Gå til innhold

skjermkort for 2560x1440 skjerm til spilling.


Mayaman

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

 

Har nettopp begynt min oppgraderings runde, og starta i den "andre enden" denne gangen. Kjøpte meg ny fin skjerm:

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=761882

 

 

Sitter her å spiller alle mine spill på en eldre maskin, men det funker NESTEN da... så da er det mitt gode gamle amd HD 5990 kort som må bøte med livet.

 

Noen som har litt erfaring på denne oppløsninga når det kommer til spilling ? Trenger litt tips om riktig kjøp av skjerm kort.

 

har ikke noe øvre grense slik sett for økonomiske rammer, men vil ikke ta heeeelt av da... :)

 

 

Takk på forhånd for tips! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Definer uten tvil... Det er VELDIG avhengig av hva du spiller - men her oser det fanboy lang vei - så takk for meg ;-)

 

Nevn en ting 7950 er bedre enn 670 og 680 på? vet at med klokking kan den bli nesten like bra men den er ganske langt under. Derimot med 7970 så er AMD klart bedre. og vet at AMD kort klarer høyere oppløsninger bedre med mindre ytelsestap, men at de behersker dem vet jeg...

Lenke til kommentar

Jeg kjører GTX 580 på 2560x1440 uten problem, så denne påstanden at Nvidia kort ikke takler høyere oppløsning særlig bra, tar jeg med stor klype salt. Normalt kjører jeg i SLI, men det henter at jeg kjører kun et kort, og har ikke hatt noe pronlem i det hele tatt.

 

Og jeg er ikke Nvidia fanboy, faktisk første gangen jeg har Nvidia kort i gamer riggen, tidligere hadde jeg bare AMD kort.

Lenke til kommentar

Jeg kjører GTX 580 på 2560x1440 uten problem, så denne påstanden at Nvidia kort ikke takler høyere oppløsning særlig bra, tar jeg med stor klype salt. Normalt kjører jeg i SLI, men det henter at jeg kjører kun et kort, og har ikke hatt noe pronlem i det hele tatt.

 

Og jeg er ikke Nvidia fanboy, faktisk første gangen jeg har Nvidia kort i gamer riggen, tidligere hadde jeg bare AMD kort.

Tendensen er at AMD-kort taper mindre ytelse ved høyere oppløsninger, mest sannsynlig fordi AMD har kraftigere (og ofte flere) ROPs.

http://www.techpowerup.com/reviews/EVGA/GTX_670_FTW_Signature_2/27.html

Du kan se hvordan 670 Signature går fra å ligge foran 7970 på 1920x1080 til å ligge bak på 2560x1600, eller hvordan 660 Ti sin ledelse over 7870 minker jo høyere oppløsningen kommer.

Lenke til kommentar

Se her ja...nå kommer det frem mye snacks her!

 

Har lest litt jeg også på at når oppløsningen blir høy så er det mindre % fps tap på AMD enn på Nvidia.

Det er mange spill som liker å leke med CUDA igjen da, så der MÅ man jo ha Nvidia for å få til å funke igjen da...

 

Satt å tenkte å kjøpe 2 mindre kort enn 1 stort et... altså... 7950x2 eller 670x2... aldri prøvd SLI/CF før.. artig å få prøvd det også... :p

 

 

Ser jeg har en strømforsyning på 600w, så trenger å uppgradere den samtidig ja, så blir vel å få tak i en:

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=657694

 

Så er det løst for nye 5 år...

Lenke til kommentar

7970 bruker ca 250 w per kort, så jeg anbefaler en kvalitets 700w og oppover. 7950 skal jeg ikke uttale meg om, men om det er om å gjøre å kjøre med minst mulig psu kjør på. Det er ikke der man sparer penger når man bygger pc <--- Protip

 

Edit: et kjapt søk viste at Techpowerup hadde målt 7970 helt oppe i 270w under load. Jeg har driti meg ut på psu en gang og ødelagt et 8800gtx, etter det kjøpte jeg alltid en psu som er et par hakk for stor. Koster noen hundre ekstra, men er en fin sikkerhet.

Endret av Mammakamelen
Lenke til kommentar

Nei ikke personlig, men har sjekket hvor mye de bruker på nett. Brukt flere sider som referanse, og da byttet jeg ut en 650w med den jeg har nå. Brent barn lskyr ilden, men det er uansettt ikke spesielt lurt å anbefale en 600 watt. Det kan være akkurat nok, men med 2 stk kjempedyre ksjermkort, dyr prosessor, dyrt minne etc skal du virkelig argumentere for at det er LURT å sjanse på en psu?

Lenke til kommentar

Nei, har ikke anbefalt noe, det er at trådstarter allerede har en 600w. Jeg har 7970 og 7950 i crossfire, og begge er klokket til 1200/1700, bruker sånn ca 520w inkludert resten av maskinen. Selvfølgelig er det bedre med en god psu, men som jeg påpekte tidligere, er det ikke nødvendig "hvis" psu'en hans er av kvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...