Gå til innhold

Jelly Bean klar til Samsung Galaxy S II


kwanza

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Sikkert et dumt spørsmål, men etter litt googling finner jeg ikke svar på dette.

 

Om jeg oppdaterer min S2 (ikke rootet) til Jelly Bean, vil jeg da miste alle widgets og andre tilpassninger jeg har gjort på hjemskjermen min...? Mener nemlig å huske at dette var tilfellet ved forrige store androidoppdatering.

 

På forhånd takk for respons! :)

 

Hadde samme oppsett - og alt var der det skulle være, etter oppdatering.

Lenke til kommentar

Hadde en ganske merkelig hendelse med min galaxy S2 i dag.

Synes batteriet har blitt dårligere, så jeg skrudde av telefonen på 44% batteri, og skrudde den på igjen.

Når jeg skrudde den på, var batteriet plutselig på 12%.

Noen som vet hva dette kan komme av?

 

Blir nok reset i kveld.

Prøv å deaktivere Google Now, og restart telefonen. Det hjalp for meg.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Har noen oppgradert fra Ginger Bread? Får bare beskjed om å opprette en Samsung konto. Det bør da ikke være nødvendig? Kan ikke huske å ha gjort det for min S3 i alle fall. Noen som vet hvordan en får til en OTA oppgradering fra Ginger Bread til JB uten å lage en Samsung konto?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Kan du ikke bare oppgradere via Kies?

Joda, det er nok mulig. Men prøver å unngå mer programvarepå en allerede overbelastet laptop, samtidig som jeg er vrang og vil at ting skal virke slik jeg vil! ;) derfor håptejeg noen hadde enløsning. Men er redd jeg til syvende og sist må ty til Kies. (Missliker alle slike applikasjoner. Det burde vært påbud om å lage generiske som virker mot alle mobiler på alle plattformer).

 

Hvorfor ikke bare lage en Samsung-konto?

Fordi jeg er prinsippiel motstander av å være nødt til å opprette kontoer for noe en strengt tatt ikke er i nærheten til å være nødvendig å ha en konto for. Forbrukermakt, ikke finne seg i piss og sånn der.

Lenke til kommentar

Joda, det er nok mulig. Men prøver å unngå mer programvarepå en allerede overbelastet laptop, samtidig som jeg er vrang og vil at ting skal virke slik jeg vil! ;) derfor håptejeg noen hadde enløsning. Men er redd jeg til syvende og sist må ty til Kies. (Missliker alle slike applikasjoner. Det burde vært påbud om å lage generiske som virker mot alle mobiler på alle plattformer).

 

 

Fordi jeg er prinsippiel motstander av å være nødt til å opprette kontoer for noe en strengt tatt ikke er i nærheten til å være nødvendig å ha en konto for. Forbrukermakt, ikke finne seg i piss og sånn der.

 

Hehe, ja lykke til, da blir det mye kamp og motstand i ditt liv gitt... :-) Helt enig i at det ikke burde kreve konto, men sååå stort problem er det jo ikke da. Tar 30 sekunder.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Hehe, ja lykke til, da blir det mye kamp og motstand i ditt liv gitt... :-) Helt enig i at det ikke burde kreve konto, men sååå stort problem er det jo ikke da. Tar 30 sekunder.

 

He he, jeg vet det blir mye motstand. Det vil si, det er mye motstand ;) Men, hva skal en med en verden uten prinsipper? :)

Hva en Samsung konto gir deg:

 

1.Mulighet for backup av meldinger og logger.

2.Mulighet for sporing av stjålet tlf.

3.Mulighet for fjern-sletting av tlf.

 

Alt dette og mer gjennom Samsung Dive..

 

Case closed

Med andre ord, du kaster dine personlige (og derfor sensitive) data rett i neven på noen du ikke aner hva gjør med dine data. Saken lukket, slukket og forlatt!

Lenke til kommentar

He he, jeg vet det blir mye motstand. Det vil si, det er mye motstand ;) Men, hva skal en med en verden uten prinsipper? :)

 

Med andre ord, du kaster dine personlige (og derfor sensitive) data rett i neven på noen du ikke aner hva gjør med dine data. Saken lukket, slukket og forlatt!

 

Kan jeg spørre om hva du bruker smarttelefonen til? Er den ikke allerede koblet opp mot Google?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...