Gå til innhold

Jelly Bean klar til Samsung Galaxy S II


kwanza

Anbefalte innlegg

Hmm. Kanskje vi snakker forbi hverandre. Jeg åpner standard nettleser. Skriver f.eks. inn "m.db.no". Siden lastes. Så velger jeg Meny->Ny snarvei. Da skjer ikke noe annet enn at "overlayet" sklir bort og nettsiden står der som før. Hvordan får jeg denne snarveien på home screen?

 

Prøvde akkurat igjen. Etter å ha gjort dette ligger det altså en ny snarvei på hjemmeskjermen. Er du sikker på at de ikke ligger der? Hvis førsteskjermen/hovedskjermen er full havner den på en annen side.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Prøvde akkurat igjen. Etter å ha gjort dette ligger det altså en ny snarvei på hjemmeskjermen. Er du sikker på at de ikke ligger der? Hvis førsteskjermen/hovedskjermen er full havner den på en annen side.

 

Merkelig. Hos meg kommer det ingenting noe sted. Forsøkte å restarte uten noen forskjell.

 

I tillegg er jo ordlistefunksjonaliteten vesentlig dårligere etter min mening. Jeg liker 3x4-tastatur. Før kunne jeg raskt slå av og på t9 med 0-knappen. Jeg kunne enkelt legge til ord. Noe så banalt som - tegnet får man ikke lenger ved å trykke på 1 gjentagende.

 

Alt i alt har denne oppdateringen skapt vesentlig mer irritasjon enn fornøyelse for min del.

Lenke til kommentar

Merkelig. Hos meg kommer det ingenting noe sted. Forsøkte å restarte uten noen forskjell.

 

I tillegg er jo ordlistefunksjonaliteten vesentlig dårligere etter min mening. Jeg liker 3x4-tastatur. Før kunne jeg raskt slå av og på t9 med 0-knappen. Jeg kunne enkelt legge til ord. Noe så banalt som - tegnet får man ikke lenger ved å trykke på 1 gjentagende.

 

Alt i alt har denne oppdateringen skapt vesentlig mer irritasjon enn fornøyelse for min del.

 

Rart. Du er sikker på du gjør det rett? Hvilken launcher bruker du?

Lenke til kommentar

Rart. Du er sikker på du gjør det rett? Hvilken launcher bruker du?

 

Prøvde igjen nå, og nå gikk det. Det må ha vært en bug her, for "Snarveien er nå lagt til" eller hva det står, den kom aldri før det nå fungerte. Men da er det i orden. Takk.

 

Men det åndssvake nye 3x4-tastaturet er dealbreaker sånn som jeg bruker telefonen. Så her tror jeg jeg er på vei tilbake til ICS før kvelden er omme.

Lenke til kommentar

Prøvde igjen nå, og nå gikk det. Det må ha vært en bug her, for "Snarveien er nå lagt til" eller hva det står, den kom aldri før det nå fungerte. Men da er det i orden. Takk.

 

Men det åndssvake nye 3x4-tastaturet er dealbreaker sånn som jeg bruker telefonen. Så her tror jeg jeg er på vei tilbake til ICS før kvelden er omme.

 

Flott. Hva med et keyboard fra Swiftkey eller noe annet? Uansett anbefaler jeg qwerty.... Tar litt tid å bli vant med, men gud, vil aldri tilbake til noe annet.

Lenke til kommentar

Flott. Hva med et keyboard fra Swiftkey eller noe annet? Uansett anbefaler jeg qwerty.... Tar litt tid å bli vant med, men gud, vil aldri tilbake til noe annet.

 

Har liksom prøvd å venne meg til qwerty, men når du har brukt oldskool-tastatur i 20 år, så ... For å gi et eksempel på hvor braindead det nye 3x4-tastaturet er - å skrive ordet "før" er ikke mulig med ordlista norsk bokmål. Ikke kommer det som forslag, og ikke kan du legge til ordet manuelt (som jeg har sett). Da må man slå av ordlista, skrive det inn manuelt, så på igjen med ordlista. 20 klikk. Helt totalt braindead.

 

Men nå skal jeg slutte å klage :)

Endret av sabrura
Lenke til kommentar

Jeg har en telefon med TEN versjon, den er vel muligens låst til Telenor eller noe, har prøvd og endre fra TEN til NEE. Men ser ikke ut som at det fungerer?

