Gå til innhold

Her er de viktigste PlayStation 4-ryktene


Anbefalte innlegg

Og hva hjalp det oss denne generasjonen? Om mulig har spillene generelt blitt mer skriptede og lineære. Finnes unntak, men den enorme mengden lineære skytespill sier jo sitt. Økt kompleksitet i hardware gir økte utviklingskostnader, derfor tar utviklerne ofte den enkle veien og bruker Unreal Engine uten å skape så mye nytt selv.

 

Kva er negativt med at mange brukar UE/CryEngine/Frostbite e.l.?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja her ble ordene flate, trur du må komme med bevis.

Det var ikke en påstand, for jeg har ikke noe bevis. Men spillet var demostrert på Xbox360 mindre enn en måned etter PC lanseringen.

 

Men det er nå klart at det ikke er bare grafikken som får lide på PC. Man kan se det i Battlefield 3 (et av de få spillene som gjør noe ekstra på PC) som på PC har større kart og mulighet for flere spillere. Crytek har også nevnt at level designet i Crysis 2 fikk lide pga lite minne i konsollene.

 

Og hva hjalp det oss denne generasjonen? Om mulig har spillene generelt blitt mer skriptede og lineære. Finnes unntak, men den enorme mengden lineære skytespill sier jo sitt. Økt kompleksitet i hardware gir økte utviklingskostnader, derfor tar utviklerne ofte den enkle veien og bruker Unreal Engine uten å skape så mye nytt selv.

Kraftigere og mer fleksibel hardware vil gi nye spill/fysikk motorer med mer fleksibilitet enn i dag og nyere utviklings verktøy vil gjør ting smartere, enklere og billigere.

I det minste vil vi nok se mer åpnere spill verdener med mer interaksjon og bedre/større level design.

Men jeg er også redd for at vi vil se mye av det samme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kva er negativt med at mange brukar UE/CryEngine/Frostbite e.l.?

Har ikke sagt at det er negativt, men mange bruker verktøyene uten å legge til noe særlig nytt selv, og da kan man ende opp med spill som ligner veldig på hverandre. Håper at neste generasjon vil vi få litt mer spredning i spillmotorene som blir brukt, siden denne generasjonen hadde veldig mye UE3, slik at vi slipper den samlebåndsfølelsen som ofte oppstod denne generasjonen.

 

Har selv lekt meg litt med UDK(gratisversjonen av UE3) og synes det er et fantastisk verktøy.

Endret av Samaritan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Åpenbar utvikling hvordan? Det finnes ingen detaljer om en eventuell Steambox, hvordan OS den vil kjøre og hvilke spill den vil ha. Å tro at alt Gaben tar i blir til gull er ikke bare naivt, men også virkelighetsfjernt.

 

Bra du setter deg inn i ting du snakker om. Det er kommet flere detaljer på hvordan Steambox vil bli. Den vil kjøre en GNU/Linux distro og det er mulighet å innstallere Windows på den, eventuelt dualboot begge OS. I motsetning til en console er ikke Steambox låst på noen måter å derfor kan brukerene fritt velge hvilket OS de vil kjøre på den.

 

I tillegg vil Valve porte alle sine spill over til GNU/Linux og med Steambox/Steam for GNU/Linux håper de at flere spillutviklere vil følge etter, noe mange vil gjøre på grunn av Steams enorme kundegruppe.

Lenke til kommentar

Bra du setter deg inn i ting du snakker om. Det er kommet flere detaljer på hvordan Steambox vil bli. Den vil kjøre en GNU/Linux distro og det er mulighet å innstallere Windows på den, eventuelt dualboot begge OS. I motsetning til en console er ikke Steambox låst på noen måter å derfor kan brukerene fritt velge hvilket OS de vil kjøre på den.

 

I tillegg vil Valve porte alle sine spill over til GNU/Linux og med Steambox/Steam for GNU/Linux håper de at flere spillutviklere vil følge etter, noe mange vil gjøre på grunn av Steams enorme kundegruppe.

Og på slutten av inlegg kom den personen som hater konsoller mest.

