Gå til innhold

Her er de viktigste PlayStation 4-ryktene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kaller artikler som er under et år gamle for gammelt. Det er høyst aktuelle artikler den dag i dag.

 

Ikke vits å mate trollet noe mer. Alt som er eldre enn en uke er tydeligvis gammelt og urelevant for han.

 

Du kan ikke sammenligne disse 2 bildene. By og ørken?

 

Er ikke øverste bildet PC screenshot uansett?

 

"Press F Exchange M 12 NOVA for M 12 NOVA"

Lenke til kommentar

Sony burde tenkt mer på ergonomi. Xbox 360 sin kontroller er MYE mer behagelig å bruke, da analogspakene sitter mer logisk i forhold til hvor du har tomlene.

 

...

jeg ville vanligvis ignorert en sann obvius troll. men ettersom det er folk som er enig... så blir jeg vist nødt.

 

som en pc bruker er jeg meget kresen på input.

nintendo har aldri laget en bra kontroller, xbox 1 sin kontroller var for stor, og xbox 360 sin var den store bare skrumpet inn, den ser helt ufattelig stygg ut, og jeg mister god damnit følelsen i fingrene etter å ha brukt den for mye.

joystickene er plassert FEIL fordi joystickene er de du bruker mest burde de SELVFØLGELIG være paralelle.

playstation har en kontroller som jeg kan virkelig forstå. alle knapper er lett tilljengelig og IKKE MINST du kan holde den slik du vill. i tilleg till at de kommer med internt batteri og sixaxis og "piler" som faktisk fungerer.

 

jeg sier ikke playstation sin kontroller er bedere en xbox sin...

 

jeg sier den er så SINSYKT langt bedere at du er enten fanboy, rar, eller rett og slett uvitende om du ikke syntes det samme.

 

bare fordi du og flertallet har en xbox gjør ikke det Xbox'n sin kontroller noe bedere i det heletatt, og jeg vill virkelig anbefale deg å prøve en playstation kontroller FØR du sier noe om den.

 

det er en meget god grunn til at logitech tar utgangspunkt i fra playstation når de lager trådløse PC kontrollere.

og takk gud for det.

 

jeg syntes faktisk Xbox orginale kontroller var bedere i den grunn at du kunne holde den uten å miste følelsen i ringefingeren og fordi den rett og slett føltes bedere.

 

det er så ALLT for mangen i dag som syntes xbox 360'n er best, rett og slett fordi de har en xbox.

 

playstation har gjort meget lite forandringer på sin kontroller rett og slett fordi den var feilfri fra starten av.

men selvfølgelig mus og tastatur er så ufattelig mye bedere en disse kontrollerene i det meste.

men selv bruker jeg en playstation 2 kontroller til trackmania.

Lenke til kommentar

...

razh0r har faktisk et poeng. Kontrollen til PS har ikke ergonomi hvis man sammenligner med X360.

PS kontrolleren er rett og slett for liten. Jeg må sitte med bøyde fingre for å bruke venstre analog.

X, O, S, T dekker jeg med hele tommelen min. X trykker jeg med innerste ledd på tommelen, T ligger rett forbi siste ledd på tommelen. Da holder jeg kontrolleren slik at den ligger i handen min. L-knappene trykkes med andre ledd på pekefinger og langefinger. Skal jeg bruke fingertuppen for å få presisjon i trykkingen må jeg holde kontrolleren svært anstrengt.

Alt dette slipper jeg med 360 kontrolleren. Den ligger mye mer behagelig i handen enn PS-kontrolleren, og jeg kan styre med tommelen uten å anstrenge meg.

Forøvrig er ikke tastatur og mus mer ergonomisk enn pad. Det er bare bedre å bruke.

 

Hva internt batteri angår så er ikke dette bra. Min Dual Shock 3 sluttet å virke fordi batteriet var dødt. Med avtagbart AA/AAA batteri kunne jeg dratt på butikken og skaffet et nytt på dagen. Istedet måtte jeg vente over en uke på et slik batteri som ikke selges i en

dagligvare.

 

playstation har gjort meget lite forandringer på sin kontroller rett og slett fordi den var feilfri fra starten av.

Eller rett og slett fordi kontrolleren har blitt et varemerke, et symbol for Playstation om du vil.

Endret av Nedward
  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg ville vanligvis ignorert en sann obvius troll. men ettersom det er folk som er enig jeg også er et troll... så blir jeg vist nødt.

 

 

jeg sier ikke playstation sin kontroller er bedere en xbox sin...

 

jeg sier den er så SINSYKT langt bedere at du JEG er enten fanboy, rar, eller rett og slett uvitende om du ikke syntes det samme.

 

 

Sånn der ble det riktig tenker jeg ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

er hendene dine like på begge sider?