 

Jeg lastet ned den som er linket til tideliggere i forumet for og endre CSC på min samsung, eneste jeg får beskjed om er at ”Must beTHREE chars” og at ifølge lista der er det bare TEN som er alternativ.

Noen som har en løsning eller formening om hva det er?

 

Jeg lurer og på om vist jeg laster ned den nyeste JB versjonen fra Sammobil og bruker Odin til og legge den inn, vil jeg da ha mulighet til og oppgradere senere via Kies?

Lenke til kommentar

Jeg har en telefon med TEN versjon, den er vel muligens låst til Telenor eller noe, har prøvd og endre fra TEN til NEE. Men ser ikke ut som at det fungerer?

 

Jeg lastet ned den som er linket til tideliggere i forumet for og endre CSC på min samsung, eneste jeg får beskjed om er at ”Must beTHREE chars” og at ifølge lista der er det bare TEN som er alternativ.

Noen som har en løsning eller formening om hva det er?

 

Jeg lurer og på om vist jeg laster ned den nyeste JB versjonen fra Sammobil og bruker Odin til og legge den inn, vil jeg da ha mulighet til og oppgradere senere via Kies?

 

ikke bytt csc nå. Oppdateringen er nå tiljengelig for telenor låste sgs2.

Lenke til kommentar

Har ikke tid eller lyst til og lete gjennom 11 sider med innhold så ikke halshogg meg viss det har vert tatt opp før:

Er det noen fler som har jellybean som opplever at telefonen ikke varer like lenge lenger? Tar den ut av laderen om morgenen, også begynner den og klage på strøm rundt klokka 4 :/

 

Ja, har/hadde samme problem. Slått av Google Now, og ser foreløpig ut til å være synderen, men må sjekke litt nærmere.

Lenke til kommentar

prøver å laste ned JB til min galaxy s2 via KIES. Ser ut til å henge fast ved 95% under forbered fastvareoppgradering. Har holdt på sånn i ca 3 timer. Noen som har erfaringer eller vet hva som skal til for å få lastet ned? KIES estimerte ca 30min arbeid =(

Fikk det til! Nice...

 

AARRRRRGGGGGG!!!!!

Endret av hamfro
Lenke til kommentar

Jeg la inn JB, fikk dårligere batteritid, nullstilte til fabrikkinnstillinger og fikk batteritiden vesentlig forbedret. Vanligvis var jeg nede på 15-20% etter en dags bruk, i går var jeg knapt under 50! Men, android-tastaturet er forsvunnet (!), og jeg får bare samsungs swype-alternativ. Hvordan finner jeg igjen google sitt?

Lenke til kommentar

Jeg har en utfordring med Samsung sitt stående tastatur 3x4-tastatur. Dette er vanskelig å forklare, men jeg skal prøve. Jeg bruker ikke "ordforslag", men skriver inn hver bokstav. Ja, jeg vet det er teit, men det funker best for meg. Men problemet jeg har er at tiden fra jeg f.eks. skriver en D og til jeg kan skrive en E for å skrive ordet "DER" har blitt forlenget fra 4.0.4 slik at jeg nå må vente altfor lenge til jeg kan skrive neste bokstav som er på samme knapp. Det er litt irriterende, for jeg liker 3x4-tastaturet veldig godt. Er det noen måte å forkorte denne tiden på? Event. finnes det tastaturer man kan laste ned fra google play el.l. som fungerer bedre?

 

Jeg har prøvd Swift, men jeg liker det ikke.

Lenke til kommentar

Er imidlertid blant dem som henger meg opp i detaljer, og det irriterer meg at:

  • man ved valg av bakgrunnsbilde og skjermlåsbilde (portrettmodus) aldri får valgt de delene av bildet som ligger helt i bildets venstre eller høyre ytterkant. Jeg klarer i alle fall ikke å skyve den blå rammen langt nok.

 

Akkurat dette irriterer meg og. Hva i alle dager var tanken bak å lage et bredt felt på høyre og venste side av crop-rektangelet?

Håper noen har en løsning her.

Lenke til kommentar

Sikkert et dumt spørsmål, men etter litt googling finner jeg ikke svar på dette.

 

Om jeg oppdaterer min S2 (ikke rootet) til Jelly Bean, vil jeg da miste alle widgets og andre tilpassninger jeg har gjort på hjemskjermen min...? Mener nemlig å huske at dette var tilfellet ved forrige store androidoppdatering.

 

På forhånd takk for respons! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...