 

Sigh godt vi playstation folk har egen tråd, for denne tråden er ødelagt

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Ja fint dere har en egen tråd dere fanboys kan circlejerk i fred uten å plage andre. Gleder meg til vi kommer nærmere lansering av X720 og PS4, jeg har popcorn klar.

Ah for vi er alle rage folk som skriker ut om nye Cod spill,

 

Ja fint dere har en egen tråd dere fanboys kan circlejerk i fred uten å plage andre. Gleder meg til vi kommer nærmere lansering av X720 og PS4, jeg har popcorn klar.

Visst du har fulgt med så er det Pc folka som har laget alt styret i kveld .

Dette handler om konsoll og 70 prosent er fra Pc folk som klager om grafikk

Lenke til kommentar

Hva er det dere vil at Playstation skal sluttes og lages ??

at vi skal miste alle de gode spillene VI spiller ??

 

Duhhhhh vi er bare retard FPS fans , visst dere hadde tenkt litt mere så er det faktisk så sykt mye spill som man aldri kunne drømt om og få på pc SÅ HVORFOR I HÆLVETE SKULLE VI SLUTTE OG SPILLE PÅ PLAYSTATION DA ?????

 

 

Ikke for og Snakke om FF som alltid har vert fremst og forran PC når det gjelder graffikk på 90 tallet

Endret av Realzi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her hadde jeg skrevet et langt svar som handlet om 2005 da X360 kom og da vi diskuterte den her inne. Men PC`en klikket og alt forsvant. Derfor blir det kort.

 

Jeg vet at grafikkløsningen til X360 er bedre enn PS3. Det handler om minnestruktur og generell arkitektur i maskinvaren. Hvor lett det er å bruke og utvikle for etc.. Cell skulle gruse alt, men Cell alene gjør jo ikke det..etc...

 

For en konsoll å være er det et beist, men det er alltid noe som er bedre.

Ja, ok da skjønner jeg, frustrerende når sånt skjer...

 

At Cell ble skrytt opp i skyene er én ting, hva som faktisk var tingenes tilstand er en annen. Mye var PR og en god del var "fanboyism" basert på PR. At Cell skåret høyt på "tallknusningsoppgaver" er en ting. Hvor appliserbart dette var for spill var én diskusjon... At dette i det hele tatt kunne betraktes som en markør for grafikkytelse ville vært helt på jordet når RSX tar seg av grafikken.

 

Det hele blir litt som om legen skulle brukt en lakmustest i munnen din for å avgjøre om du var syk. Testen kunne vært helt alright i seg selv og helt grei for å måle pH, men den hadde nok ikke tjent noen særlig verdi som prediktorvariabel for sykdom... PS3 har Cell, den kan [email protected] så? - Spillgrafikk er noe annet.

 

 

 

Edit: Jeg er heller ikke uten videre enig at den kan kalles et beist. Hvis du sammenligner den med Wii U, ja. Hvis du sammenligner den med PS3, ja (noe annet hadde strengt talt vært latterlig med tanke på at den kommer litt til under 10 år senere!). Hvis du vurderer den relativt opp mot syvende generasjon, nei, det ville ikke jeg kunne påstå...

 

http://arstechnica.com/gaming/2012/04/the-x86-playstation-4-signals-a-sea-change-in-the-console-industry/

 

Denne artikelen, merk dog at en god del info er utdatert/ikke lenger korrekt (allikevel har den fortsatt noe relevanse ifht. syvende generasjon vs åttende), inkluderer kort hvorfor.

Endret av ElderScrollsinisten
Lenke til kommentar

Ja, ok da skjønner jeg, frustrerende når sånt skjer...

 

At Cell ble skrytt opp i skyene er én ting, hva som faktisk var tingenes tilstand er en annen. Mye var PR og en god del var "fanboyism" basert på PR. At Cell skåret høyt på "tallknusningsoppgaver" er en ting. Hvor appliserbart dette var for spill var én diskusjon... At dette i det hele tatt kunne betraktes som en markør for grafikkytelse ville vært helt på jordet når RSX tar seg av grafikken.

