Gå til innhold

Test: Sony Xperia Z


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvem betaler 5200 kroner for en mobil da? vi skifter telefon 1 gang viser tall om oss nordmenn og da synes jeg alt over 5000 er helt bak mål.

 

?? Ca 5000,- er da helt normal pris for en toppmodell!

Må si denne mobilen virker å være noe av det bedre jeg har sett på lenge, kult att Sony er tilbake i kjent stil. Ser de allerede er inne med 3 mobiler på Netcom 10 mest solgte mobiler, og denne kommer i tillegg. Tror Sony kan bli den nye "store" innen smartmobiler:-)

 

Eneste jeg skjønte ikke hvorfor testen gjorde så stort nummer utav USB-OTG... Det er jo ikke noe nytt og noe som vi har hatt på toppmodellene i årevis, men joda kjekk funksjon om man vil eks. koble til ekstern HD samtidig som den er koblet til TV via HDMI som media-senter:-)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Det er rart at en test av en mobiltelefon kan skape så mye sinne. Jobber noen av dere i Windows Phone, Samsung eller tilsvarende? Hvis ikke kan jeg ikke forstå hva Sony har gjort som gjør at dere føler behov for å komme å rakke ned på skribent, produkt, folks smak og hva folk måtte ønske å bruke pengene sine på.

Lenke til kommentar

Det er rart at en test av en mobiltelefon kan skape så mye sinne. Jobber noen av dere i Windows Phone, Samsung eller tilsvarende? Hvis ikke kan jeg ikke forstå hva Sony har gjort som gjør at dere føler behov for å komme å rakke ned på skribent, produkt, folks smak og hva folk måtte ønske å bruke pengene sine på.

 

Eh... De aller fleste her gir da positive kommentarer om mobilen da?

Skulle forøvrig bare mangle, må si det er noe av det bedre jeg har sett på lenge:-)

Endret av leirdueredet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er samme helvete igang igjen, som det er hver gang det kommer nye "top of the line" telefoner! "Leveringsendring"... Hver faens gang går butikkene ut med en UTROLIG optimistisk leveringsdato! Og vi blir sittende like skuffet tilbake, og føler oss lurt! Telefonene (og mange andre ting og), kommer BESTANDIG ut opp til flere uker etter "antatt" levering!

Lenke til kommentar
Sitter du og ser på telefonen fra siden
nei men når det er nokk å vri den såvidt så er den nedtur

Da for du fortsette å vri den fra side til side.

Du må bare innrømme at det blir ikke lett for konkurentene fra nå av, fordi Sony er virkelig tilbake. De har allerede enda en flagship på gang som skal være heftigere enn Z `en.

Les her :http://www.xperiablog.net/2013/02/15/new-sony-c680x-device-in-the-works-1080p-screen-running-android-4-2/

 

Lenke til kommentar

 

 

Eh... De aller fleste her gir da positive kommentarer om mobilen da?

Skulle forøvrig bare mangle, må si det er noe av det bedre jeg har sett på lenge:-)

Opptil flere. Bare se på innlegget du siterte over mitt forrige. Jeg gidder ikke å bla tilbake å finne flere eksempler da jeg allerede har lest de en gang (det holdt), men hvis du ikke finner negativitet mot tlf, skribenten og andre i denne tråden så har du et meget positiv vinkling på folk (og all ære til det).

Lenke til kommentar

Synes Amobil skulle trekke mobilen for å ikke ha utskiftbart batteri. Det er den viktigste ulempen for meg og gjør at jeg fortsatt vurderer den mye dårligere Xperia V. Er litt kjedelig om telefonen til 5000kr blir ubrukelig etter et år uten at man har rettigheter (batteri er forbruksvare). Og hva om de ikke kan bytte det på verksted engang pga. vannbeskyttelsen?

 

Kunne også ha nevnt at telefonen ifølge spesifikasjonene har Miracast (selv om den i skrivende stunde ikke er på =67&x=37&y=8"]lista). Det gjør samme nytten som MHL/HDMI, bare trådløst (lader selvfølgelig ikke).

 

Synes selv at den høyoppløste skjermen virker mer som en ulempe. Er det virkelig slik at du kan se noe forskjell på normal avstand uten lupe? Hvis ikke er det jo bortkastet fordi det bruker mer strøm og gir dårligere ytelse. Eneste fordelen jeg ser er at det kanskje gir mulighet for høyere oppløsning på ekstern skjerm, men det burde jo kunne løses på andre måter enn å presse inn unødvendig mange piksler på mobilen.