 

ja det tror jeg faktisk.

 

er det da logisk å ha analog stikkene på lik linje?

det er mer behagelig å ha tommelene på lik linje, istede for å ha de merkelig skrått plasert hvor den ene tommelen bøyes og den andre strekkes.

 

det er mer logisk å bruke pilene på e n 360 kontroller siden de er paralelle med den andre stikken. men de "pilene" er helt forferdelig.

om du har dårlig tid (noe du ofte har i et spill) så kan det bli meget irriterende å trykke "venstre" når du trykker oppover.

skal du rask sjifte til nightvision på cod kan du fort ende opp med en granatkaster når du minst ønsker det.

 

batteriet på kontrollen sørger for at ringe og lillefingeren mister bevistheten om du spiller over en time. men jeg tenker dere casuals aldre gjør det.

 

jeg har brukt mye xbox 360 og jeg kjønner fortsatt ikke hvordan i all værden folk kan ha det till å foretrekke den stygge feminine fete klumpen av en drittkontroller som har fått mange harde møter med veggen opp igjennom årene.

 

tingen er at xbox forcer fingrene dine i en stilling som for noen kan være behagelig????? og for noen kan være ufattelig irriterendes jegønskerminetosmåfingreigjenn.

 

imens en playstation kontroller kan holdes slik du enn vill.

om du har fete hender tynne og lange fingre, you name it.

playstation sine kontrollere fungerer fett.

knapper er trykk sensitive (noe som de har vært siden ps2)

og selve kontrolleren ser bare bedere ut.

og det tror jeg du er enig med, med mindre du er en kvinne.

det har nok sine grunner til at playstation sin kontroller har blitt et ikon.

jeg tror... jeg tror det kan være fordi den er meget bra.

eller hva tror du?

 

Lenke til kommentar

Det jeg ikke forstår, er at noen kan si det så bastante at den og den gamepaden er så mye bedre enn den andre, basta. Jeg synes begge har dårlige og positive sider.

 

360-gamepaden ligger bedre i hendene, men det er ikke så mye forskjell. PS3-gamepaden burde vært litt større sånn sett, føler at triggerne blir liggende litt feil.

360-gamepaden har for min del totalt tilbakestående plassering av analogstikkene. Det er mer naturlig for min del å ha de parallelt i forhold til at tommelene da ligger på samme sted under spilløkt.

Liker ikke de gropene på analogstikkene til 360-gamepaden, men triggerne er sånn ca tusen ganger bedre enn PS3-gamepaden sin.

Forstår at det er drit om batteriet i en PS3-gamepad går i stykker, men heller det enn den store klumpen på 360-gamepaden som faktisk flere ganger har gitt meg gnagsår.

Knappene er gode på begge gamepads, men ABXY er egentlig lettere å huske enn symbolene til PS3-gamepaden, men det har ikke veldig mye å si da man lærer det ganske fort. Har faktisk hatt mer problemer med å trykke feil (f.eks under QTE) på 360-gamepaden da knappene er plassert annerledes enn hva jeg er vant med fra Nintendo.

D-paden på 360-gamepaden er skandaløst dårlig, men dette vet de siden de ga ut en ny gamepad med forbedret d-pad. Har ikke testet den.

Enig med fyren over her at PS3-gamepaden ser bedre ut, men for meg er utseendet irrelevant da jeg ikke kjøper konsoller eller spillustyr for pynt.

 

Summa summarum, for meg hadde det beste vært en kombinasjon. En PS3-gamepad med noe den samme formen, men litt større ala 360-gamepaden, med parallelle stikker (kanskje med knupper for bedre grep), PS3ens d-pad, hvilken som helst av dem sine knapper, 360 sine triggere. Mmmh.

Lenke til kommentar

er hendene dine like på begge sider?

 

ja det tror jeg faktisk.

 

er det da logisk å ha analog stikkene på lik linje?

det er mer behagelig å ha tommelene på lik linje, istede for å ha de merkelig skrått plasert hvor den ene tommelen bøyes og den andre strekkes.

Poenget er ikke at fingrene på være symetrisk plassert. Hvordan greier du å spille på data, med mus og tastatur da? Om det er så forferdelig å ha usymetrisk fingerplassering.

 

det er mer logisk å bruke pilene på e n 360 kontroller siden de er paralelle med den andre stikken. men de "pilene" er helt forferdelig.

om du har dårlig tid (noe du ofte har i et spill) så kan det bli meget irriterende å trykke "venstre" når du trykker oppover.

skal du rask sjifte til nightvision på cod kan du fort ende opp med en granatkaster når du minst ønsker det.