 

Det hele blir litt som om legen skulle brukt en lakmustest i munnen din for å avgjøre om du var syk. Testen kunne vært helt alright i seg selv og helt grei for å måle pH, men den hadde nok ikke tjent noen særlig verdi som prediktorvariabel for sykdom... PS3 har Cell, den kan [email protected] så? - Spillgrafikk er noe annet.

 

 

 

Edit: Jeg er heller ikke uten videre enig at den kan kalles et beist. Hvis du sammenligner den med Wii U, ja. Hvis du sammenligner den med PS3, ja (noe annet hadde strengt talt vært latterlig med tanke på at den kommer litt til under 10 år senere!). Hvis du vurderer den relativt opp mot syvende generasjon, nei, det ville ikke jeg kunne påstå...

 

http://arstechnica.c...nsole-industry/

 

Denne artikelen, merk dog at en god del info er utdatert/ikke lenger korrekt (allikevel har den fortsatt noe relevanse ifht. syvende generasjon vs åttende), inkluderer kort hvorfor.

10 år ????

Viser hvor mye du følger med, bullshit inlegg

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

 

 

 

Fortsette å slite? Nå er det jo strengt tatt PC-markedet som har trøbbel (mtp. spillsalg). At du mener det er lite hensiktsmessige modeller sier mye om ditt innblikk i markedet. Konsoller har så absolutt sin plass i gaming-industrien, mer enn det pc'er har (de fleste pc'er som blir solgt er i hovedak som redskaper, ALLE konsoller som blir solgt er i hovedsak til gaming).

 

Misforstå meg rett, jeg digger gaming på pc, men kun enkelte titler og mest for moddingen sin skyld. Det er for meg langtbedre å game på 65" i stua, sittende i sofaen og med litt realt surround anlegg. Jeg oferer gjerne litt grafikk for det, dog savner jeg selvfølgelig native 1080p i mange tilfeller.

 

Når det gjelder ytelse vil jeg nok anta at de nye konsollene vil ligge på linje med high-end pc'er når de lanseres, men vil selvfølgelig vil de sakke akterut fort når det gjelder ren ytelse og eye-candy. Men på en annen side, en high-end maskin fra 2006 vil ikke kjøre Uncharted 3 like pent som en PS3 gjør i dag. Det er det positive med en konsoll. Du kjøper den og er sikret store titler med mer en god nok grafikk i flere år fremover.

Det var dette som plaget meg mest i tiden jeg var totalt pc-frelst. Jeg fikk nesten magesår av at jeg var nødt til å oppgradere en eller annen komponent minimum annenhvert år.

 

"jeg håper konsoller fortsetter å slite"... Den tok kaka...

 

Sliter PC-markedet? Har ikke det steget jevnt i mange år? Når det gjelder ytelse så trenger man ikke å oppgradere "minimum annenhvert år". Og når det gjelder tilbkoblinger så kan man koble en PC til akkurat det anlegget og TVen man vil.

 

Over til kommentaren min, jeg liker ikke eksklusive spill, jeg liker ikke å måtte ha masse forskjellige bokser under TVen, jeg liker ikke å måtte lide under alt tullet sony, nintendo og MS finner på, jeg liker ikke å måtte kjøpe nye kontrollere og alt mulig av tilbehør til alle forskjellige varianter. Jeg synes ikke konsollmodellen er god for meg som kunde. En mere åpen modell tror jeg gir ett bedre spillmarked.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ja her ble ordene flate, trur du må komme med bevis.
Det var ikke en påstand, for jeg har ikke noe bevis. Men spillet var demostrert på Xbox360 mindre enn en måned etter PC lanseringen.Men det er nå klart at det ikke er bare grafikken som får lide på PC. Man kan se det i Battlefield 3 (et av de få spillene som gjør noe ekstra på PC) som på PC har større kart og mulighet for flere spillere. Crytek har også nevnt at level designet i Crysis 2 fikk lide pga lite minne i konsollene.
Og hva hjalp det oss denne generasjonen? Om mulig har spillene generelt blitt mer skriptede og lineære. Finnes unntak, men den enorme mengden lineære skytespill sier jo sitt. Økt kompleksitet i hardware gir økte utviklingskostnader, derfor tar utviklerne ofte den enkle veien og bruker Unreal Engine uten å skape så mye nytt selv.
Kraftigere og mer fleksibel hardware vil gi nye spill/fysikk motorer med mer fleksibilitet enn i dag og nyere utviklings verktøy vil gjør ting smartere, enklere og billigere.I det minste vil vi nok se mer åpnere spill verdener med mer interaksjon og bedre/større level design.Men jeg er også redd for at vi vil se mye av det samme.

