi meg lyst til å bytte ut en Nexus-mobil, men denne får det til å krible i "take all my money"-knappen. Stygt redd for at jeg går på et kjøp av den her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Innsynsvinkelen er ikke den aller beste med beskyttelsesplasten på, selv om den ikke er plagsomt dårlig. Med plasten av er innsynsvinkelen svært god. Litt usikker på hva som forårsaker det. Jeg har ikke vært borti den effekten av beskyttelsesfilm før.

 

Ladepunktene har en farge som minner om messing eller kobber. Akkurat hva slags metall det er vet jeg ikke helt. Vi kan forsøke å finne ut av det. Dette er noe jeg også har lurt på ved tidligere anledninger uten å få svar på, og så utbredt som disse vanntette telefonene begynner å bli, er det jo en litt viktig greie å ta rede på :)

Lenke til kommentar

Plastbelegget som sitter over glasset (ikke den man tar av i starten) ripes veldig lett opp. Det er dette belegget som gjør at endel av Xperia-modellene markedsføres som "shatter resistant". Tar man av dette går det altså bort. Kort fortalt er dette pga. plasten holder eventuelt glasstøv/biter fra småskader på glasset på plass. Mineralglass knuser veldig fort når ting begynner å løsne.

 

Den gir også grusomt mye fingermerker, og mye gjenskinn, så det kan være ønskelig å ta den av og bytte mot et annet og bedre plastbelegg. På Sony Xperia T/V(S?) følger det faktisk med et som er bedre.

 

Om det er samme glass som på Xperia T/V(S?) så er skjermen forøvrig ikke "ripesikker", men "scratch resistant". Stor forskjell. Har en Xperia V, men har ikke tatt av plastbelegget over glasset enda, så kan ikke si om det stemmer for min modell eller Z, men det er litt kjedelig at det ikke er ordentlig oleophobic coating á S3. Se video for mer info rundt skjerm/glass på Xperia T/Z (og derfor litt V).

 

http://youtu.be/4GzYnDnZDRg

Endret av Occi
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Til de som er redd for hvor mye den skal tåle, så er jeg rimelig sikker på at den vil tåle både fall og riper ganske så godt..

Tror mobilen har DragonTrail glass... Noe som skal være meget meget sterkt..

Et kjappt Youtube søk så fant jeg denne.

 

 

Og Denne.

 

 

Så tror du skal kunne herje litt med den uten at det er noe stress :)

Lenke til kommentar

Synes ikke bildene imponerte...rart de skrytes så til de grader opp. Hvor er bildene tatt i dårlig lys? Vinteren har ikke dårlig lys, solen er ikke et must for å oppnå gode bilder.

 

"Kameraappen styrer selv hvilken modus den bruker når Auto er aktivert." Var det så spesielt at automatisk modus automatisk valgte modus? Har vi forskjellig oppfatning av automatisk?

 

At telefonen, eller Android telefoner for den saks skyld, ikke kommer med Office (eller et fullverdig alternativ) bør jo være et stort minus, eller? Jeg mener, Windows Phone blir i tide og utide målt opp mot alle andre OS, så hvorfor ikke måle disse telefonen mot WP iblant?

 

Nå virker jeg kanskje krass, noe jeg ikke er, men jeg synes dere snart bør definere og anmelde telefoner på nøyaktig samme premisser som kommer tydelig frem, og ikke vinkle det etter hva dere får i hendene.

Endret av TheMoonMan
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg savner litt mere informasjon rundt selve skjermen. Hvordan er innsynsvinklene på denne f.eks. Jeg ser dette er blitt kommentert på diverse "hands-on".

 

Min egen erfaring er med Xperia V som rett og slett er elendig på akkurat det punktet, det skal ikke mye vinkling verken til høyre eller venstre, eller for den saks skyld opp eller ned før fargene blir utvasket. Dette merket jeg spesielt da jeg gikk tilbake til min gamle htc desire som er langt bedre på dette.

Lenke til kommentar

Kult att Sony er tilbake og er på full fart inn på markedet igjen :)

Ser att Sony har flere mobiler inne på topp-10 salgslisten til Netcom også, ser ut som Apple og Samsung får en sterk konkurrent her fremover, og det er bra for det trengst nå når Nokia omtrent ikke er tilstede lenger..

 

Har forøvrig veldig god erfaring med Sony fra tidligere så dette lover bra :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...