Gå til innhold

Her er de viktigste PlayStation 4-ryktene


Anbefalte innlegg

Sony burde tenkt mer på ergonomi. Xbox 360 sin kontroller er MYE mer behagelig å bruke, da analogspakene sitter mer logisk i forhold til hvor du har tomlene.

 

Jeg er helt enig. PS kontrollen ble designet lenge før det ble laget spill som benyttet eller hadde behov for analogen. Jeg vet at det er nesten et varemerke, men likevell bør funksjonalitet veie tyngst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spillutvikling har sjelden noe særlig med rå ytelse i hardware å gjøre. Det er som oftest helt andre ting som spiller inn.

Vel, mer hardware kraft åpner for mer innovajon, nye spill ideer.

Mye mer gameplay/interaksjon fysikk. Større og mye mer levende spill verdner med massiv parrelle fysikk simuleringer og fullt ødeleggbare omgivelser. Hundrevis av AI kontrollerte enheter, osv.

 

Jeg vil bli skuffet hvis vi bare ser de samme spillene med ting som mer polygoner, mer riktig lys effekter og høyere tekstur oppløsning med neste generasjons konsollene.

 

Hvorfor ser vi ikke PC-eksklusiver som utnytter kraften bedre da? La oss si Witcher 2, det gikk jo fint an å porte over til 360.

Det ble nok bestemt en god tid før spillet var ferdig at dem skulle lage en konsoll versjon av det. Jeg kan tenke meg at de små omgivelsene i spillet er et designvalg pga det.

Endret av MistaPi
  • Liker 2
Lenke til kommentar

lol...okay, som hva? The Force? Magi?... Jesus? - inb4 software, optimalisering etc. etc. Det er jo selvforklarende, men synes vel dette blir litt svevende og ukonkret. Høres litt ut som en gardering mot PC-fanboys klare til å spytte på komponentene.

 

 

PS3 har hakket svakere grafikkløsning enn X360... Her har du nok misforstått (som mange andre).

 

Hvis ytelse ikke var en faktor for kommende generasjon hadde de ikke trengt å lansere den. Folk har tydeligvis problemer med å skjønne at maskinvarekraft kan bli en flaskehals for hvor kreativ du kan bli. Å kalle konsollene "beist" blir vel litt som å kalle en labrador for en kamphund. Klart kan den bite godt fra seg, men det finnes også langt større og styggere.

 

Her hadde jeg skrevet et langt svar som handlet om 2005 da X360 kom og da vi diskuterte den her inne. Men PC`en klikket og alt forsvant. Derfor blir det kort.

 

Jeg vet at grafikkløsningen til X360 er bedre enn PS3. Det handler om minnestruktur og generell arkitektur i maskinvaren. Hvor lett det er å bruke og utvikle for etc.. Cell skulle gruse alt, men Cell alene gjør jo ikke det..etc...

 

For en konsoll å være er det et beist, men det er alltid noe som er bedre.

Lenke til kommentar

Sony burde tenkt mer på ergonomi. Xbox 360 sin kontroller er MYE mer behagelig å bruke, da analogspakene sitter mer logisk i forhold til hvor du har tomlene.

 

Kunne ikke vært mer enig. Men regner med at Sony holder seg til den samme gamle og trauste kontrolleren sin som ikke har forandret seg siden playstation kom i 95. Satser på at powerA lager en skikkelig kontroller, ala den 360 lignende kontrolleren de laget til PS3.

Lenke til kommentar

Her hadde jeg skrevet et langt svar som handlet om 2005 da X360 kom og da vi diskuterte den her inne. Men PC`en klikket og alt forsvant. Derfor blir det kort.

 

Jeg vet at grafikkløsningen til X360 er bedre enn PS3. Det handler om minnestruktur og generell arkitektur i maskinvaren. Hvor lett det er å bruke og utvikle for etc.. Cell skulle gruse alt, men Cell alene gjør jo ikke det..etc...

 

For en konsoll å være er det et beist, men det er alltid noe som er bedre.

Bare fordi Valve og Bethesda er så vant til og bruke Microsoft i stedet for Sony betyr ikke at Playstation er vanskelig og lage spill til.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Vel, mer hardware kraft åpner for mer innovajon, nye spill ideer.

Mye mer gameplay/interaksjon fysikk. Større og mye mer levende spill verdner med massiv parrelle fysikk simuleringer og fullt ødeleggbare omgivelser. Hundrevis av AI kontrollerte enheter, osv.

Og hva hjalp det oss denne generasjonen? Om mulig har spillene generelt blitt mer skriptede og lineære. Finnes unntak, men den enorme mengden lineære skytespill sier jo sitt. Økt kompleksitet i hardware gir økte utviklingskostnader, derfor tar utviklerne ofte den enkle veien og bruker Unreal Engine uten å skape så mye nytt selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
"Kraftig innmat" lol. Hardware som en middels PC.
Dette har ingenting med PC å gjøre. Det er kraftig innmat for å være en konsoll.