Jeg bruker ikke pilene på 360 så ofte, så jeg kan ikke si at jeg er plaget med å trykke feil pil. Ikke spiller jeg COD på konsoll heller, så jeg vet ærlig talt ikke hvordan standard oppsett er.

 

batteriet på kontrollen sørger for at ringe og lillefingeren mister bevistheten om du spiller over en time. men jeg tenker dere casuals aldre gjør det.

Har flere ganger spillt mer enn en time på 360. Kan ikke si at jeg kjenner meg igjen i problematikken her.

 

jeg har brukt mye xbox 360 og jeg kjønner fortsatt ikke hvordan i all værden folk kan ha det till å foretrekke den stygge feminine fete klumpen av en drittkontroller som har fått mange harde møter med veggen opp igjennom årene.

 

tingen er at xbox forcer fingrene dine i en stilling som for noen kan være behagelig????? og for noen kan være ufattelig irriterendes jegønskerminetosmåfingreigjenn.

Kanskje du har små og feminine fingre? Jeg kjenner meg i alle fall ikke igjen i beskrivelsen du kommer med.

imens en playstation kontroller kan holdes slik du enn vill.

om du har fete hender tynne og lange fingre, you name it.

Det er jo akkurat det man IKKE kan. Jeg må force grepet i en unaturlig stilling for å kunne bruke venstre analog. Hadde den vært plassert der D-paden er ville det vært en mer avslappet stilling.

 

playstation sine kontrollere fungerer fett.

knapper er trykk sensitive (noe som de har vært siden ps2)

PS-kontrolleren fungerer IKKE fett. Den vriker, men den er ikke behagelig.

Trykksensitive kanpper er da ikke det helt store. 360 har trykksensitive knapper der det teller mest. Skuldrene og analog, men ja, det skulle kanskje vært det på alle. Men det er ikke akkurat nok til å kalle 360-kontrolleren for noe dritt.

 

og selve kontrolleren ser bare bedere ut.

og det tror jeg du er enig med, med mindre du er en kvinne.

Jeg syns den ser kjedelig ut. Gammeldags. Den ser litt 1994-aktig ut. For å sette det i perspektiv så ville kontrolleren til Wii ha vært en SNES-kontroller med to analogstikker, vibrator og akselerometer om Nintendo skulle fulgt Sony sin filosofi når de designer kontrollere.

 

det har nok sine grunner til at playstation sin kontroller har blitt et ikon.

jeg tror... jeg tror det kan være fordi den er meget bra.

eller hva tror du?

Det er nok ikke for at det er så forferdelig bra. Den var bra i 1994, den var helt grei i 2000 men i 2013, 16 - 19 år etter (kommer litt an på hva man teller som hoveddesignet, PS1-kontrolleren eller Dual Analog) den ble designet.

De eneste ikonene Playstation har er logoen og kontrolleren, eller rettere sagt så er det X, O, S og T som brukes. Derfor er kontrolleren et slags ikon. Dog er det symbolene på den som aktivt brukes i markedsføringen, ikke kontrolleren i seg selv.

 

 

 

Summa summarum, for meg hadde det beste vært en kombinasjon. En PS3-gamepad med noe den samme formen, men litt større ala 360-gamepaden, med parallelle stikker (kanskje med knupper for bedre grep), PS3ens d-pad, hvilken som helst av dem sine knapper, 360 sine triggere. Mmmh.

Helt klart. Begge to er ikke perfekte. Men seg imellom så er jeg stuck på 360.

Om stikkene er parallelt eller ikke har sånn sett ikke mye å si, så lenge jeg kan holde kontrolleren på en naturlig måte. Det får jeg ikke til med dagens PS-design.

Endret av Nedward
Lenke til kommentar

*snip*

 

Du kan forklare med så mye teori du vil om hvorfor PS3 kontrollern burde være bedre, men det spiller ingen rolle da det blir det samme som å prøve å beskrive hvorfor sjokolade smaker bedre en jordbær.

 

Personlig synes jeg 360 kontrollern er mye mer behaglig å bruke en PS3 kontrollern, og jeg har brukt mye tid bak begge.

 

Så teori eller ei, alt handler om preferanse, ikke hva som i teorien burde vært best.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sony burde tenkt mer på ergonomi. Xbox 360 sin kontroller er MYE mer behagelig å bruke, da analogspakene sitter mer logisk i forhold til hvor du har tomlene.

Når det gjelder plasseringen vil jeg påstå at det har lite å si i spill som hovesaklig bruker analogspakene til styring, men Xbox-kontrollerens plassering av d-pad'en vil være veldig upraktisk hvis man faktisk trenger å bruke den til noe annet enn et ekstra sett med funksjonsknapper. Ikke at det hadde hatt så mye å si, siden d-pad'en på Xbox360-kontrollerne er så og si ubrukelig uansett.

