Gå til innhold

Jelly Bean klar til Samsung Galaxy S II


kwanza

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen brukere som gidder gi tilbakemelding på hva, om noe, som oppleves bedre i JB? Er det noe nytt å skryte av --- forbedringer, hva enn... er det vits i å oppgradere, liz?

 

til dere mere erfarne brukere:

 

sitter på gjerdet med cm 10, men gidder ikke oppgradere hvis det ikke er noe særdeles bra i vente. Dritt å installere apps og sånt på nytt sant.

Endret av Danek
Lenke til kommentar

Synes alt er bedre jeg. Mye finere layout, mange flere valgmuligheter overalt og ikke minst er telefonen mye raskere i alle oppgaver - apper, bytte mellom etc. Bare det å sveipe mellom startskjermene glir mye bedre. Digger den nye oppgavelinjen på toppen av telefonen ( varslinger etc ). Telefonen min hadde blitt slik at jeg måtte trykke 2 ganger på hjemtasten før den reagerte. Med Jelly Bean er det fikset også -:) Jeg er strålende fornøyd. :w00t:

Lenke til kommentar

Hei!

 

Oppdaterte til Jelly Bean via OTA, startet oppdateringen. Men når har den stått over natten med "Samsung Galaxy s2" startskjermen. Tatt ut batteriet, osv men den kommer til oppstartskjermen.

 

1. Vet at hard reset kan løse problemet.

2. Problemet er at jeg ikke hadde minnekort, ergo har et par bilder som jeg MÅ få ut før alt blir slettet.

3. Any ideas?

 

Alle svar mottas med stor takk!

Lenke til kommentar

Synes alt er bedre jeg. Mye finere layout, mange flere valgmuligheter overalt og ikke minst er telefonen mye raskere i alle oppgaver - apper, bytte mellom etc. Bare det å sveipe mellom startskjermene glir mye bedre. Digger den nye oppgavelinjen på toppen av telefonen ( varslinger etc ). Telefonen min hadde blitt slik at jeg måtte trykke 2 ganger på hjemtasten før den reagerte. Med Jelly Bean er det fikset også - :) Jeg er strålende fornøyd. :w00t:

 

Enig i alle punktene her, har bare positive ting å si om oppgraderingen. Føltes nesten som å få en ny telefon :)

Lenke til kommentar

Noen brukere som gidder gi tilbakemelding på hva, om noe, som oppleves bedre i JB? Er det noe nytt å skryte av --- forbedringer, hva enn... er det vits i å oppgradere, liz?

 

til dere mere erfarne brukere:

 

sitter på gjerdet med cm 10, men gidder ikke oppgradere hvis det ikke er noe særdeles bra i vente. Dritt å installere apps og sånt på nytt sant.

 

Kjører selv RootBox basert på 4.2.1 med Siyah MCM kernel. Har sammenlignet med samsung JB som er basert på 4.1. RootBox oppleves mye raskere raskere når det kommer til bytting mellom apps, raskere surfing med Chrome (med cache2sd fix). Pluss at stock Android er mer elegant og lekker ift samsung's versjon.

 

 

Angående CM. Hvorfor bruker du ikke Titanium Backup for du flasher CM 10? Eventuelt Carbon Backup hvis du ikke har root tilgang.

 

Hei!

 

Oppdaterte til Jelly Bean via OTA, startet oppdateringen. Men når har den stått over natten med "Samsung Galaxy s2" startskjermen. Tatt ut batteriet, osv men den kommer til oppstartskjermen.

 

1. Vet at hard reset kan løse problemet.

2. Problemet er at jeg ikke hadde minnekort, ergo har et par bilder som jeg MÅ få ut før alt blir slettet.

3. Any ideas?

 

Alle svar mottas med stor takk!

 

Klarer du gjenopprette via Kies? Utrolig tåpelig at en offisiell OTA skal føre til bootloop...

Lenke til kommentar

Fikk plutselig litt mer forståelse hvorfor Samsung brukte så lang tid på å optimalisere oppdateringa fra 4.0.4 til 4.1.2

Samt at de måtte fikse Exynos-problemet. Slik sett er jeg glad de heller tok seg litt ekstra tid og gjorde alt i en engang..

 

@bo00:

Kan det hende at en "reset cache" fra recovery mode er tilstrekkelig for å avbryte bootloopen? Bare en tanke, da slipper du hvertfall en total factory reset.

Lenke til kommentar
Hei! Oppdaterte til Jelly Bean via OTA, startet oppdateringen. Men når har den stått over natten med "Samsung Galaxy s2" startskjermen. Tatt ut batteriet, osv men den kommer til oppstartskjermen. 1. Vet at hard reset kan løse problemet. 2. Problemet er at jeg ikke hadde minnekort, ergo har et par bilder som jeg MÅ få ut før alt blir slettet. 3. Any ideas? Alle svar mottas med stor takk!

