Gå til innhold

Financial Fair Play


Jarmo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Fra VG:

 

Utestenges fra mesterligaen

UEFA har utestengt serbiske Røde Stjerne fra mesterligaen i fotball den kommende sesongen på grunn av brudd på reglene om økonomisk fair play.

Røde Stjerne, som vant ligaen for første gang siden 2007, skulle egentlig med sin ligatittel gå rett inn i annen
kvalifiseringsrunde til mesterligaen. Men UEFA har besluttet at klubbens brudd på de økonomiske fair play-reglene er så alvorlige at klubben utestenges.

Klubben har fått ti dager til å levere en eventuell klage på avgjørelsen. (NTB)

Da synes jeg at det er rart at det ikke ble "strengere" sanksjoner mot PSG og City...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Det er rett og slett galskap.

 

Summen United betalte for Di Maria er jo helt hinsides f.eks. Shaw var også aaaalt for dyr.

 

På den andre siden har man Chelsea som plukket opp Costa og Fabregas til forholdsvis edruelige summer.

 

Liverpool har ingen kjempedyre kjøp, men Lallana og Lovren kostet sannsynligvis mer enn de er verdt. De gjorde dog et meget bra kjøp i Balotelli og Moreno.

Lenke til kommentar

FFP er intet annet enn et spill for galleriet, dette skjønte man ganske fort hvis man kan litt om historien til kartellvirksomheten som CL og de andre store ligaene er blitt. Husker jeg skrev om det her på diskusjon.no og ble latterliggjort av de samme folka som nå hyller sin egen klubbs vanvittige bruk av "egne" penger.

 

Her er ihvertfall en kar som er enig med meg: http://www.nrk.no/sport/psg-presidenten-misfornoyd-med-ffp-1.11912148

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...