 

Av disse grunnene foretrekker jeg stortsett PS3-kontrollerne, samt at de også har bedre utforming.

Det der derimot kunne gjort var å senke toppen på analogspakene slik det er på Xbox360-kontrollere og bildet i toppen. Da hadde de vært så og si perfekt.

Lenke til kommentar

Du kan forklare med så mye teori du vil om hvorfor PS3 kontrollern burde være bedre, men det spiller ingen rolle da det blir det samme som å prøve å beskrive hvorfor sjokolade smaker bedre en jordbær.

 

Personlig synes jeg 360 kontrollern er mye mer behaglig å bruke en PS3 kontrollern, og jeg har brukt mye tid bak begge.

 

Så teori eller ei, alt handler om preferanse, ikke hva som i teorien burde vært best.

 

Enig i det med kontrollene, men... jordbær FTW ^^

Lenke til kommentar

Hva var det du sa? Ny konsoll? Hørte deg ikke over den brølende kraften i pc'en min =)

 

Har selv hatt playstation i alle år, men har ikke brukt ps3'en halvparten så mye som ps2. Så en ny en frister ikke stort...

 

Har en kammerat med xbox, og spiller derfor omtrent like mye med ps og xbox kontroller, og for meg er ps bedre. Kanskje ikke for deg, men for mine hender er den luuuuush.

Koblet her om dagen begge ps3 kontrollene mine til pc'en så jeg kan spille alt av emulatorer på en natulig måte. Så... hva skal jeg med konsoll igjen?

Lenke til kommentar
"I tillegg vil Microsofts konsoll visstnok reservere hele 3 GB minne for operativsystemet, mens Sony kun vil reservere 512 MB for sitt operativsystem." - Microsoft kjører på i kjent stil!
Jeg blir veldig overrasket om ikke neste generasjon Xbox kjører en eller annen form for Windows 8.
Største fordelen med Xbox kontrolleren er jo uten tvil trigger knappene. Han som fant ut at PS3 skulle ha knapper som bøyde innover burde vært sparket for lenge siden. Det er slitsomt å holde dem inn i lengden og fingrene glir lett av etter litt spilling, spesielt når man blir litt svett på fingrene.
Synes den største ulempen med PS3-kontrollerne er at de må lades jeg. På Xbox har jeg en ekstra batteripakke og en separat lader, også bare bytter jeg pakke når det er tomt. På PS3 sliter jeg stadig med at jeg ikke har en ladet kontroller.

 

tviler egentlig litt på at neste generasjons xbox vil ha windows 8 hvis ikke xbox velger å gå med touchfunksjoner på kontrollene sine eller forbedrer kinecten sin slik at den har en hovedrolle i systemet. Og det med den kontrollen skal ikke være noe problem med tanke på at du kan kjøpe det en ladestasjon og bare sette kontrollene der når den ikke er i bruk.

Lenke til kommentar

tviler egentlig litt på at neste generasjons xbox vil ha windows 8 hvis ikke xbox velger å gå med touchfunksjoner på kontrollene sine eller forbedrer kinecten sin slik at den har en hovedrolle i systemet. Og det med den kontrollen skal ikke være noe problem med tanke på at du kan kjøpe det en ladestasjon og bare sette kontrollene der når den ikke er i bruk.

 

Det hjelper jo lite når man vil spille og kontrollen ikke har strøm. Avtagbare batterier er rett og slett bare bedre.

 

Når det gjelder Windows 8 så kjører jo Xbox allerede en variant av Metro, og jeg tviler på om MS (som nå er på "alle enheter, samme OS"-kjøret) lanserer en Xbox med noe annet OS enn Windows. Merk at jeg ikke snakker om et identisk WIndows som man har på pc, men en eller annen variant for Xbox. Kjernen tar jeg imidlertid for gitt at vil være den samme.

Lenke til kommentar

Fy F***! PS4 har 512 VRAM og Xbox 720 har 3 gig!

PS4 kommer til og få en real smekk på pungen av dette!

Her er PressFire.no sitt svar på dette.

 

Om man skal tro ryktene om begge konsollene, kommer PlayStation 4 til å være utstyrt med 4 GB GDDR5 RAM, i forhold til Durango/«Xbox 720»s 8 GB DDR3 RAM.

Noe som betyr at selv om det er mer minne i den nye Xbox-en, er det betydelig kjappere i den nye PlayStation-maskinen. Edges kilde sier imidlertid at Sony vil presse på for å få inn 8 GB RAM, for å matche Microsofts minnemengde.

 

Etter å ha lest dette vil jeg påstå at heller Durango/Xbox 720 er den som kommer tapende ut av duellen ...

Endret av KristofferHavn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...