 

Med tanke på at utviklarane kan tilpasse spillene til CPU'en og GPU'en så får du mykje bedre resultat på konsoll visst du sammenlikna en pc og en konsoll med ca. samme hardware :D

 

Lenke til kommentar

Og hva hjalp det oss denne generasjonen? Om mulig har spillene generelt blitt mer skriptede og lineære. Finnes unntak, men den enorme mengden lineære skytespill sier jo sitt. Økt kompleksitet i hardware gir økte utviklingskostnader, derfor tar utviklerne ofte den enkle veien og bruker Unreal Engine uten å skape så mye nytt selv.

 

Tror dere må møtes litt på halvveien. Joda, enkelte sjangre har blitt mer lineære enn tidligere, men så har vi også fått titler som GTA IV, Fallout 3, Skyrim og Dark Souls, som alle i større og mindre grad er avhengige av moderne maskinvare for å fungere som de gjør. Dark Souls har tilmed klart kunststykket å ha en enorm åpen verden kjemisk fri for lastetider, med mindre du dør eller teleporterer deg rundt. Om man ser bort fra FPS og rollespill, er det egentlig noen klar trend? Er God of War, Gran Turismo, Tekken og Mario mer skriptede og lineære enn de var i forrige generasjon, eller den før der?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dette har ingenting med PC å gjøre. Det er kraftig innmat for å være en konsoll.
Javel? På hvilken måte? Konsoller har tradisjonelt ligget ganske nærme opp til det kraftigste som er tilgjengelig for hjemmebrukere akkurat når de lanseres, det ser ikke ut til å være tilfellet denne gangen. Eller mener du at man skal ignorere teknologisk framgang, og alt som er bedre enn forrige generasjon er "kraftig".?AtW
PS3 er jo litt kraftigere en X360, og den kan jo vise mye bedre grafikk....NOT.Min spådom er at det ikke vil avgjøre nestegenerasjon. Er nok andre ting som nye måter å spille på, samt kreativitet som er det som teller nå. Om vi om 3 år gjør noe med største selvfølgelighet noe som vi ikke visste om idag, ja da er vi i mål med neste generasjon tenker jeg. Begge konsollene blir beist, men hvilke som er mest beist tror jeg ikke er så viktig denne gangen (og var det det egentlig forrige gang?)...og en ny dualshock ja.
Ytelse vil nok ikke avgjøre alene nei, men det vil nok spille inn som vanlig. Men her er jo forskjellen tilsynelatende relativt liten, så man risikerer spill lagd for "minste felles multiplum".Personlig håper jeg stuekonsoller fortsetter å slite, det er en lite hensiktsmessig modell i mine øyne.AtW

 

Fortsette å slite? Nå er det jo strengt tatt PC-markedet som har trøbbel (mtp. spillsalg). At du mener det er lite hensiktsmessige modeller sier mye om ditt innblikk i markedet. Konsoller har så absolutt sin plass i gaming-industrien, mer enn det pc'er har (de fleste pc'er som blir solgt er i hovedak som redskaper, ALLE konsoller som blir solgt er i hovedsak til gaming).

 

Misforstå meg rett, jeg digger gaming på pc, men kun enkelte titler og mest for moddingen sin skyld. Det er for meg langtbedre å game på 65" i stua, sittende i sofaen og med litt realt surround anlegg. Jeg oferer gjerne litt grafikk for det, dog savner jeg selvfølgelig native 1080p i mange tilfeller.

 

Når det jelder ytelse vil jeg nok anta at de nye konsollene vil ligge på linje med high-end pc'er når de lanseres, men vil selvfølgelig vil de sakke akterut fort når det gjelder ren ytelse og eye-candy. Men på en annen side, en high-end maskin fra 2006 vil ikke kjøre Uncharted 3 like pent som en PS3 gjør i dag. Det er det positive med en konsoll. Du kjøper den og er sikret store titler med mer en god nok grafikk i flere år fremover.

Det var dette som plaget meg mest i tiden jeg var totalt pc-frelst. Jeg fikk nesten magesår av at jeg var nødt til å oppgradere en eller annen komponent minimum annenhvert år.

 

"jeg håper konsoller fortsetter å slite"... Den tok kaka...

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tåpelig hvordan? Det finnes uttallige bedre løsninger som er på vei inn på markedet. Valve sin Steam Box og andre ferdigbygde løsninger vil ha en MYE større fordel ovenfor en konsoll. Legg ved en kontroller i ferdigløsningen og steam med big-picture mode så er du på veldig god vei til noe som er 1 million ganger bedre enn enhver konsoll som noen gang vil komme på markedet.
Jeg er konsoll gamer og synest naturligvis kommentaren er tåpelig.