Lenke til kommentar

Synes Amobil skulle trekke mobilen for å ikke ha utskiftbart batteri. Det er den viktigste ulempen for meg og gjør at jeg fortsatt vurderer den mye dårligere Xperia V. Er litt kjedelig om telefonen til 5000kr blir ubrukelig etter et år uten at man har rettigheter (batteri er forbruksvare). Og hva om de ikke kan bytte det på verksted engang pga. vannbeskyttelsen?

 

Kunne også ha nevnt at telefonen ifølge spesifikasjonene har Miracast (selv om den i skrivende stunde ikke er på =67&x=37&y=8"]lista). Det gjør samme nytten som MHL/HDMI, bare trådløst (lader selvfølgelig ikke).

 

Synes selv at den høyoppløste skjermen virker mer som en ulempe. Er det virkelig slik at du kan se noe forskjell på normal avstand uten lupe? Hvis ikke er det jo bortkastet fordi det bruker mer strøm og gir dårligere ytelse. Eneste fordelen jeg ser er at det kanskje gir mulighet for høyere oppløsning på ekstern skjerm, men det burde jo kunne løses på andre måter enn å presse inn unødvendig mange piksler på mobilen.

 

Enig i att den burde hatt utskiftbart batteri, det er ett minus. Selv har jeg unngått mobiler som ikke har det... Men i noen tilfeller er det er mulig å bytte batteri selvom produsent ikke oppgir det...

 

Når det gjelder Miracast; fungerer den som DLNA gjør (deling av video, musikk, bilder) eller er det en full "mirror" funksjon slik Apple har via Airplay??

Om det er sistnevnte er jo dette helt genialt:-)

 

Ellers er jo fullstendig enig med deg ang oppløsning på mobilskjermer, den burde vært lavere mht batterilevetid. De bør heller fokusere på kontrast og synlighet i sterkt sollys, det er mye viktigere etter min mening:-)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Siden det er Androide kan man automatisk trekke minst 1 poeng, siden den som tester sikker bruker Androide i sitt daglige virke. Sikker på at den kun hadde fått 4 dersom dette hadde vært en Nokia med WP på. Selv om det hadde vært akkurat det samme, hadde den da fått trekk på kamera (ikke så godt som forventingene var), for tung, og skjermen hadde ikke blitt nevnt i pluss delen av vurderingen. Det 2. poenget i trekk hadde den jo selvfølgelig fått fordi 150 000 app å velge mellom er jo alt for dårlig.

 

Blir overrasket over å lese at det er positiv med en lade krybbe. Den burde jo heller ha fått trekk for at den ikke har trådløs lading!

 

Hvem er du til å gjøre antagelser på hva testpersonen bruker til vanlig av mobiltelefon og hvorfor er dette et problem om han bruker android i hverdagen?

Jeg kan garanterer at samtlige seriøse testere av mobiler har meget god kjennskap til alle forskjellige OSer som man får på mobiler, men selvsagt mest kjennskap til android og iOS, ettersom de er mye mer utbredt enn WP er per dags dato.

 

Nokia Lumia 920 fikk 5, den er både feitere enn xperia z og veier en god del mer.

Den har dual core versus quad core, vesentlig lavere oppløsning på skjermen, en eldre utgave av adreno GPU og trådløs ladestasjon er ekstra utstyr.

Testen av 920 kom ut i starten av november og teknologien går meget fort.

Jeg digger jo lumia 920, men har heller ikke noe problemer med å forstå at xperia Z får 6. En nokia modell som var helt lik med WP8 hadde selvsagt fått 6er den også.

 

Og vist du ikke har forstått det til nå, så har ikke pluss/minus punktene noe konkret betydning på karakteren.

tror du lumia gikk fra 6 til 5 pga den "Veier i meste laget", så tar du helt feil.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå er samme helvete igang igjen, som det er hver gang det kommer nye "top of the line" telefoner! "Leveringsendring"... Hver faens gang går butikkene ut med en UTROLIG optimistisk leveringsdato! Og vi blir sittende like skuffet tilbake, og føler oss lurt! Telefonene (og mange andre ting og), kommer BESTANDIG ut opp til flere uker etter "antatt" levering!

