Gå til innhold

Her er de viktigste PlayStation 4-ryktene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med... tja, jeg veit ikke... lade mens du spiller? Med.. hmm... en kabel? Oi nei det er ps3 det, stemmer det.

 

Det går an, eller så gjør man som de aller fleste og har to batteripakker sånn at man får brukt den trådløse kontrolleren sin trådløst. Jeg sitter fem meter fra PS3en min, så kabel er ganske uaktuelt.

 

Men la oss ikke havne i en diskusjon om akkurat dét - tror og håper det som blir utslagsgivende for neste generasjon er spillportabilitet. Det, eller hva Apple måtte finne på. AppleTV er nok bare en liten revisjon unna å bli den dominerende spillkonsollen, tipper både Sony, MS og Nintendo skjelver i buksene. Gi AppleTV litt mer CPU/GPU, noen gb flashminne og en kontroller så har du en fiks ferdig spillkonsoll som ikke er like rask som de andre men som har en etablert kundebase de andre kan drømme om.

 

Når det gjelder diskusjonen om hvilken konsoll som slår den andre med noen få mhz eller mengde ram tror jeg den er uinteressant. De som bryr seg om sånt spiller på PC uansett.

Endret av kvasbo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

PS3 er jo litt kraftigere en X360, og den kan jo vise mye bedre grafikk....NOT.Min spådom er at det ikke vil avgjøre nestegenerasjon. Er nok andre ting som nye måter å spille på, samt kreativitet som er det som teller nå. Om vi om 3 år gjør noe med største selvfølgelighet noe som vi ikke visste om idag, ja da er vi i mål med neste generasjon tenker jeg. Begge konsollene blir beist, men hvilke som er mest beist tror jeg ikke er så viktig denne gangen (og var det det egentlig forrige gang?)...og en ny dualshock ja.

 

Uncharted, Killzone og The Last of Us ser jo fantastiske ut, og er ikke mulig å oppnå på Xbox 360. Når det er sagt sliter tredjepartsutviklere med konsollen. Det er ikke på grunn av at den er svaere, men på grunn av at infrastrukturen er svært forskjellig fra Xbox 360 og PC.

Lenke til kommentar

Uncharted, Killzone og The Last of Us ser jo fantastiske ut, og er ikke mulig å oppnå på Xbox 360. Når det er sagt sliter tredjepartsutviklere med konsollen. Det er ikke på grunn av at den er svaere, men på grunn av at infrastrukturen er svært forskjellig fra Xbox 360 og PC.

 

Det er ikke mange prosent som bryr seg om den lille ekstra grafikkboosten man får på PS3. Hvis grafikken er så viktig er det jo fullstendig meningsløst å bruke konsoll uansett!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ryktene sier at DS3 vil fungere med PS4. Og jeg ser ingen grunn til at det ikke skulle være tilfellet.

Da blir det ikke mulig å utnytte touch-funksjonen og eventuelle andre nye funksjoner med den nye kontrollen fullt ut siden man også må støtte en gammel kontroll? Er ikke det en grunn da?

Lenke til kommentar

Har tenkt litt over det og har lyst til å spørre folk om noe.

 

Om man ser bort i fra ekslusive utgivelser, hva kan en konsoll som ikke en pc kan?

 

Jeg mener, det meste av spill kommer jo på pc også, utover det har man emulatorer. I tillegg kan man koble til xbox eller ps3 kontroll om man har lyst til det.

Med tanke på alt det andre man kan gjøre med en pc på toppen av det igjen, begyner jeg å lure på hvorfor vi trenger enda en konsoll generasjon.

Lenke til kommentar

 

Kan bli som på Vita, hvor du kan bruke knappene til å navigere OS'et hvis man ønsker.

OS-et er greit, men mange spill klarer du jo ikke spille uten touch. Du skjønner vel hvis du tenker deg om at det er en potensiell hindring for å lage nyvinnende spill basert på touch hvis alle må støtte DS3?

Lenke til kommentar

Har tenkt litt over det og har lyst til å spørre folk om noe.

 

Om man ser bort i fra ekslusive utgivelser, hva kan en konsoll som ikke en pc kan?

 

Jeg mener, det meste av spill kommer jo på pc også, utover det har man emulatorer. I tillegg kan man koble til xbox eller ps3 kontroll om man har lyst til det.

