Gå til innhold

Jelly Bean klar til Samsung Galaxy S II


kwanza

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fungerte greit å oppdatere her. Ingenting ble mista.

Et par ting, ser ut til å måtte ta en resetting for batterie blei skikkelig dårlig. Seks timer med moderat bruk...ikke bra. Opplevde en god del lagging også, så ikke helt imponert. En annen ting som irriterer meg, hvorfor er statusbaren blitt grå? Det var rett og slett ikke fint.

Lenke til kommentar

Ett par ting jeg la merke til ved oppgraderingen:

  • Alle widgets ble "hvite" og ubrukelig. Måtte sette opp dette på nytt.
  • Minnekortet har havnet ett annet sted i katalogstrukturen (slik at fex Mortplayer som jeg benytter til lydbøker måtte endres for å finne tilbake til lydbøkene). Gammel struktur var noe slik: /storage/sdcard0/external_sd ... ny struktur er slik: /storage/extSdCard/...

HMM

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Akkurat nå lader jeg telefonen mens jeg tar backup av alt på den. Ved nye, store oppdateringer som denne er det beste å bare starte helt på nytt for å få best mulig ut av den nye oppdateringen. Det er absolutt verdt det, istedet for å måtte oppleve mange små problemer når man ikke tilbakestiller telefonen til fabrikkinnstillinger.

Lenke til kommentar

Jeg har lagt inn JB via OTA, men virker noe ustabilt, så jeg tror jeg skal kjøre backup og restore hele greia, for det har jeg ikke gjort før, og jeg har jo brukt den aktivt i over halvannet år.

 

Men hva er best framgangsmåte, jeg har jo ørten apps med diverse innstillinger hvor jeg regner med at alt må gjøres på nytt, med mindre den aktuelle appen har noe slags backup-funksjon.

 

Hva med kontakter, logg og slikt? Bruker dere Kies til backup?

Lenke til kommentar

Jeg har lagt inn JB via OTA, men virker noe ustabilt, så jeg tror jeg skal kjøre backup og restore hele greia, for det har jeg ikke gjort før, og jeg har jo brukt den aktivt i over halvannet år.

 

Men hva er best framgangsmåte, jeg har jo ørten apps med diverse innstillinger hvor jeg regner med at alt må gjøres på nytt, med mindre den aktuelle appen har noe slags backup-funksjon.

 

Hva med kontakter, logg og slikt? Bruker dere Kies til backup?

For å ta backup av apps må du roote og installere f.eks. Titanium backup.

Alt annet gjøres i Kies.

 

Kontakter bør du har på din gmail, da denne synkroniseres med telefonen og du slipper å være avhengig av telefon eller sim-kort i forhold til kontakter.

 

Oppdatert: Førsteinntrykket er at JB er helt nydelig på S2! Gleder meg til å teste det ut over de neste ukene. :)

Endret av eFaktura
Lenke til kommentar

Når jeg skulle oppdatere den nye firmware oppsto det et problem, så nå får jeg opp meldingen ”Firmware upgrade encountered an issue. Please select recovery mode in Kies and try again.” volum up + home + power for å starte I recovery mode fungerer ikke. Noen som har hatt lignende problem eller vet hva jeg skal gjøre?

Lenke til kommentar

Får bare "Tilgang til programvareoppdateringstjeneste tilbys til brukere i rekkefølgen som de etterspurte det i. Prøv igjen senere". Noen som kan forklare meg hvordan? Begynner å bli rimelig lei.

Jeg fikk også denne meldingen når jeg prøvde via telefonen. Så koblet jeg meg til Kies på PCen og der kom den med en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...