 

Selv om en liker konsoll må det være mulig å forstå at andre kan ha ett godt poeng. Selv om du ikke liker poenget... -_-

Lenke til kommentar

Tror dere må møtes litt på halvveien. Joda, enkelte sjangre har blitt mer lineære enn tidligere, men så har vi også fått titler som GTA IV, Fallout 3, Skyrim og Dark Souls, som alle i større og mindre grad er avhengige av moderne maskinvare for å fungere som de gjør. Dark Souls har tilmed klart kunststykket å ha en enorm åpen verden kjemisk fri for lastetider, med mindre du dør eller teleporterer deg rundt. Om man ser bort fra FPS og rollespill, er det egentlig noen klar trend? Er God of War, Gran Turismo, Tekken og Mario mer skriptede og lineære enn de var i forrige generasjon, eller den før der?

folk forstår ikke hvor mange gode spill som kommer på Konsoll de ser bare på Cod dårlige Fps og kjedelige platfrom spill, de har ikke peiling på hvor mange pærler som er laget og som aldri vil komme på PC som er OGSÅ en grunn til at Konsoll er viktig !"

 

Vil bare takke de (Superior Pc race) for og ha ødelagt en side som skulle handle om Ps4,

Desverre endte det opp at vi måtte forsvare hver eneste del av konsollen.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Fortsette å slite? Nå er det jo strengt tatt PC-markedet som har trøbbel (mtp. spillsalg).

 

For et tiår siden stemte nok dette. Nå er PC-markedet forholdsvis sunt, både for forbrukere og produsenter. Utvalget er også mye større enn det var.

 

Misforstå meg rett, jeg digger gaming på pc, men kun enkelte titler og mest for moddingen sin skyld. Det er for meg langtbedre å game på 65" i stua, sittende i sofaen og med litt realt surround anlegg. Jeg oferer gjerne litt grafikk for det, dog savner jeg selvfølgelig native 1080p i mange tilfeller.

 

Alt dette lar seg jo ordne med en PC. Jeg er primært konsollspiller, så går fortsatt mye i PS3, men har ordnet en 360-kontroller og kablet PCen til plasmaen, og når jeg er i gang med spillet merker jeg ikke mye til forskjell sånn bortsett fra at PC-utgaven gjerne er penere og flyter bedre. Nå skal det forøvrig sies at ikke alle titler er helt i mål med kontrollene ennå, men jeg tror det blir bedre.

 

Ellers tror jeg jeg forstår hva ATWindsor mener når han sier han håper konsollmodellen vil slite. Det er litt samme problemet som enkelte av oss har med blant annet Apple: Lock-in. Som forbruker har du få valg. Som jeg nevnte for et par sider siden er det vanskelig å velge den kontrollenheten man måtte foretrekke, man kan ikke velge å bytte ut maskinvaren med noe fra en annen produsent og fortsatt bruke spillbiblioteket, og spill kjøpt i nettbutikken til Sony eller Microsoft er ikke i nærheten av like konkurranseutsatt som noe kjøpt hos for eksempel Steam. Bakoverkompatibilitet er også svært usikkert. For indie-utviklere er også konsollene langt mer slitsomme å ha med å gjøre, mye takket være kontrollbehovet til Sony, Microsoft og Nintendo.

Lenke til kommentar

 

Tror dere må møtes litt på halvveien. Joda, enkelte sjangre har blitt mer lineære enn tidligere, men så har vi også fått titler som GTA IV, Fallout 3, Skyrim og Dark Souls, som alle i større og mindre grad er avhengige av moderne maskinvare for å fungere som de gjør. Dark Souls har tilmed klart kunststykket å ha en enorm åpen verden kjemisk fri for lastetider, med mindre du dør eller teleporterer deg rundt. Om man ser bort fra FPS og rollespill, er det egentlig noen klar trend? Er God of War, Gran Turismo, Tekken og Mario mer skriptede og lineære enn de var i forrige generasjon, eller den før der?

Joda, jeg nevnte jo at det finnes unntak. Mange unntak. Men spill som GTA4 hadde jo ikke så mye nytt å by på sammenlignet med San Andreas bortsett fra grafikk og fysikk. Sømløs lasting hadde hele Jak & Daxter serien på PS2, og det var ganske svære verdener i de spillene. Sammenligner man med feks Borderlands idag er det et enormt tilbakeskritt, men vi har også Just Cause 2 som er et enormt framskritt angående streame-teknologi.

 

Angående de gamle traverne GoW(ikke så gammel da), GT, Tekken og Mario er de vel mer eller mindre på stedet hvil, bedre grafikk og fysikk, men samme grad av lineæritet(hvis det er et ord).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...