Med tanke på alt det andre man kan gjøre med en pc på toppen av det igjen, begyner jeg å lure på hvorfor vi trenger enda en konsoll generasjon.

 

Den kan være en god del billigere, og garantere at alle spill funker 100% med håndkontroller. Er helst sofaspiller selv, og det er hinsides irriterende når selv nye PC-titler har ingen eller dårlig støtte for slikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har tenkt litt over det og har lyst til å spørre folk om noe.

 

Om man ser bort i fra ekslusive utgivelser, hva kan en konsoll som ikke en pc kan?

 

Jeg mener, det meste av spill kommer jo på pc også, utover det har man emulatorer. I tillegg kan man koble til xbox eller ps3 kontroll om man har lyst til det.

Med tanke på alt det andre man kan gjøre med en pc på toppen av det igjen, begyner jeg å lure på hvorfor vi trenger enda en konsoll generasjon.

Det vil jeg veldig gjerne forklare deg ettersom jeg er en svoren konsollgamer som ikke er så glad i PC-gaming lenger.

 

1. Det er dyrt å holde på å oppgradere hele veien. Jeg er lei av å kjøpe nye skjermkort, nye harddisker, oppgradere RAM, installere drivere osv hele veien. Jeg vil ha en maskin som jeg kjøper én gang og så skal den støtte alle spill som lages til den og de skal kjøre (noenlunde) smertefritt uten at jeg trenger å stille inn på innstillinger for å skru ned/opp grafikk hele veien.

2. Jeg er lei av installasjoner, anti-piracy og masse annet irriterende som i mange spill blir installert i tillegg til selve spillet når man installerer på en PC. Jeg vil sette inn blu-rayen og trykke play. Det at det er oppdateringer og en liten installasjon på spill på konsoll for tiden er mer enn nok for meg og noe jeg helst skulle unngått det også, men det er heldigvis ikke på min hovedmaskin dette skjer.

3. Sittestilling. Dette er faktisk en av de viktigste for meg, men så er jeg nok litt sær på dette. Å sitte/ligge i sofaen og spille spill på en stor TV er mye mer behagelig enn i kontorstolen med tastatur og mus.

4. Multimedia. For meg hører multimedia hjemme i stua og PC-en på kontoret. Konsoll har derfor blitt en god boks å bruke til multimedia ettersom den støtter veldig mye forskjellig.

 

 

Dette er noen av de grunnene jeg har. Legg merke til at dette er mine meninger og ikke fakta.

Lenke til kommentar
Har tenkt litt over det og har lyst til å spørre folk om noe.Om man ser bort i fra ekslusive utgivelser, hva kan en konsoll som ikke en pc kan?Jeg mener, det meste av spill kommer jo på pc også, utover det har man emulatorer. I tillegg kan man koble til xbox eller ps3 kontroll om man har lyst til det.Med tanke på alt det andre man kan gjøre med en pc på toppen av det igjen, begyner jeg å lure på hvorfor vi trenger enda en konsoll generasjon.
Den kan være en god del billigere, og garantere at alle spill funker 100% med håndkontroller. Er helst sofaspiller selv, og det er hinsides irriterende når selv nye PC-titler har ingen eller dårlig støtte for slikt.

 

Sjekket etter pc for en kammerat rett før jul, prismessig kan du få en like kraftig, om ikke kraftigere pc/laptopp for samme pris nå som ps3.

Er selv soffaspiller, og koblet opp begge ps3 kontrollene mine med bluetooth til pc'en, funket perfekt på alt (du trenger et program).

Lenke til kommentar

Sjekket etter pc for en kammerat rett før jul, prismessig kan du få en like kraftig, om ikke kraftigere pc/laptopp for samme pris nå som ps3.

 

Du får en PC til under 2000 som yter bedre enn PS3? Ordner du en link?

 

Er selv soffaspiller, og koblet opp begge ps3 kontrollene mine med bluetooth til pc'en, funket perfekt på alt (du trenger et program).

 

Jeg bruker en 360-kontroller. Funker greit nok for spillene som støtter sånt, men det er dessverre ganske få av dem. Hvilket program er det du snakker om?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og der har man jo enda en ting. Det går sikkert ann å koble opp pcen med kontrollere og tvskjerm, poenget er at jeg vil ikke styre med noe av dette når jeg spillet konsoll. Jeg vil at alle spillene skal fungere uten at jeg trenger å bruke lang tid på å fintune grafikk og kontrollinstillingene. Og jeg vil ikke plutselig gå glipp av spill fordi pcen ikke lenger klarer spillene.

