Gå til innhold

Her er de viktigste PlayStation 4-ryktene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sony burde tenkt mer på ergonomi. Xbox 360 sin kontroller er MYE mer behagelig å bruke, da analogspakene sitter mer logisk i forhold til hvor du har tomlene.

 

Kunne ikke vært mer enig. Jeg har ikke brukt Xbox 360-kontrolleren mye, men jeg blir rimelig gåen i "trigger"-fingrene av å bruke PS3-kontrolleren i lengre perioder. Av og til blir jeg så gira i bilspill at jeg blir lam i pekefingeren av å mose inn gass-triggeren. Her må det være mye rom for forbedring.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Sony burde tenkt mer på ergonomi. Xbox 360 sin kontroller er MYE mer behagelig å bruke, da analogspakene sitter mer logisk i forhold til hvor du har tomlene.
Kunne ikke vært mer enig. Jeg har ikke brukt Xbox 360-kontrolleren mye, men jeg blir rimelig gåen i "trigger"-fingrene av å bruke PS3-kontrolleren i lengre perioder. Av og til blir jeg så gira i bilspill at jeg blir lam i pekefingeren av å mose inn gass-triggeren. Her må det være mye rom for forbedring.
Helt enig. Den største nedturen med å bruke Playstation har for meg alltid vært kontrolleren. Den er lite ergonomisk utformet, i tillegg til at den er for lett. Både anologstikkene og selve "håndtakene" føles helt feil i hånda.
Hver sin smak. For min del føles Xbox-kontrolleren ut omtrent slik jeg vil anta det føles å holde en flodhest mellom hendene.

 

Største fordelen med Xbox kontrolleren er jo uten tvil trigger knappene. Han som fant ut at PS3 skulle ha knapper som bøyde innover burde vært sparket for lenge siden. Det er slitsomt å holde dem inn i lengden og fingrene glir lett av etter litt spilling, spesielt når man blir litt svett på fingrene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

PS3 er jo litt kraftigere en X360, og den kan jo vise mye bedre grafikk....NOT.

 

Min spådom er at det ikke vil avgjøre nestegenerasjon. Er nok andre ting som nye måter å spille på, samt kreativitet som er det som teller nå. Om vi om 3 år gjør noe med største selvfølgelighet noe som vi ikke visste om idag, ja da er vi i mål med neste generasjon tenker jeg. Begge konsollene blir beist, men hvilke som er mest beist tror jeg ikke er så viktig denne gangen (og var det det egentlig forrige gang?)

 

...og en ny dualshock ja.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det mange glemmer i slike diskusjoner er at konsoll også er svært populært blandt barn. Jeg husker selv som barn at jeg hadde store problemer med bruke en Xbox-kontroller, så sånt sett virker PS3-kontrolleren mer tilpasset alle aldersgrupper. Jeg føler det er viktig at man ikke ekskluderer en aldersgruppe til fordel for andre.

Endret av Fredelig
  • Liker 3
Lenke til kommentar

"I tillegg vil Microsofts konsoll visstnok reservere hele 3 GB minne for operativsystemet, mens Sony kun vil reservere 512 MB for sitt operativsystem." - Microsoft kjører på i kjent stil!

Det spørs hva dette minnet brukes til, er det f.eks. IO-cache så vil det være svært fornuftig. Men jeg er uansett skeptisk til å låse minnet, spillet burde være i stand til å kontrollere dette selv.
Lenke til kommentar

"I tillegg vil Microsofts konsoll visstnok reservere hele 3 GB minne for operativsystemet, mens Sony kun vil reservere 512 MB for sitt operativsystem." - Microsoft kjører på i kjent stil!

 

Jeg blir veldig overrasket om ikke neste generasjon Xbox kjører en eller annen form for Windows 8.

 

Største fordelen med Xbox kontrolleren er jo uten tvil trigger knappene. Han som fant ut at PS3 skulle ha knapper som bøyde innover burde vært sparket for lenge siden. Det er slitsomt å holde dem inn i lengden og fingrene glir lett av etter litt spilling, spesielt når man blir litt svett på fingrene.

 

Synes den største ulempen med PS3-kontrollerne er at de må lades jeg. På Xbox har jeg en ekstra batteripakke og en separat lader, også bare bytter jeg pakke når det er tomt. På PS3 sliter jeg stadig med at jeg ikke har en ladet kontroller.

Lenke til kommentar
Sony burde tenkt mer på ergonomi. Xbox 360 sin kontroller er MYE mer behagelig å bruke, da analogspakene sitter mer logisk i forhold til hvor du har tomlene.
Kunne ikke vært mer enig. Jeg har ikke brukt Xbox 360-kontrolleren mye, men jeg blir rimelig gåen i "trigger"-fingrene av å bruke PS3-kontrolleren i lengre perioder. Av og til blir jeg så gira i bilspill at jeg blir lam i pekefingeren av å mose inn gass-triggeren. Her må det være mye rom for forbedring.

heldigvis finnes det kontrollere til playstation som ligne mer på xbox kontrolleren

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sony burde tenkt mer på ergonomi. Xbox 360 sin kontroller er MYE mer behagelig å bruke, da analogspakene sitter mer logisk i forhold til hvor du har tomlene.

 

Analogsparkene sitter kanskje litt bedre, men selve formen på paden er ikke behagelig for alle. Også er LB og RB så pass skyvet ut til sidene at ufrivillig trykking kan bli et problem.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...