 

Jeg vet ikke ikke helt jeg. Jeg tenkte det samme i slutten av forrige generasjon da hl2 kom ut at nå blirr det nok mye mer frihet og åpne verdener og spenstig fysikk.

 

Vell, friheten i spillene er ikke større, områdene har ikke vokst og få spill gjør mer ut av fysikken enn hl2 gjorde på den tiden. Jeg håper selvfølgelig dette vil snu, men jeg holder ikke pusten. Bedre hardware gir åpenbart større muligheter, men jeg tviler sterkt på at det er dette som hemmer kreativiteten. Om du spiller medal for honor til ps1 så er det egentlig ikke særlig mye mer enn grafikken som skiller det fra dagens spill. Dessverre.

 

Lenke til kommentar

PC-markedet sliter ikke, det vokser og er større enn console-markedet.

 

 

 

 

IgniteGT-PC-gaming-vs-CONSOLE-gaming1.png

 

 

 

 

j/k det er ikke vits å diskutere med trangsynte fanboys som aldri kommer til å endre mening, selv om de blir presentert fakta.

Hvor mange ganger skal du vise dette............

vil gjerne se noe nyere takk Starcraft 2 begynner og bli gammelt

 

Det verste er at du selv er en trangsynt fanboy som spyr ut det samme hver dag.

Earth too dummy du høres ut som en idiot med påstandene dine,

jeg mener seriøst er du alltid så jævlig sta. du skriver det samme i hvert inlegg

Har du noen sosiale inlegg eller er du bare ute etter og lage dårlig stemning.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Hvor mange ganger skal du vise dette............

vil gjerne se noe nyere takk Starcraft 2 begynner og bli gammelt

 

Det verste er at du selv er en trangsynt fanboy som spyr ut det samme hver dag.

Earth too dummy du høres ut som en idiot med påstandene dine,

jeg mener seriøst er du alltid så jævlig sta. du skriver det samme i hvert inlegg

Har du noen sosiale inlegg eller er du bare ute etter og lage dårlig stemning.

 

Jeg gidder ikke å bruke tid på å finne statistikk for at du skal overse det å komme med noe annet whine. Nå er det din tur å finne statistikk som motbeviser at PC-markedet vokser, noe jeg allerede har bevist frem til 2012.

 

Hvorfor høres jeg ut som en idiot med mine påstander? Så med andre ord er alle andre som ikke er enig i deg, og som presenterer fakta en idiot? Ok.

Hvis du er så butthurt hvorfor er du på forumet her da? Dette er ikke et forum for 15yo PSfanboys som deg. Dere har en egen tråd dere kan QQ så mye dere vil i.

 

Get lost.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om man tar f.eks Modern Warfare 3 (ikke at jeg spiller det), er det shipped 14,81 millioner units til 360, 12,58 millioner units til PS3 og 1,54 units til PC. Men, Steamsalg regnes vel ikke med siden de ikke releaser noen tall (om jeg ikke tar feil), men tviler uansett på at det nærmer seg salgene til konsollene.

Lenke til kommentar

Å NEI! Nyeste CoD er jo det eneste spillet som finnes!!

 

Skal du dra opp statistikk på solgte spill får du hvertfall se på statistikk over antall solgte spill per platform, ikke et spill som 14åringer spiller på consolen sin.