 

Jeg spiller selv en del pc også, men jeg liker konsollen fordi den er en konsoll der man slipper alt styret som det er med over. Så kommer selvfølgelig også det å kunne spille med kompiser på samme skjerm. Hovedgrunnen for mange

Lenke til kommentar

Det er ikke mange prosent som bryr seg om den lille ekstra grafikkboosten man får på PS3. Hvis grafikken er så viktig er det jo fullstendig meningsløst å bruke konsoll uansett!

 

Forsåvidt enig, men du får ingen av de nevnte spillene på noe annet enn PS3.

 

Edit: Når du oppgir en prosentandel av befolkningen som argument, er det særdeles viktig å kunne oppgi kilder. Hvis du ikke gjør det, fremstår du bare som FrP. Venter i spenning på statistikken du viser til.

Endret av sthusby
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sjekket etter pc for en kammerat rett før jul, prismessig kan du få en like kraftig, om ikke kraftigere pc/laptopp for samme pris nå som ps3.
Du får en PC til under 2000 som yter bedre enn PS3? Ordner du en link?
Er selv soffaspiller, og koblet opp begge ps3 kontrollene mine med bluetooth til pc'en, funket perfekt på alt (du trenger et program).
Jeg bruker en 360-kontroller. Funker greit nok for spillene som støtter sånt, men det er dessverre ganske få av dem. Hvilket program er det du snakker om?

 

Hehehe, okey så dreit jeg meg litt ut med tanke på prisen, kanskje ikke 2000, men 4-6 så skulle du være innenfor.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=742450#reviews kanskje? Sikkert mye brukt der ute og.

 

Litt usikker på hvordan den måler seg mot pc, med tanke på at Two Worlds 2 lagget som bare faen på ps3, og har hørt f.eks Bioware klage over kodingen.

Harware er ikke alt.

 

Programmet jeg bruker heter DS3 Tool, noe tungvindt å sette opp, jeg vet, men fungerer som det skal. Selv motion sensoren (tilte kontrollen fremover og til siden) fungerer.

 

Akkurat nå kan det være litt kronglete å sette opp ting, men jeg ser ikke noe i veien for at dette kunne blitt standard på lik linje med joystick. Så du kunne velge, tastatur, joystick eller kontroll. Har vært lite fokus på dette.

Er tider jeg ikke liker å bruke tastatur, noe som er hele grunnen til at jeg koblet kontrollene mine til pc'en i første omgang. Spille Secret World med ps3 kontroll er ganske kos ^.^

 

Oh, og til Nimrad der oppe ^

1. Ja du har rett, dette er det største problemet med pc, men jeg mener nå at det er verdt det med tanke på hva jeg får igjen for det. 1 maskin til alt.

 

2. Kanskje ting har forandret seg siden sist? Bruker stort sett bare steam og GoG, og er ikke mer innstalasjon enn hva ps3'en min må. Faktisk, bruker jeg lenger tid på å få inn et spill på ps3 enn på pc.

 

3 og 4 er løst. kontrollen fisker sittestillingen din, og nevn noe jeg ikke kan se på pc'en min av film, serier, nettleser, youtube.. osv.

Lenke til kommentar

Du trenger også Windows til den der, koster jo en tusenlapp bare det, og med kontrolleren runder vi 6k. Om man må ut med sånne summer for en grei spillmaskin har du jo allerede besvart ditt eget spørsmål om hvorfor folk velger konsoll. Ikke at du har gjort det noen gang før eller kommer til å gjøre det igjen, men i hver eneste diskusjon jeg ser der folk argumenterer for å velge PC fremfor konsoll, kommer denne påstanden om at du får en bedre PC for samme sum. Det er jo ingen som klarer å vise til noe sånt, for det har vel igrunnen aldri eksistert, og kommer neppe til å gjøre det heller.

 

Når det gjelder kontrolleren er jo også det ganske godt besvart. Lite kjent og småkryptisk tredjepartsprogramvare er jo en rimelig inderlig barriere, og jeg aner jo fortsatt ikke hvordan jeg får 360-kontrolleren til å fungere med alle spill. Om de i tillegg er designet for musbruk i menyer og lignende blir det jo vanskelig å få grei flyt i det selv om man får til keymapping (men når hender jo også det motsatte, noe Skyrim fikk kritikk for).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...