 

Hadde selv lignende problem, hos meg kom ikke tlf til samung logoen engang. Stod fast med batteri ikonet på skjermen. Kom meg heller ikke inn i recovery mode, kun download mode. Heldigvis fikk jeg tilslutt flasha original firmware via odin etter ørten forsøk. Så mulig det er veien du må gå også.

 

firmware finner du hos her om du skulle trenge det http://www.sammobile.com/firmware/?page=8&view=11469

Lenke til kommentar

Da har jeg akkurat fått oppgradert til JB. Defintivt en stor oppgradering, alt er nytt! :D

Min s2 finner ikke oppdatering hverken via KIES eller OTA. Hvor fikk du din oppdatering fra?

 

Synes alt er bedre jeg. Mye finere layout, mange flere valgmuligheter overalt og ikke minst er telefonen mye raskere i alle oppgaver - apper, bytte mellom etc. Bare det å sveipe mellom startskjermene glir mye bedre. Digger den nye oppgavelinjen på toppen av telefonen ( varslinger etc ). Telefonen min hadde blitt slik at jeg måtte trykke 2 ganger på hjemtasten før den reagerte. Med Jelly Bean er det fikset også - :) Jeg er strålende fornøyd. :w00t:

Hvor fikk du oppdateringen fra? Hverken KIES eller programoppdateringen på s2 finner noe som helst....?
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Min s2 finner ikke oppdatering hverken via KIES eller OTA. Hvor fikk du din oppdatering fra?

 

Hvor fikk du oppdateringen fra? Hverken KIES eller programoppdateringen på s2 finner noe som helst....?

 

Har du en operatørlåst telefon?

Lenke til kommentar

Litt rart at ingen her har fått feilen som så mange andre får:

"Touch wiz hjem har stoppet."

Ser at facebook-kontoen til Samsung flommer over med denne feilen.

 

En hard reset hjelper på dette, men så fort man velger å legge en kalender widget på en startskjerm så er den tilbake ser det ut til. Skikkelig jalla!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

jepp, Telenor.

 

Da har du to valg; enten vente på at telenor skal ferdigstille sin versjon av JB, eller bruke en "cmc"app hvor du kan endre land/sone, for så å tilkoble via kies eller ota og oppgradere umiddelbart til siste androidversjon.

 

Har selv samme opplegget, og klarer å vente litt til. Tror versjonen er rett rundt hjørnet, men det går jo an å ringe 09000 og mase litt

 

:)

Lenke til kommentar

Litt rart at ingen her har fått feilen som så mange andre får:

"Touch wiz hjem har stoppet."

Ser at facebook-kontoen til Samsung flommer over med denne feilen.

 

En hard reset hjelper på dette, men så fort man velger å legge en kalender widget på en startskjerm så er den tilbake ser det ut til. Skikkelig jalla!

 

Har ikke opplevd dette, men har kalenderwidget på startskjerm.

Lenke til kommentar

Okay, jeg er 3 dager inne i JB og batterikapasitenen har stupt. Det er skjermen som trekker over 50% av batteriet. Er nede i 7 timer med lett bruk, før lå jeg på 20-22 timer. Hva kan jeg gjøre? Følgende har jeg prøvd:

 

- Full factory reset

- Tatt SD kort og batteri inn og ut flere ganger

- Skrudd av wifi, bluetooth, sync, datatrafikk og alt annet som kan være problemet

- Ladet batteriet fullt opp og ladet helt ut før ny opplading

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Okay, jeg er 3 dager inne i JB og batterikapasitenen har stupt. Det er skjermen som trekker over 50% av batteriet. Er nede i 7 timer med lett bruk, før lå jeg på 20-22 timer. Hva kan jeg gjøre? Følgende har jeg prøvd:

 

- Full factory reset

- Tatt SD kort og batteri inn og ut flere ganger

- Skrudd av wifi, bluetooth, sync, datatrafikk og alt annet som kan være problemet

- Ladet batteriet fullt opp og ladet helt ut før ny opplading

 

Først og fremst...Last ned CPU Spy..sjekk at enheten din går i deep sleep øyeblikkelig når skjermen slukker..

Kan det være at du, som meg, holder tlf mye mer aktiv for tiden pga oppdateringa? Oppsett og innstillinger...osv.

Skjerm: 50%? 7 timer totalt gir 3.5 timer skjermtid som ikke er unormalt på 1650 mAh batteriet. 2000 mAh batteriet gir meg 5.5 timer skjermtid...

Endret av Haggi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...