 

http://www.gsmarena.com/xperia_z_to_hit_european_markets_on_february_21-news-5548.php

Lenke til kommentar

Enig i att den burde hatt utskiftbart batteri, det er ett minus. Selv har jeg unngått mobiler som ikke har det... Men i noen tilfeller er det er mulig å bytte batteri selvom produsent ikke oppgir det...

 

Når det gjelder Miracast; fungerer den som DLNA gjør (deling av video, musikk, bilder) eller er det en full "mirror" funksjon slik Apple har via Airplay??

Om det er sistnevnte er jo dette helt genialt:-)

 

Ellers er jo fullstendig enig med deg ang oppløsning på mobilskjermer, den burde vært lavere mht batterilevetid. De bør heller fokusere på kontrast og synlighet i sterkt sollys, det er mye viktigere etter min mening:-)

Her er noen bilder fra FCC-testen. Sannsynligvis er det en prerelease versjon og de kan ha endret på det nå. Men ut ifra bilde kan det se ut til at dekselet er limt fast på en måte.

http://www.blogcdn.c...-1358601899.jpg

http://www.blogcdn.c...-1358601903.jpg

 

Miracast er ikke streaming av multimediefiler som DLNA, men det er hele skjermen (og lyden). Men det kan nok være opp til produsenten om de velger å speile skjermen eller om den oppfører seg som en skjerm nummer to. Det mest naturlige vil jo være at de speiler skjermen.

Endret av Kongeskipet
Lenke til kommentar

 

 

Hvem er du til å gjøre antagelser på hva testpersonen bruker til vanlig av mobiltelefon og hvorfor er dette et problem om han bruker android i hverdagen?

Jeg kan garanterer at samtlige seriøse testere av mobiler har meget god kjennskap til alle forskjellige OSer som man får på mobiler, men selvsagt mest kjennskap til android og iOS, ettersom de er mye mer utbredt enn WP er per dags dato.

 

Nokia Lumia 920 fikk 5, den er både feitere enn xperia z og veier en god del mer.

Den har dual core versus quad core, vesentlig lavere oppløsning på skjermen, en eldre utgave av adreno GPU og trådløs ladestasjon er ekstra utstyr.

Testen av 920 kom ut i starten av november og teknologien går meget fort.

Jeg digger jo lumia 920, men har heller ikke noe problemer med å forstå at xperia Z får 6. En nokia modell som var helt lik med WP8 hadde selvsagt fått 6er den også.

 

Og vist du ikke har forstått det til nå, så har ikke pluss/minus punktene noe konkret betydning på karakteren.

tror du lumia gikk fra 6 til 5 pga den "Veier i meste laget", så tar du helt feil.

 

Lumia 920 mangler nå også endel "basic" ting som Xperia Z og andre toppmodeller har og da....;-)

Kan nevne USB-OTG, SD-kort, FM-radio, DLNA/miracast, HDMI etc.

Jeg ble faktisk veldig overrasket over att 920 fikk så høy karakter tross disse manglene...

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

 

Miracast er ikke streaming av video og musikkformater som DLNA, men det er hele skjermen (og lyden). Men det kan nok være opp til produsenten om de velger å speile skjermen eller om den oppfører seg som en skjerm nummer to. Det mest naturlige vil jo være at de speiler skjermen.

 

Okei, da er det tilsvarende Apple's Airplay da altså, det er jo supert:-)

Lenke til kommentar

?? Ca 5000,- er da helt normal pris for en toppmodell!

Må si denne mobilen virker å være noe av det bedre jeg har sett på lenge, kult att Sony er tilbake i kjent stil. Ser de allerede er inne med 3 mobiler på Netcom 10 mest solgte mobiler, og denne kommer i tillegg. Tror Sony kan bli den nye "store" innen smartmobiler:-)

 

Eneste jeg skjønte ikke hvorfor testen gjorde så stort nummer utav USB-OTG... Det er jo ikke noe nytt og noe som vi har hatt på toppmodellene i årevis, men joda kjekk funksjon om man vil eks. koble til ekstern HD samtidig som den er koblet til TV via HDMI som media-senter:-)

 

Synd det er en normal pris for ellers hadde de nok kapret flere kjøpere, har tidligere hatt sony telefon når de var i lag med svenskene men nå har jeg en LG 4X HD men ville gått tilbake til sony om de hadde lagt seg på et mer "normalt" prisnivå, sammenliknet med andre elektronikk produkter i norge så er jo prisene på mobiltelefoner gått helt av skaftet synes jeg. Kan jo også være at jeg er en gjerrigknark...hehe:-)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...