 

Moro du nevner akkurat statistikken til nyeste CoD, jeg har selv referert til den i andre tråder og det kan vel tas som bevis på at PC-gamers har gått videre og orker ikke å bruke tid/penger på det samme gamle oppgulpet Activision kommer med hvert år. Hvertfall ikke etter main platform ble console(MW2) og PC versjonen ble portet tilbake uten at IW giddet å tweake default settings engang. Er ikke spesielt moro å spille med 55 fov uten mod tools og ded servere for å nevne noe av features de fjernet.

 

Å her sitter consolefanboysa å unnskylder at console ikke har vært en bremse på utviklingen av spill mens de spiller nyeste CoD som har en grafikkmotor som er basert på samme motor MoH: Allied Assault hadde i 2002. Cool story

Endret av fenele
Lenke til kommentar

Hva med Starcraft 2 da? 3,8 millioner. Halo 4 (på to år mindre) har 7,68.

 

Når det gjelder Battlefield 3, PS3: 6,19, 360: 6,63, PC: 2,31. Vet heller ikke om dette inkluderer digitale salg, og jeg tror PC nok har solgt mer digitale versjoner (merk: tror) enn konsollene.

 

Konsollene selger som hakka smør, og selv om jeg personlig (selv om du tydeligvis forhåndsdømmer meg som en konsollfanboy) liker multiplatforms på pc, kan jeg ikke bare se bort ifra det.

 

Edit: Eller Skyrim, et spill jeg ikke ville spilt på konsoll om jeg så fikk kastet det etter meg, 360: 7.01, PS3: 4,45, PC: 2,73

Endret av Ginecólogo Necrolamedor
Lenke til kommentar

Du nevner kun coregames og som sagt er det ikke gyldig statistikk hvis du ikke sammenligner totalt solgte spill per platform. Jeg har allerede postet et bilde som viser at game revenues er større for PC sammenlignet med console.

 

Jeg har også allerede nevnt at mange PC gamere ikke kjøper console ports så det er nok en grunn at å sammenligne multiplatformspill salg er ikke gyldig.

 

Uansett er ikke det opprinnelige poenget mitt om PC-markedet er større eller ikke, poenget er at PC-markedet ikke sliter som noen nevnte. Er ingen tvil om at salg på console har hvert bra, spesielt etter dagens generasjon kom. Ikke overraskende heller da de fleste casual gamers spiller på console.

Lenke til kommentar

Bra du setter deg inn i ting du snakker om. Det er kommet flere detaljer på hvordan Steambox vil bli. Den vil kjøre en GNU/Linux distro og det er mulighet å innstallere Windows på den, eventuelt dualboot begge OS. I motsetning til en console er ikke Steambox låst på noen måter å derfor kan brukerene fritt velge hvilket OS de vil kjøre på den.

 

I tillegg vil Valve porte alle sine spill over til GNU/Linux og med Steambox/Steam for GNU/Linux håper de at flere spillutviklere vil følge etter, noe mange vil gjøre på grunn av Steams enorme kundegruppe.

Dette ville også si at den vil ha samme optimiseringsproblemer som Windows og samme pris for ytelse stort sett. Rett og slett en helt vanlig PC. Hvorfor skulle folk kjøpe hardware designet av Valve hvis de heller kan bruke en vanlig PC-hardware? Uansett vil den aldri kunne konkurrere mot konsoller på pris, og det er tross alt konsollenes viktigste fortrinn.

 

Valve har laget ca 10 spill i sin levetid, det er ikke et særlig imponerende spillutvalg for en ny plattform. Andre utviklere er neppe noe interessert i å porte til Linux, en plattform som har en minimal brukerbase sammenlignet med Windows. John Carmack mener for eksempel at å forbedre Wine er en bedre idé enn å porte spillene over til Linux, og Carmack er faktisk en fyr som har peiling på det tekniske i denne saken, og har portet noen spill over. Hele grunnen til Steambox/Linux hysteriet fra bruktbilselgeren Gabe Newell er at MS prøver å presse Steam ut av Windows 8 med egen butikk. Tviler på at særlig mange vil hoppe over til Linux/GNU bare for at Gaben sier det, når de fleste bruker Windows på desktop uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...